Citat:
Ursprungligen postat av
Tardsowhat
Asbra lösning, enda sättet och bedriva demokrati utan att ett gäng idioter ska blockera allt, ett parti bestående av människor som har svensk aocialdemokrati att tacka för allt, men känner att negerboll väger lite tyngre.
Anyway:
1. Minska, som jag upplever utanförskapet i tex Malmö då det är närmast mig, så är det en övergångsfas, jag har själv pluggat med massor av folk från Rosengård och jobbar med också, det är folk som inom några år förflyttats från underklass till högre medelklass, ständigt upprepande scenario, finns undantag men det hittar du på din lokala pizzeria där Benny o Lenny o Greta sitter.
Tänkte ge dig ett längre svar men har inte tid just nu. Men jag måste bara påpeka att 1 miljard utav malmös budget går till försörjningsstöd. Så jag vet inte riktigt var du får det där med övergångsfas ifrån. Vi har sett en mängd skjutningar och sprängningar i Malmö senaste åren, värre än det någonsin har varit. Lägg där till alla problem i Seved och Rosengård, en otroligt hög nivå utav personrån etc. Trevligt för dina kompisar som inom några år går från underklass till högre medelklass men är det representativt för genomsnittet? Dina anekdoter får inte stöd utav statistiken.