Citat:
Ursprungligen postat av
Cognatus
Jag undrade om någon som fått IKEA-kök installerat eller någon hantverkare har en aning om i vilka högst ungefärliga pristrakter man kan tänkas hamna med det exempel på antal skåp m.m jag angav.
Just det skrev jag, att de anlitas genom IKEA. Och hade inte för avsikt att använda det utan det företag jag anlitat tidigare vid renoveringar m.m och anser de bra. Ville mest ha ett pris av någon som använt genom IKEA för jämförelse.
Jag monterade ett kök svart för 15 euro/timme. Då var det fråga om 4 underskåp och 4 överskåp. Det var bara en rak vägg men tilläggas bör att jag först var tvungen att såga upp gipsskivan bakom och lägga in mera 2x4 i väggen, sedan skruva tillbaka skivbitarna och sedan montera upp skåpen. Jag monterade även ihop alla skåp. Sedan gjorde jag allt klart, bänksivan på plats, sågade ur den, lade i diskhon, blandaren osv. Enda jag inte gjorde var att koppla in vattnet eller elen. Slutsumman på det landade på ca. 400 euro.
Edit: Bara för att du skall få ett litet hum om vad det handlar om tänkte jag.
Dock var det mitt första kök jag monterade och det skulle troligen gå snabbare nästa gång.