2014-12-27, 16:48
Medlem
Birabackens avatar
Nu är det så här att jag precis avslutat mitt IPS-sparande då jag lever i tron att invandringen bl.a. kommer äta upp min framtida pension så måste jag hitta något form av hållbart sparande och tänkte kolla av vad ni tycker!

Jag skiter i det mesta och investerar gärna i företag som framställer vapen och ammunition, fysisk råvara i stil med guld och silver eller kanske rent utav köper en bit mark någonstans för att säkra upp mina surt förvärvade pengar.

Hypotetisk handel á la skattat och klart är ju naturligtvis lockande då jag inte vill betala för all skit ute i samhället. Vad kan ni ge för tips på investeringar som rör sig i gråzonen?
Citera
2014-12-27, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birabacken
Nu är det så här att jag precis avslutat mitt IPS-sparande då jag lever i tron att invandringen bl.a. kommer äta upp min framtida pension så måste jag hitta något form av hållbart sparande och tänkte kolla av vad ni tycker!

Jag skiter i det mesta och investerar gärna i företag som framställer vapen och ammunition, fysisk råvara i stil med guld och silver eller kanske rent utav köper en bit mark någonstans för att säkra upp mina surt förvärvade pengar.

Hypotetisk handel á la skattat och klart är ju naturligtvis lockande då jag inte vill betala för all skit ute i samhället. Vad kan ni ge för tips på investeringar som rör sig i gråzonen?
Kört hårt, när jag började mitt pensionssparande krävde jag oetiska fonder, vapen, cigaretter och sprit det är grejer det, går alltid med vinst.
Citera
2014-12-27, 17:36
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Kört hårt, när jag började mitt pensionssparande krävde jag oetiska fonder, vapen, cigaretter och sprit det är grejer det, går alltid med vinst.

Så är det ju! Att profitera på folks elände gör mig inget.

Vilken bank är bäst för den typen av handel?
Citera
2014-12-27, 19:02
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Så är det ju! Att profitera på folks elände gör mig inget.

Vilken bank är bäst för den typen av handel?

Ingen av storbankerna i varje fall, deras utbud är alldeles för litet. Avanza eller Nordnet är nog ditt bästa val, sedan är det bara att plocka de fonder som du tror på.
Citera
2014-12-28, 17:24
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Ingen av storbankerna i varje fall, deras utbud är alldeles för litet. Avanza eller Nordnet är nog ditt bästa val, sedan är det bara att plocka de fonder som du tror på.

Japp, Avanza lutar det åt! De andra PK-bankerna fyller nog inte mitt syfte

Är det någon som har erfarenhet av handel med "oetiska" fonder? PM går också bra.
Citera
2014-12-29, 19:34
Medlem
Tänk på vilka människor som vill jobba som förvaltare på en oetiskt fond? Det är ohederliga människor! Hederliga förvaltare hade inte jobbat för såna fonder! Känner du dig trygg med att låta ohederliga människor ta hand om dina pengar?
Citera
2014-12-29, 22:12
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Tänk på vilka människor som vill jobba som förvaltare på en oetiskt fond? Det är ohederliga människor! Hederliga förvaltare hade inte jobbat för såna fonder! Känner du dig trygg med att låta ohederliga människor ta hand om dina pengar?

Eller så är det personer som vill öka fondens värde och väljer aktier i företag de tror kommer utvecklas bra. Vet inte hur du kommer fram till att de personerna är ohederliga.

För mig är det mer ohederligt med höga avgifter och försäljarknep från storbankerna för att få en att köpa deras dyra produkter.
Citera
2014-12-29, 23:37
Medlem
Purpurhaegers avatar
Citat:
Jag skiter i det mesta...
Precis!!! När samhället kollapsat av all invandring är det en sak som kommer bestå: folk behöver fortfarande Skita! Och då behöver de toapapper. Alltså, investera i SCA som tillverkar toapapper. Det kan inte gå fel!!!

Citera
2014-12-29, 23:52
Medlem
Reevess avatar
Vem som helst kan inte starta upp en fond, bara beakta den höga kostnaden för att överhuvudtaget ansöka. Då antar jag att man väljer att bara investera i etiska bolag som ett säljargument.

Själv bryr jag mig enbart om pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in