Citat:
Ursprungligen postat av
dampsnubben
Gick inte att göra edit via mobilen.
Ett till dödsfall har påträffats. Min väns vän som jag träffat en gång tog rosa superman idag och dog han hade fått dom från samma langare som mig.
Men han blandade med benzo också så kan ju vara det men har ändå spolat ner mina nu😥
Jag beklagar - även om du inte kände personen så väl, så är det ändock sorgligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
hoppidoppi
Mina har s-märken på båda sidorna och ingen överdos har inträffat här inte.
Några tog 2st, andra 1,5 och jag tog 1 personligen. Vi mådde kalas hela kvällen, det kändes enbart som mdma, inget annat i tabletterna. Det måste finnas många batcher som cirkulerar omkring i så fall. Jag befinner mig i Göteborg för övrigt.
Det kan ju ha varit så att det är en annan sats av substansen men problemet är som testocyp skrivit längre upp att PMA och PMMA har extremt lika effekter jämställt med traditionell MDMA - vilket gör att det hela blir extra farligt.
Påslaget för dessa två substanser är dock lite längre än vad MDMA är och dröjer ibland uppåt och förbi en timme i effekt. Därefter håller ruset i sig kort och efter drygt fyra timmar är man tillbaka till noll igen. Detta beskrivs i PiKHAL mer utförligt och kan läsas här:
http://www.erowid.org/library/books_online/pihkal/pihkal130.shtml
Citat:
(with 110 mg) One hour into it, my pulse was up over 100, and I was compulsively yawning. There was some eye muscle disturbance, a little like the physical side of MDMA, but there was none of its central effects. But all the hints of the cardiovascular are there. By the fourth hour, I am pretty much back to baseline, but the yawning is still very much part of it
Då ska det has i åtanke att Shulgin endast testade 110 milligram och ändå fick tämligen påtagliga bieffekter. Riskerna ökar ju sedan avsevärt om doserna är större än så.
Har ni tur så var det just MDMA i era piller och inget annat. Men var ändå på er vakt för säkerhets skull.