2014-12-28, 22:57
Medlem
Querijuices avatar
Hej jag är i banorna på att köpa en bostadsrätt. Problemet är dock att jag inte har en inkomst som jag skattar för. Jag har en hobbyinkomst genom sportsbetting och studerar samtidigt, under åren har jag samlat på mig så jag har en handpenning på dryga 30%. Jag ska köpa tillsammans med min storebror som har full inkomst, men då räknas det som att han ska "försörja" och dra runt bostaden åt oss båda.

Vilka banker finns det störst chans hos? Måste jag ta ett deltidsjobb för att kunna köpa mig en lägenhet? Verkar lite som det är den vägen jag får gå.
Trodde det var enklare att ta lån dessa dagar med den låga räntan, men antar att det är fler än jag som resonerade så och bankerna måste dra gränsen någonstans.
Citera
2014-12-29, 00:17
Medlem
V.Putlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Querijuice
Hej jag är i banorna på att köpa en bostadsrätt. Problemet är dock att jag inte har en inkomst som jag skattar för. Jag har en hobbyinkomst genom sportsbetting och studerar samtidigt, under åren har jag samlat på mig så jag har en handpenning på dryga 30%. Jag ska köpa tillsammans med min storebror som har full inkomst, men då räknas det som att han ska "försörja" och dra runt bostaden åt oss båda.

Vilka banker finns det störst chans hos? Måste jag ta ett deltidsjobb för att kunna köpa mig en lägenhet? Verkar lite som det är den vägen jag får gå.
Trodde det var enklare att ta lån dessa dagar med den låga räntan, men antar att det är fler än jag som resonerade så och bankerna måste dra gränsen någonstans.
Bankerna vill se att du har en inkomst som kan klara ränta o amortering. Föreslår därför att brorsan gör köpet o lånar i banken, sedan skriver ni avtal sinsemellan, du betalar honom. Det hjälper bankjuristen till med.
Citera
2014-12-29, 03:03
Medlem
Fallmans avatar
30% av vad? 1miljon, 2miljon, 3miljons -lägenhet/villa?

Vad tjänar bror din i månaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in