2014-12-27, 23:22
Medlem
Sitter här med sån jävla vidrig abstinens. Kollar på spritflaskan hela tiden men har bestämt att jag ska vara nykter. Fan kan inte göra nånting p g a ångesten. Skulle träffat min flickvän men jag vill inte att hon ska se mig så här. Vad fan gör man? Hur länge håller helvetet. Har varit nykter hela dagen men det började nu på kvällen. Jag vet inte hur länge jag pallar innan jag super ner mig. Risken för dille är nog obefintlig då jag inte är nån A-lagare direkt.
Citera
2014-12-27, 23:25
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Hur länge har du druckit och vad har du druckit och hur mycket om dagen?
Citera
2014-12-27, 23:28
Medlem
5 dagar nu. Varierande, några öl + nån grogg per kväll och igår blev det en hel del. Annars dricker jag ganska rejält 2 gånger i veckan ungefär. Var bara berusad igår.
Citera
2014-12-27, 23:29
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fb-1
5 dagar nu. Varierande, några öl + nån grogg per kväll och igår blev det en hel del. Annars dricker jag ganska rejält 2 gånger i veckan ungefär. Var bara berusad igår.

Då är det ingen fara, du kommer ha ångest i kanske 3 dagar max beroende på hur känslig du är. Men säg till din brud att du är sjuk?
Citera
2014-12-27, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sankt-Nikolaus
Då är det ingen fara, du kommer ha ångest i kanske 3 dagar max beroende på hur känslig du är. Men säg till din brud att du är sjuk?
Jo jag har gjort det. Sa att jag låg och spydde pga bakisen.
Citera
2014-12-27, 23:33
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Citat:
Jo jag har gjort det. Sa att jag låg och spydde pga bakisen.

Hur känns ångesten? På vilket sätt stör den dig som mest? Paranoida tankar? Besvikelse? Rädsla för döden?
Citera
2014-12-27, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sankt-Nikolaus
Hur känns ångesten? På vilket sätt stör den dig som mest? Paranoida tankar? Besvikelse? Rädsla för döden?
Ganska hög puls, darrningar, vet inte vad jag ska ta mig till-känsla, man vill fly. Klassisk panikångest typ som inte riktigt släpper helt.
Citera
2014-12-27, 23:40
Medlem
Gå gör någonting, ut o spring en runda. Ät något gott duscha o lägg dig.
Citera
2014-12-27, 23:43
Medlem
Häll ut spriten... Sitter du bara och kollar på flaskan kommer det bara sluta med att du halsar den..
Citera
2014-12-28, 06:01
Bannlyst
Drick upp det sista, sen kan du lägga av. Så länge du har kvar kommer du inte sluta. Den fysiska abstinensen klingar av efter några dagar. Ångesten kan därimmot sitta i länge.
Citera
2014-12-28, 10:27
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ganska hög puls, darrningar, vet inte vad jag ska ta mig till-känsla, man vill fly. Klassisk panikångest typ som inte riktigt släpper helt.
Det där är inte ångest.

Det är abstinens. Typisk alkoholabstinens. Försvinner så fort du dricker, men kommer ju tillbaka när du är nykter/bakis.

Kroppslig abstinens på alkohol brukar försvinna efter en knapp vecka, förutsatt att du inte dricker.

Sedan mår du bättre igen, fast då fortsätter problemet med den mentala biten...

Den är svårast att bli av med.
Citera
2014-12-28, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiBus
Drick upp det sista, sen kan du lägga av. Så länge du har kvar kommer du inte sluta. Den fysiska abstinensen klingar av efter några dagar. Ångesten kan därimmot sitta i länge.
Det är ångesten som är jobbig. Jag lyckades somna ett tag efter många om och men. Spriten är inte uppdrucken och jag ska ge bort den/hälla ut den nu. Jag gillar inte ens att vara full så jag är inte sugen egentligen men den där jävla ångesten alltså. Dricker socialt och mitt umgänge dricker mer än man borde helt enkelt. Nej nu får det fan vara slut. Inga mer ursäkter inte ens en folköl. Förtsta nyktra nyår på flera år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in