Battlerapscenen i Sverige verkar helt dött ut, det fanns tre stora ligor för några år sedan: O-zone, The Ring och Basementality men dessa tre verkar helt och hållet ha dött ut.
Är det någon som vet anledningen till det?
O-zone höll på längst, och kanske insåg man inte att loppet är kört med battles som denna:
https://www.youtube.com/watch?v=ERAXJ42AGaw
Jag vet ytterst lite och är inte särskilt insatt i vad som hänt jämfört med folk som sysslat med skiten men det lilla jag själv vet är:
O-zone: Startades väl av Kim "Hitler" Malmqvist och Murat Dal och någonstans har väl Murat tappat intresset och övergett arbetet åt "Hitler" som inte lyckats hålla lågan brinnande? Rappare som O-hund, Third-Eye, Nomaden, Sabotage som byggde upp scenen verkar ha hittat mer givande saker att göra med sina liv och kommer nog inte tillbaka?
The Ring: Var väl Pziclone, Matte och en annan iransk kille som höll i det, men Matte och den iranska killen verkar helt försvunnit och Pziclone battlade inte för så länge sen i O-zone men verkar också lagt ner.
Basementality: Där har väl Critical tyckt att det hela blivit för mkt för honom och hänger numer efter Bängan Lagerblad och startar trubbel där istället.
Något jag missat, någon som kan fylla i?