Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-30, 05:19
Medlem
lemon99s avatar
Det finns ingen info ännu om några andra än dom rosa, men om du inte kan testa med ett ez test är det nog bäst att låta bli, inte värt risken.
Citera
2014-12-30, 15:32
Medlem
Rosa superman jag tog hade märket på båda sidor, mådde hur bra som helst.
Citera
2014-12-31, 01:57
Medlem
Gick inte att göra edit via mobilen.

Ett till dödsfall har påträffats. Min väns vän som jag träffat en gång tog rosa superman idag och dog han hade fått dom från samma langare som mig.

Men han blandade med benzo också så kan ju vara det men har ändå spolat ner mina nu😥
Citera
2014-12-31, 04:08
Medlem
hoppidoppis avatar
Mina har s-märken på båda sidorna och ingen överdos har inträffat här inte.
Några tog 2st, andra 1,5 och jag tog 1 personligen. Vi mådde kalas hela kvällen, det kändes enbart som mdma, inget annat i tabletterna. Det måste finnas många batcher som cirkulerar omkring i så fall. Jag befinner mig i Göteborg för övrigt.
Citera
2014-12-31, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dampsnubben
Gick inte att göra edit via mobilen.

Ett till dödsfall har påträffats. Min väns vän som jag träffat en gång tog rosa superman idag och dog han hade fått dom från samma langare som mig.

Men han blandade med benzo också så kan ju vara det men har ändå spolat ner mina nu😥

Jag beklagar - även om du inte kände personen så väl, så är det ändock sorgligt.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppidoppi
Mina har s-märken på båda sidorna och ingen överdos har inträffat här inte.
Några tog 2st, andra 1,5 och jag tog 1 personligen. Vi mådde kalas hela kvällen, det kändes enbart som mdma, inget annat i tabletterna. Det måste finnas många batcher som cirkulerar omkring i så fall. Jag befinner mig i Göteborg för övrigt.

Det kan ju ha varit så att det är en annan sats av substansen men problemet är som testocyp skrivit längre upp att PMA och PMMA har extremt lika effekter jämställt med traditionell MDMA - vilket gör att det hela blir extra farligt.

Påslaget för dessa två substanser är dock lite längre än vad MDMA är och dröjer ibland uppåt och förbi en timme i effekt. Därefter håller ruset i sig kort och efter drygt fyra timmar är man tillbaka till noll igen. Detta beskrivs i PiKHAL mer utförligt och kan läsas här:

http://www.erowid.org/library/books_online/pihkal/pihkal130.shtml

Citat:
(with 110 mg) One hour into it, my pulse was up over 100, and I was compulsively yawning. There was some eye muscle disturbance, a little like the physical side of MDMA, but there was none of its central effects. But all the hints of the cardiovascular are there. By the fourth hour, I am pretty much back to baseline, but the yawning is still very much part of it

Då ska det has i åtanke att Shulgin endast testade 110 milligram och ändå fick tämligen påtagliga bieffekter. Riskerna ökar ju sedan avsevärt om doserna är större än så.

Har ni tur så var det just MDMA i era piller och inget annat. Men var ändå på er vakt för säkerhets skull.
Senast redigerad av Farenhigh 2014-12-31 kl. 04:18.
Citera
2014-12-31, 04:26
Medlem
hoppidoppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Jag beklagar - även om du inte kände personen så väl, så är det ändock sorgligt.

Det kan ju ha varit så att det är en annan sats av substansen men problemet är som testocyp skrivit längre upp att PMA och PMMA har extremt lika effekter jämställt med traditionell MDMA - vilket gör att det hela blir extra farligt.

Påslaget för dessa två substanser är dock lite längre än vad MDMA är och dröjer ibland uppåt och förbi en timme i effekt. Därefter håller ruset i sig kort och efter drygt fyra timmar är man tillbaka till noll igen. Detta beskrivs i PiKHAL mer utförligt och kan läsas här:

http://www.erowid.org/library/books_online/pihkal/pihkal130.shtml

Då ska det has i åtanke att Shulgin endast testade 110 milligram och ändå fick tämligen påtagliga bieffekter. Riskerna ökar ju sedan avsevärt om doserna är större än så.

