2014-12-27, 11:28
Medlem
KometenKommers avatar
Svetsarn och hans lögner förvånar nog ingen längre. Fast jag är lite förvånad över allianspartiernas godtrogenhet. För hur länge dröjer det tills Svetsarn ändrar sig igen och bryter även den här överenskommelsen?
Citera
2014-12-27, 11:28
Medlem
kthxbyelols avatar
Har Sveriges statsminister någonsin genom historien haft ett lägre förtroende än Stefan Ljugen? Eller rättare sagt finns det någon individ i Sverige med fler än 4 kromosomer som har förtroende för 7k? Vi garvar åt Ryssland men liktväl bedriver vi samma sjuka icke-demokrati spyr
Citera
2014-12-27, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Menar du nu att SD ska växa så mycket att de får ensam majoritet ?
Om det är SD´s nya spelregler så kan vi ju slopa blockpolitik och låta piss sossarna regera över sverige i all framtid.

SD KOMMER ALDRIG FÅ MAKT SÅLÄNGE DOM INTE INGÅR I ETT BLOCK.
SD SPELADE MED FÖR HÖGA KORT OCH HOTADE OM ATT FÄLLA ALLA KOMMANDE BUDGETAR OM DOM INTE FICK IGENOM SIN POLITIK OCH DET FUNGERADE INTE.
Det är långt till egen majoritet, men de kommer att växa ännu snabbare än förut i sin nya roll som enda oppositionsparti. Att de växer har naturligtvis effekter eftersom det bara finns 100% att ta av och det innebär att alliansen kan stå där vid valet 2018 med tre partier under spärren och ett M som är för litet för att kunna avvara en massa stödröster till FP, C och KD.
Citera
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyrage
Det är inte riktigt så denna gång. Valet är redan över. Och det spelar ingen som helst roll nu om SD har makt eller inte. Det är nästa val det handlar om och det finns inte en chans i helvete att MENA-situationen kommer att förbättras under denna tid. Snarare tvärtom. Fler bränder, fler mord, fler misshandel, fler rån osv. Allt detta kommer att hände då 7-klövern regerar och dom har i stort sett sagt att dom kommer att fortsätta ta in mängder med MENA.

Hur länge till tror du att folket kommer att orka blunda? Malmö är i stort sett redan förlorat. Landsbygder invaderas. Lokala kommuner mass-protesterar.

Nej, som jag ser på det så har 7-klövern i denna stund trampat på den största minan som finns ute på fältet. Ett nyval hade kanske gynnat SD på kort sikt och gett dom ett par procent till. Men nu så har dom i utbyte för 4 ytterligare år istället fått chansen att spränga 7-klövern totalt 2018. Så länge som 7-klövern fortsätter med samma politik så har det bara funnits dessa två alternativ. Folk har bara varit så fokuserade på nyvals-alternativet att dom inte har sett den andra.
SD kommer öka 1-2% nästa val, efter det kommer det att börja tyna bort.
Det blir resultatet av det hela.
Om åtta år får vi se om jag har rätt (vilket jag kommer att ha).
SD vart just historia i och med detta beslut.

Löjliga ageranden som misstroendevotum och dylikt kommer bara skynda på det hela.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Källa? Flashback är inte majoriteten av Svenskarna.

http://www.dagensopinion.se/majoritet-nyval

http://www.svt.se/nyheter/val2014/vajarna-ratt-med-extra-val
Citera
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Sverigedemokraterna kommer lämna in en misstroendeförklaring mot Löfven.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20079640.ab

Känns lite idiotiskt. Det finns ingen chans att den går igenom.
Symbolvärdet i att Alliansen visar sig stödja en ljugande statsminister skall inte underskattas.
Citera
Medlem
Hahaha oj oj oj. Vad skönt att slippa den här skiten nu.
Sd ville leka politik och förlorade. Välkommen till de stora salarna.

Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket. Passar väldigt bra här.
Jag tror att dom grävde sin grav när de sa att de skulle tvinga bort alla regeringar som inte gjorde som de sa. De andra partierna har inget annat alternativ än att ta bort makten från dem.

Kul för jimpan att komma tillbaka nu. Drar upp dom till tredje största parti för att hans ersättare sedan totalt fumlar bort det läget. Haha

Blir stolt över Sverige.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Det mest skrämmande är nog egentligen hur många i den här tråden (Och i samhället i stort.) det är som inte förstått att det är precis så här demokrati (Majoritetsdiktatur.) fungerar.

Hela den här cirkusen är något av det mest demokratiska vi haft i Sveriges riksdag på riktigt länge.

Inte konstigt att allt fler får upp ögonen för vilket sjukt system demokrati är...

Precis, detta är demokrati i sin renaste form. Om den är bra eller inte skiter jag i. Men att börja gråta och snacka om diktatur och hot mot demokratin är ju bara befängt och idiotiskt.
Citera
Medlem
Jag har alltid tyckt att det finns för många partier i mittfåran, och det här är ett första välbehövligt steg att rensa upp i floran. Detta sagt utan att lägga några personliga politiska aspekter på alla varieteter av "mitten".

Tror att max 4 partier ryms i debatten, ett vänsterpopulistiskt, ett konservativt, ett socialdemokratiskt och ett liberalt.

Efter 2022 har vi nog bara dessa 4 varianter i riksdagen.

Till sist ni som snackar om hot mot demokratin, ca 80% av folket har valt partier som vill samarbeta i en beige formering. Jag tycker att det är en överväldigande del av folket som ville ha det så här. Vi får se om dessa 80% minskar i numerär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Nu får du sätta dig ned och andas lite.

I Sverige har det alltid varit så att det största minoritetsalternativet fått regera, ända tills SD kom i i riksdagen och ville leka hela havet stormar.

Behövs inga konstitutionella ändringar, bara att följa praxis.
Block politiken som den varit under 1900 talet är förbi, att våra riksdagspartier inte kan handskas med det utan på alla sätt försöker ha det som det var förr är bara patetiskt. Sånt här gynnar bara SD och det är obegripligt att dom andra partierna inte fattar det. Visst nu har dom en respit till 2018 men sen då...
Citera
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Så hur känns det alliansen? Ni röstade för alliansen fick med er miljöträsk hippien och sociallism och arbetslöshet!

Det känns inte bra. På kommunal nivå pyrde det redan, de får ju städa upp i den huvudlösa migrationspolitiken. Gamlingar vs "nysvenskar", grupp vs grupp du vet.

Men vänta, jag röstade ju blankt i Riksdagsvalet för min röst som gammelmoderat är av intet värde.
Citera
2014-12-27, 11:30
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgarsvarulv
Jag tycker det är oerhört demokratiskt att man förstärker det som står i vår grundlag regeringsformen om hur man ska kunna regera i minoritetsregering.

Det har inte ändrats några lagar alls. Man säger att man nått en överenskommelse. Något som varit tradition i svensk politik i princip sen vi blev en riktig demokrati.

Precis.

Men det enda demokratiska enligt genierna på Flashback är att 13 % får styra Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in