2005-09-21, 05:50
Nytt stycke, vaknar, tittar, det är ljust. klockan är 14:00. Borde gått upp klockan nio. Hade massor att göra. Jag gick och la mig när solen gick upp, och vaknar när den är på väg ner. Litterally sovit bort hela dagen. Framför datorn. Flashback. Läser om rasfrämmlingar som våldtagit vit svensk flicka. Om feministfittor som borde flås levande till takt av bongotrummor. Om den nya budgetten. Försöker vara seriös, skriva vettiga inlägg, vara sansad, rationell, tänka efter, inte säga det redan sagda, utan modifiera det redan sagda an claim it for my own. Återigen problemet med att inte vara unik, att inte finnas förutom för mig själv. Tvättstuga. Hänga tvätt. Springa. Skönt. Duscha. Ännu skönare. Mår bättre, äter mat. Klockan är 7. Mår bra, ser på film. Klockan är 23:00. Uttråkad. Pratar med kompis. Pratar om hasch. Vi vill ha. Planerar om helgen. Tänker på tjejer. Runkar. Klockan är 01:00 CET+2h. Uttråkad. Framför datorn, flashback. Muslimer, onda. Judar, onda. Vita, onda. Feminister, onda. Humanister, onda. Snurrar. Har jag rätt? Har jag fel? Söker jobb. Finns inga. Tappar lusten, blir äcklad, huden vänder sig, ögonen vägrar läsa, handen vägrar skriva. Gör upp planer för morgondagen. Gå upp tidigt, skit att du är trött. Sätt inte på datorn. Ät frukost, nyttiga flingor, nyttig fil som är bra för magen, mörkt bröd med låg sockerhalt. Mager ost, magert smör med viktiga omegatresyror. Banan. Äpple. En sund start på en sund dag. Sätt inte på datorn. Måste bara kolla mail. Sätter på datorn. Inga mail. Musik. Skönt med musik. Flashback. Klockan är 12:00. Kan inte ringa jobb nu, dom är på lunch. Sätter larm på ett, ringa jobb då. Alarm ringer. Bara skriva klart inlägg. Ringer ett jobb. Fastnar i växeln. Tittar ut genom fönstret. Läser gamla sms. Skickar ett. Får inget svar. Stirrar in i dataskärmen. Klockan är 7. Äter middag. Äckligt. Fiskpinnar kan dra åt helvete. Onsdag idag. tre dagar till fredag. Äntligen!! En paus! En helg som jag kan vila upp mig på. Välförtjänt. Jag är ett med naturen, lever det liv som jag vill leva. Jag har vandrat gatorna i New York, gatorna i Hongkong, i London, i Barcelona, i Bangkok, vad fan gör jag här? Varför har jag inget jobb? Varför.... ska jag vara så lat. Ska ändra mig! Nytt liv, skärpa mig, ta tag i det här. En ny dag. En torsdag. Vaknar klockan nio. Går upp. Inte sätta på datorn, flingor, banan, äpple, ringer jobb. Ett till. Ett till. Klockan är 10. Inte sätta på datorn. Har ju jobbnummer där. Klockan 12. Dom är på lunch nu, ringer sen. Klockan är 3. Kan inte ringa nu, oseriöst att ringa på eftermiddagen. Går till kompis. Kommer hem. Klockan är 23:37. Ganska trött, sovit två timmar. Ska gå och lägga mig. Tittar lite på film. sängen. klockan 01:03. Bra, alarm på nio. Imorgon fredag. Söka jobb. Vaknar nio. Somnar om. Vaknar 15:34. Öl. Sprit. Hasch. Måndag. Bakfull. Tisdag. Ingen har ringt tillbaks, inget jobb. Flashback flashback flashback. Läser gamla trådar, från 2000. Gamla medlemmar, bannade. Undrar varför dom blev bannade, söker efter ledtrådar i deras inlägg, hittar inget. Ibland gör jag det. Ibland inte. Vem kan man fråga om det? Läser läser läser. Trött. Klockan är 6 på morgonen. Jag är vaken. Igen. Igen. Igen. Igen. Igen. Igen. Igen. Igen. Dagar - veckor - månader.
Det kanske är dags att rycka upp sig. Fast snart är det fredag igen. Bättre att börja på måndag. Mycket bättre. En hel vecka. Japp, en ny start.
2000-talets dekadens personifierad: Un Perro
Det kanske är dags att rycka upp sig. Fast snart är det fredag igen. Bättre att börja på måndag. Mycket bättre. En hel vecka. Japp, en ny start.
2000-talets dekadens personifierad: Un Perro