2015-03-04, 02:25
Medlem
kames avatar
Kanske överväxt av candida?
(alla har candida i tarmen, dock kan den bli övergödd och växa till sig lite här och var..)
Orsaker brukar vara antibiotika(penicillin), för högt intag av socker/kolhydrater, m.m.
Läs mer på http://www.thecandidadiet.com/
Finns svenska sidor också.
Citera
2015-03-04, 02:43
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Har aldrig käkat pencelin men har hetsätningsproblem och äter ofta onyttigt....endast godis och kolhydrater så ehh...Men känns inte som det är helt seriöst..
Citera
2015-03-04, 02:48
Medlem
kames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaeYeonGoo
Har aldrig käkat pencelin men har hetsätningsproblem och äter ofta onyttigt....endast godis och kolhydrater så ehh...Men känns inte som det är helt seriöst..

Finns jättemånga sidor att läsa om Candida, och väldigt många som blivit bättre/friska.
Ge de ett försök. Allt som kan hända är att du får prova något annat. Försök dock vara konsekvent med dieten.
Citera
2015-03-04, 10:18
Medlem
Finlandssvenskans avatar
När jag fick svamp första gången så fick jag höra att det är lätt att få det igen när man fått det första gången. Då i början kom det liksom gång på gång och jag fick en tablett utskriven gång på gång men efter ett tag kom det mer och mer sällan Vad jag lärde mig genom att googla och prata med läkare var att:

- Använd bomullstrosor som luftar
- Tvätta inte med tvål
- Tvätta trosor, handdukar och sängkläder i 60 grader
- Tänk på att när du har svamp har du irriterade slemhinnor, håll upp med sexet ett tag

Här i Finland är tabletterna inte på recept längre vilket jag tycker är väldigt skönt. Jag har haft det så många gånger så jag vet vad jag har och det är underbart att slippa gå till en läkare varje gång jag får det.
Citera
2015-03-04, 11:16
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskpack
Det kan faktiskt vara så illa att du är överkänslig mot killens sperma. Testa med kondom ett tag och se om det blir bättre.

Om du är rädd för klåda och flytningar så är ett bra knep att doppa en tampong i fil eller youghurt och sätta in över natten. Skonsamt och helt luktfri. Funkar otroligt bra!
Det har du lite rätt i om detta med överkänslighet. Jag hade detta som ung tjej. Vid varje ny partner jag hade fick jag svamp.
Barnmorskan berättade då att vissa kvinnor är känsligare än andra vid byte och ny partner men hon berättade även att män har eller kan ha svamp som smittar kvinnan. Jag hade trott att endast kvinnor smittade män med svamp.
Citera
2015-03-13, 22:35
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Fick denna svamp IGEN! Efter jag haft sex med honom..Jag vet inte vad som händer men jag orkar verkligen inte med det här....Flytningarna är sjukt äckliga och det är äckligt att gå omkring och klia sig i skrevet hela tiden....Jag blir galen!
Citera
2015-03-13, 23:23
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Så det är bara med just denna kille det blir såhär? Kanske borde ni gå till gyn tillsammans, för att reda ut vad det kan vara och ev behandla även honom? Att bota svamp bara hos dig verkar ju inte funka.
Citera
2015-03-14, 01:01
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Ja, jag ligger ju inte direkt runt men har legat med en del personer och har ALDRIG fått något besvär innan....Trodde först han bar på herpes eller något för det kliade så fruktansvärt och vågade inte träffa honom Sen efter jag behandlat första gången och blivit av med svampen har jag fått det 3 gånger till efter jag haft sex med honom..

Har hört att en killes ''bakterier'' inte kan matcha med underlivets bakterier och att det reagerar i svamp då...Men jag vet inte. Han brukar klia sig oftare än vad jag vet att andra män kliar sig så...kanske? Men han har inget annat synligt och han har inte heller klagat.
Citera
2015-03-15, 03:08
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brokenback
Börja i stället med lokal behandling, tex Pevaryl salva och vagitorie. Det finns i engångsbehandling för insidan och så smörjer du utsidan tre dagar efter det blivit bra. Diflucan är ett läkemedel som interagerar med fruktansvärt många läkemedel och tar hårt på kroppen.
Förutsatt att det är en ung frisk tjej utan som inte tar några läkemedel är det väl ett bra val? Enkelt och effektivt. Man kanske ska dubbelkolla att henne p-piller inte störs bara.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in