2014-12-27, 16:42
Medlem
Gillar hatet i Moderaternas facebook grupp 5% nästa val.
Citera
2014-12-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är Alliansen som är den stora vinnaren på uppgörelsen, deras budget kommer att gälla åtminstone under 2015 och antagligen längre än så. Löfven har offrat sina väljare för att hindra att SD skulle få något inflytande. Varför har sossarna annars gått med på att låta Alliansens budget styra, det verkar vara att ge bort makten utan att få något igen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20080637.ab

Citat: "– Alliansens budget gäller 2015. Ny huvudbudget från regeringen kommer - om uppgörelsen håller - att gälla från 1/1 2016".

Snick snack. Köp inte DNs propaganda. Alliansen hade kunnat styra Sverige lätt i 10 år framöver om de bara gett lite godis till SD.

Nu blir de istället maktlöss och vi får se politik med starkt inslag av V. Alliansen tycker uppenbarligen att det viktigaste i svensk politik är att inte ge någon makt till SD. Att bedriva sin egna politik hamnar i andra rummet.
Citera
2014-12-27, 16:43
Medlem
Kommer Moderaterna kunna hålla ihop som ett parti efter detta?

Jag funderar och undrar om inte partiet kommer sönderfalla till 2-3 olika fraktioner som innan valet kommer bilda nya partier. Det här uppgörelsen från AKB har ju redan fått kritiska hugg från paret Liljeroth mfl.
Citera
2014-12-27, 16:44
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Snarare 7 styrande partier och 1 i opposition. V ingår ju redan tidigare i regeringsunderlaget, även om de inte heller sitter i regeringen.
Ja, du har rätt såklart. Skrev min kommentar innan jag hört Jonas Sjöstedt uttala sig.

Då är vi alltså på god väg att bli en kulturmarxistisk diktatur i Sverige. Ge det bara några år till så kommer politikerna de utropa det Demokratiska Mångkultur-kalifatet Svergistan.

Hade jag haft pengar hade jag sökt politisk asyl i Norge. Uppenbart är ju iallafall att mina åsikter och värderingar inte tolereras av de regerande politikerna.
Citera
2014-12-27, 16:44
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Du menar då att de som är kritiska mot sveriges massinvandringspolitik skulle tröttna och gå tillbaka till massinvandringspartierna?
Eller menar du kanske att det vid det laget finns så in i helvete mycket araber och afrikaner i landet som aldrig skulle rösta på något annat än de massinvandringsvurmande partier som håller dem under armarna.
Kan du förklara så att det blir begripligt, tack! Du framstår som en idiot.

Om du tror att detta är den enda frågan folk bryr sig om och att SD utav bara farten kommer att fortsätta att växa tills de når egen majoritet är det du som framstår som en idiot.
Citera
2014-12-27, 16:45
Medlem
OncePostNeverBacks avatar
Vet inte om denna har linkats men

http://www.socialdemokraterna.se/Pressrum/nyheter/Overenskommelse-/?id=343380&epslanguage=sv-SE
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara

Jag funderar och undrar om inte partiet kommer sönderfalla till 2-3 olika fraktioner som innan valet kommer bilda nya partier. Det här uppgörelsen från AKB har ju redan fått kritiska hugg från paret Liljeroth mfl.

KD, C och FP är nu helt onödiga partier som ingen lyssnar på, förhoppningsvis åker de ut 2018 och M kommer minska rejält.

Sverigedemokraterna kommer bli det näst största partiet ganska snart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ett möjligt scenario är att besvikna moderater och de är många, bildar ett nytt parti, som jag tror med lätthet skulle ta sig in i Riksdagen och därefter kunna samarbeta med SD.

I det scenariot försvinner förmodligen ett eller flera av Alliansens nuvarande partier ur Riksdagen, kanske till och med nuvarande "Nya Moderaterna". Rätt spelat, så är det möjligt.

Tror scenariot du beskriver är högst troligt om att M som parti kommer splittras till olika fraktioner som snart kommer bli egna partier.
Citera
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:

Moderaterna är körda nu.
Aldrig mer en röst från mig iaf.
Verkar vara många som håller med mig.
Citera
Medlem
Citat:

När moderaterna stödjer Vänsterpartiets ekonomiska politik är det något som är sjukt. Som jag sagt tidigare är det tydligt att partiet infiltrerats av vänsterfolk.
Citera
2014-12-27, 16:46
Medlem
bollen_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natilson
Det här är ganska överaskande, i normala fall, om man kollar på andra länder så brukar partier ge med sig och jobba med liknande paritier när de växer till ett viss antal procent. Man har nu tagit en unik position nu genom att signalera till svenska folket att antigen så röstar ni på 7 klövern eller på sd. Jag kan tänka mig att detta leder till att SD ökar men om den ökningen skall ha någon effekt så måste SD i realiteten öka så att den blir den störta partiet i sverige, vilket kan ta ett par mandater (kanske 12 år?).

Under denna tid så kommer flyktigvågen att öka markant, och vi kommer att få en stor etnisk förändring i Sverige. Detta kommer självklart att urholka SD:s väljarunderlag eftersom det blir många fler utlandsfödda som kommer att ha rösträtt och på så sätt kommer att påverka SD negativt eftersom de flesta personer med invandrarbakrund inte röstar på SD pga rasiststämpeln.

I längden (12 år+) så kommer den här uppgörelsen att göra SD tandlös i riksdagen, om inte i nästa val SD får minst 35%.

Det finns massor av invandrare som röstar på SD. Varje sund människa tycker att det är sjukt vad som sker i Sverige. Precis som många av oss skulle tycka det var sjukt om vi bodde i Turkiet och turkarna började se ned på sina egna och byta ut sitt folk.

Många invandrare är kristna och är emot islamiseringen. Många andra tycker hela situationen är sjuk och röstar i sympati för svenskarna.
Citera
2014-12-27, 16:46
Medlem
Spaders avatar
För er som är nyfikna på vad väljarna tycker, spana in Nya moderaterna på facebook (samt, Kd, Fp och C) - folk är INTE glada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in