Har ni tur så var det just MDMA i era piller och inget annat. Men var ändå på er vakt för säkerhets skull.

Ruset varade i 6h och vi hade en fantastisk upplevelse
Jag tror jag har en annan batch, för dessa är riktigt bra!
Citera
2014-12-31, 15:57
Medlem
JohnMauss avatar
Tar inte rosa superman!! Var på fest i fredags, jag och en kompis tog var sin, en annan kompis tog en halv. Kompisen som tog en hel svimmade, fick föras till sjukhuset med ambulans, sen intensivvård i ett dygn. Utanför stället vi var på, mitt framför ambulansen kollapsade en till person som hade köpt samma. Nu vet vi att en kompis kompis har omkommit av samma knappar! Själv hade jag ett rus liknande mdma, såg dubbelt och var lite borta, men med tanke omständigheterna var det bara färdjävligt, som tur är så klarade jag mig. Var försiktiga! Säg nej till droger! Det är inte värt riskerna.
Citera
2014-12-31, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMaus
Tar inte rosa superman!! Var på fest i fredags, jag och en kompis tog var sin, en annan kompis tog en halv. Kompisen som tog en hel svimmade, fick föras till sjukhuset med ambulans, sen intensivvård i ett dygn. Utanför stället vi var på, mitt framför ambulansen kollapsade en till person som hade köpt samma. Nu vet vi att en kompis kompis har omkommit av samma knappar! Själv hade jag ett rus liknande mdma, såg dubbelt och var lite borta, men med tanke omständigheterna var det bara färdjävligt, som tur är så klarade jag mig. Var försiktiga! Säg nej till droger! Det är inte värt riskerna.

Jag är uppriktigt glad över att höra att ni klarade er - men däremot är det väldigt sorgligt att en annan person omkommit. Då är det alltså tre dödsfall om nu alla är sanna? Ert, en tidigare i tråden och inlägget från Facebook.

Riktigt skrämmande. Jag tipsade Aftonbladet inatt och skrev att om journalisterna för en gångs skull vill göra något nyttigt och föra en skademinimerande politik - då bör de gå ut med varningar med tanke på hur många ikväll som har planerat att ta dessa knappar. Ännu är det tomt på artiklar, så jag förmodar att de inte bryr sig.

Editering - skrev även till Expressen. Vi får väl se om de är sugna på att skriva om det eller om de också skiter i det.
Senast redigerad av Farenhigh 2014-12-31 kl. 16:13.
Citera
2014-12-31, 16:20
Medlem
bennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dampsnubben
Rosa superman jag tog hade märket på båda sidor, mådde hur bra som helst.

Det är dem som är farliga, det är såklart inte alla som drabbas av serotonergt syndrom men risken för att göra det är väldigt mycket större än om du bara tar vanligt MDMA. Så ta dem inte igen trots att du mådde bra första gången - det är som att spela rysk roulette!
Citera
2014-12-31, 18:01
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppidoppi
Ruset varade i 6h och vi hade en fantastisk upplevelse
Jag tror jag har en annan batch, för dessa är riktigt bra!

Men herregud din idiot, tror du alla dör eller hamnar i koma när de käkar dessa piller eller?
Pillerna innehåller förmodligen en kombination av mdma och pmma, där mängden pmma varierar.

Medparten får som tar dessa piller kommer få ett bra rus, därav sprids de, kranar och folk som dig som intygar dessa är minsann legit, trots alla varningar och information som finns tillgänglig.

Det förekommer potentiellt dödliga piller i dina kretsar, kl är 18.00 på nyår och massa folk kommer knapra massa piller ikväll, du borde sprida ordet om du bryr dig om folks hälsa! Gör du det?
Citera
2014-12-31, 22:41
Medlem
http://www.svenskabrukarforeningen.se/node/7085
Citera
2015-01-01, 00:19
Medlem
Big.Bangs avatar
Jag körde Rosa Superman i somras och mådde bara dåligt på skiten. Ångest hela tiden och jag spydde flera gånger. Kan kanske ha varit PMA i dessa. Köpte de på nätet.
Senast redigerad av Big.Bang 2015-01-01 kl. 00:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in