Flashback bygger pepparkakshus!
2014-12-30, 09:51
Medlem
solanins avatar
Jag har en fråga till Flashback.

Forumet ni använder är väl öppen kod? Icke sant?

Flashback bidrar idag till att svenska tidningar på nätet, framförallt aftonbladet och expressen, får enormt stora besöksskaror genom att användare hela tiden länkar till tidningarna.
Flashback är på så sätt tidningarnas bästa vän.

Många använder unvisit för att länka till tidningarna, men många glömmer / orkar inte / vill inte.

Skulle det vara tekniskt möjligt att omsluta vissa länkar programmatiskt med unvisit-prefixet?
Jag tänker mig att då ett inlägg innehållandes en url till en tidning sparas ner till databasen .. hmm, alltså då sjävla spara-inlägg-koden körs mot databasen så kollar en if-sats om inlägget innehåller länk till en tidning. Om inlägget gör det så sparas länken som en unvisit-länk.
Jag tänker mig en REPLACE-sats mot er (får jag förmoda mysql-databas?). Typ.

Man får på förväg i så fall speca vilka url:er som ska ingå i denna koll.

Skulle detta vara genomförbart och är det en bra idé?
Det känns märkligt att Flashback ska hålla svensk massmedia under armarna. Samtidigt måste vi kunna diskutera vad som skrivs i media.
2014-12-30, 09:56
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solanin
Jag har en fråga till Flashback.

Forumet ni använder är väl öppen kod? Icke sant?

Flashback bidrar idag till att svenska tidningar på nätet, framförallt aftonbladet och expressen, får enormt stora besöksskaror genom att användare hela tiden länkar till tidningarna.
Flashback är på så sätt tidningarnas bästa vän.

Många använder unvisit för att länka till tidningarna, men många glömmer / orkar inte / vill inte.

Skulle det vara tekniskt möjligt att omsluta vissa länkar programmatiskt med unvisit-prefixet?
Jag tänker mig att då ett inlägg innehållandes en url till en tidning sparas ner till databasen .. hmm, alltså då sjävla spara-inlägg-koden körs mot databasen så kollar en if-sats om inlägget innehåller länk till en tidning. Om inlägget gör det så sparas länken som en unvisit-länk.
Jag tänker mig en REPLACE-sats mot er (får jag förmoda mysql-databas?). Typ.

Man får på förväg i så fall speca vilka url:er som ska ingå i denna koll.

Skulle detta vara genomförbart och är det en bra idé?
Det känns märkligt att Flashback ska hålla svensk massmedia under armarna. Samtidigt måste vi kunna diskutera vad som skrivs i media.

Det finns redan trådar om detta, och svaret är nej från admin.
2014-12-30, 09:58
Medlem
solanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Det finns redan trådar om detta, och svaret är nej från admin.

Ah ok! Jag borde ha sökt innan.
Nåväl, tack för svar.
Nu pustade dom ut på AB och Expressen. Guldkalven Flashback fortsätter leverera.
2014-12-30, 10:10
Medlem
Perriss avatar
För det första begriper jag verkligen inte den här märkliga logiken i att man vill vara kund hos ett företag och ta del av deras produkter men ändå vägra betala för sig. För mig är det hyckleri. Gillar man inte massmedia så får man väl helt enkelt ge blanka tusan i att läsa deras artiklar. Annars är det väl bara att erkänna för sig själv att massmedia trots allt är så pass intressant att läsa (av olika anledningar) att man vill klicka sig dit.

Jag förstår inte heller varför Flashback skulle ha något intresse av att skapa en massa snyltare eller hjälpa till med att skapa en agenda. Dessutom är det verkligen inte Flashback som håller massmedia under armarna, utan det är användare som postar länkarna som isåfall gör det. Flashback erhåller ju endast plattformen för diskussionerna.

Kort sagt, ett mycket dåligt förslag.

EDIT: Jahaja, det förklarar saken. Fick allt en känsla av déjà vu av tråden!

/perris
Senast redigerad av Perris 2014-12-30 kl. 10:12.
2014-12-30, 10:54
Moderator
Tinuviels avatar
I tidigare trådar har svaret varit nej:
(FB) Automatisera unvisit vid länkningar till kvällspressen?
2014-12-30, 12:19
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
I tidigare trådar har svaret varit nej:
(FB) Automatisera unvisit vid länkningar till kvällspressen?

Och där finns definitivt adminsvar

Låst

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in