2014-12-30, 13:28
Medlem
Finns det några bra tjänster/program för att hjälpa en hantera ens ekonomi, dvs privatekonomi... bara få lite överblick på vad pengarna går till osv.

Finns det något som körs i datorn.
Har prövat appar, tink osv.... men är inte så mycket för mobiler.

Några förslag, webbtjänster eller program man laddar hem.
Citera
2014-12-30, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av behedwin
Finns det några bra tjänster/program för att hjälpa en hantera ens ekonomi, dvs privatekonomi... bara få lite överblick på vad pengarna går till osv.

Finns det något som körs i datorn.
Har prövat appar, tink osv.... men är inte så mycket för mobiler.

Några förslag, webbtjänster eller program man laddar hem.

http://www.youneedabudget.com/
Citera
2014-12-30, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
http://www.youneedabudget.com/
Förändrade hela mitt sätt att handskas med pengar.

Ligger på 25% rabatt på Steam-rean just nu. Skulle inte förvåna mig om det blir 75% rabatt på nyårsdagen som förra året.
Citera
2014-12-30, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbz1

Ligger på 25% rabatt på Steam-rean just nu. Skulle inte förvåna mig om det blir 75% rabatt på nyårsdagen som förra året.
Tack för tipset, jag kör trial nu och hoppas såklart på en fet rea innan provomgången är slut. Ska bevaka nyårsdagen!

Använder du det fortfarande? Jag tror att jag kommer bli galen på att man inte kan ange månadens början och slut själv. kan vara det som gör att jag hoppar av.
Citera
2014-12-30, 15:09
Medlem
Citat:
Använder du det fortfarande? Jag tror att jag kommer bli galen på att man inte kan ange månadens början och slut själv. kan vara det som gör att jag hoppar av.

I princip varje dag i 3 års tid. Så lätt när man väl börjat.

Ang. månadsgränser så försvinner det problemet när du väl börjat skicka inkomsten till nästa månad (Income for <next> month). Om du som jag får betalt den 25:e är det dessutom ganska snabbt att komma dit eftersom du bara har fem dagar att "överleva".

När du väl gjort det spelar det ingen roll när du får betalt.
Citera
2014-12-30, 16:20
Medlem
låter intressant.

men frågan som jag tycker är viktig... kan jag koppla den till min bank, dvs att transaktioner läses in automatiskt?
Citera
2014-12-30, 16:29
Medlem
Citat:
låter intressant.

men frågan som jag tycker är viktig... kan jag koppla den till min bank, dvs att transaktioner läses in automatiskt?

Nej.
Citera
2014-12-30, 17:06
Medlem
Citat:
Nej.

Det blir lite avgörande för mig.
kan inte se mig själv fippla med telefonen vid varje köp för att slå in det i en app...
eller sitta på kvällarna och sammanställa dagen.

då är för mig tink bättre för att just få översikten av ens utgifter, hur mycket som är kvar osv.
ynab är säkert jätte vettigt, ser ut att ha många bra funktioner.
men tror jag avstår om jag måste mata in mina utgifter och inkomster förhand.
Citera
2014-12-31, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbz1

75% idag på Steam! http://store.steampowered.com/app/22...p_reviews_hash
Tack för heads up!
Citera
2014-12-31, 14:52
Medlem
Lite nyfiken... vad gör YNAB som inte ett excel dokument kan göra, dvs om jag skapar ett som räknar ihop och flyttar summor utifrån summa, datum osv?

Eftersom YNAB inte importerar mina transaktioner, att jag måste manuellt slå in utgifter och inkomster. Då blir det väll som ett excelark som jag får koll på alla nuffror?

Eller?
Citera
2014-12-31, 16:58
Medlem
Citat:
Lite nyfiken... vad gör YNAB som inte ett excel dokument kan göra, dvs om jag skapar ett som räknar ihop och flyttar summor utifrån summa, datum osv?

Eftersom YNAB inte importerar mina transaktioner, att jag måste manuellt slå in utgifter och inkomster. Då blir det väll som ett excelark som jag får koll på alla nuffror?

Eller?

http://www.youneedabudget.com/blog/2...ine-thank-you/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in