Ska man överleva ett par veckor eller längre ute på öppet hav så måste man dricka vatten. Jag har svårt att tänka mig att något annat än regnvatten eller en sådan manuell avsaltningspump (om man har en sådan i båten) skulle funka.
Att hålla på med två pet-flaskor (eller liknande varianter) och försöka destillera saltvatten kommer troligtivs inte vara hållbart i längden. Man får helt enkelt inte ihop tillräckligt mycket sötvatten per tidsenhet. Ska det vara hållbart i längden så lär man behöva massvis med petflaskor och även perfekta väderleksförhållanden.
Lyckas man fånga fisk så lär man behöva vara försiktig så man inte äter för mycket och behöver dricka ännu mer sötvatten, eftersom man kommer få i sig salt via fisken också. Vette tusan hur man ska få tag på kolhydrater...
Sjögången kan man väl stå ut med ifall man bara har sjövana antar jag.
Förutom vätskebristen så lär ju brännskador från solen vara ett eländes gissel. Iofs lite beroende på vilken breddgrad man befinner sig på. Men man ska nog inte glömma parasollet ifall man ska bli skeppsbruten...
Jag skulle tro att man är beroende av tur i mycket högre grad ifall man ska överleva i en liten nödjolle ute på havet i flera veckor jämfört med överleva ensam i skogen/bergen/öken. Tror det finns fler saker man kan göra (om man har kunskapen) för att bättra på oddsen ifall man är i land (nästan oberoende av vilken typ av miljö).