2015-01-14, 17:25
Medlem
jaybones avatar
Hur har det gått med fittan nu då?
Citera
2015-01-14, 22:19
Medlem
HighwayDelights avatar
Jag skulle aldrig gå omkring med en stor buske mellan benen, rakar mig för min egen skull, känner mig sexigast med en slätrakad fitta, och jag vet att det går hem här också!

Vaxa fittan skulle jag dock aldrig i helvete göra, provade på benet en gång, det gör jag aldrig om
Citera
2015-01-15, 03:22
Medlem
Con-artists avatar
Ska det va så jävla svårt att vara tacksam över att du får fitta över huvud taget? Hjälp till med rakningen själv om det nu är så satans viktigt.
Citera
2015-01-15, 04:32
Medlem
teasardigs avatar
Jämförelse så tjejerna fattar: När ni träffade er kille var han värsta Barney Stinson. Klädde sig ofta i kavaj när ni gick ut, fina italienska skor osv. Men nu, sex månader in i förhållandet, klär han sig alltid i gympadojor, mjukisbyxor och urtvättade t-shirtar.
Citera
2015-01-15, 04:40
Medlem
fucked in the head mate?
Citera
2015-01-15, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Fattar inte...

Min sambo har inga feministiska ideal eller andra invändningar emot att raka benen och fittan etc. Jag själv uppskattar när kvinnor ansar sig och tar bort hårväxt enligt vad som är vanligt idag. Jag är ingen nazist med detta, utan tycker det kan vara ok om hon är lite slapp och mysig ibland, och låter bli att hålla efter sig själv 1-2 dagar. Jag har inte heller några speciella krav, utöver vad jag anser vara "normalt". Rakade armhålor, inga fjun på överläppen, rakade ben (åtminstone upp till knäna) och rakat och slätt i bikizonen kring själva fittspringan.

Jag föredrar personligen en välansad landningsbana etc. framför helrakat. Men jag tycker att det ser ovårdat ut med en yvig buske. Säkerligen är jag påverkad av tidens ideal, porr och en massa annat. Men jag vet samtidigt att män och kvinnor har ansat och förskönat sig själva i alla tider, och ser inte något konstigt eller kontroversiellt med att jag finner det mer attraktivt än "urtidslooken". Jag skulle naturligtvis aldrig kräva sådant av någon flickvän, om de inte ville, men jag skulle kanske välja en annan flickvän.

MEN om en tjej både tycker det är ok, snyggt, sexigt etc. och gärna vill ansa sig enligt vad som är brukligt, så kan jag tycka att det är lite slafsigt att inte kunna göra det ordentligt. Jag menar, varför bry sig och lägga ned tiden över huvud taget, om det ändå ser ovårdat ut efteråt?

Min sambo är ofta lat med att ansa sig, speciellt kring fittan. Vi har inte världens bästa förhållande just nu, och inte speciellt mycket sex. Hon vet att sex betyder mycket för mitt välbefinnande och att jag verkligen uppskattar när hon gör sig fin och sexig för mig. Nyligen så blev vi lite nykära igen, och hon blev kåt. Hon vet som sagt att jag lider av att vi inte har sex under långa perioder, och när hon inte är arg på mig så vill hon gärna ha sex både för sin egen skull och för att göra mig glad. Hon kan då säga en massa saker om att vi skall ha het sex och att hon skall göra sig sexig etc. Ibland så följer hon upp med att faktiskt gå och duscha och fräscha upp sig. Hon vet som sagt väl att jag gillar när hon är ansad, och hon berättar ibland att hon skall använda intimhårborttagningskräm, eller visar tuben, som en signal till mig att hon vill göra sig fin och att hon vill ha sex när hon kommer ut från duschen.

MEN... trots att hon vet exakt hur jag gillar det, och trots att hon själv säger att hon också tycker det är snyggt, så visar det sig nästan alltid att hon gjort en riktigt slarvjobb. Direkt efter att hon har rakat sig eller använt hårborttagningskräm, så är det fortfarande en hel del hårstrån kvar på underbenen, och nästan alltid fullt av dem på låren/överbenen. Det värsta för mig är dock att det nästan alltid är kvar hår runt rövhålet och själva fittspringan. Det hänger dom en "pisstofs" på ett kreatur. Busken ovanför springan är delvis ansad i konturerna, men inte trimmad på längden, så att det står ut en tjock, krullig tofs av hår. Området utanför buskens konturer, ned mot springan, är rakat/Veet:at men slarvigt. Det sitter kvar flera hårstrån och/eller halvlånga stubb. Sedan runt själv springan är det alltså inte ansat alls, utan det sitter som ett "skägg" av långa stån längs blygdläpparna. Detta är det näst värsta. Det allra värsta är att det är hår kvar runt stjärthålet. Fy fan, känns som att stirra en svettig fet arbetarman i röven. Jag tycker att det ser mer ovårdat, och mindre inbjudande ut, än att inte ansa sig alls. Dessutom så har hon nästan alltid fjun på överläppen, och är helt irresponsiv mot finkänsliga antydningar om det. Jag har även påpekat rakt ut påpekat att jag får hår i munnen och liknande, och när hon någon gång har frågat så har jag berättat hur mycket jag uppskattar snygg ansning och exakt vad jag gillar, samt hur mycket det förstör upplevelsen för mig när det ser slarvigt ut med hårtestar kvar etc. Och hon har som sagt alrdig protesterat eller sagt att hon tycker det känns för jobbigt eller fel på annat sätt, utan ger sig gladeligen ikast med det. Men trots detta så verkar hon slarva över det lite på måfå.

Jag fattar inte... skall jag tolka det som någon slags feministisk protest? Eller bara som att hon inte tycker om mig tillräckligt mycket för att bry sig? Hon duschar ju och klär sig väl, så jag tror inte att det rör sig om depression eller någon form av allmän bristande självhygien. Och hon fiskar ofta efter komplimanger om annat i hennes utseende, så jag tror inte att hon har något emot att uppfattas som attraktiv.

Jag menar, om man vill hålla sig någorlunda välansad, så är det ju varken raketforskning eller någon oöverstiglig arbetsinsats som krävs. Och speciellt om man redan är i färd med hyvel, Veet-kräm eller annat, så tar det inte många minuter extra att göra jobbet ordentligt. Och om man dessutom vill glädja sin partner, genom att göra sig attraktiv för denne, ser man då inte till att resultatet blir någorlunda bra?

Kvinnor... Vad tror ni kan vara orsaken? Omedvetenhet och/eller medveten blockering av verkligheten? Någon slags protest? Eller ren och skär lathet?

Finns det några andra godtagbara skäl för ovanstående, än att min sambo helt enkelt inte bryr sig om mig och mit välbefinnande? Att hon aldrig är intresserad av att lägga ned någon ansträngning för att göra sig fin för mig, just inom detta området?

Fråga henne om hon behöver hjälp att raka sig? Om hon vill då som sagt.
Kan tänka mig att det förmodligen är lite svårare för en kvinna att ansa sig därnere jämfört med en man, men att ni varit tillsammans säkert en tid utan att du har ställt en sådan simpel fråga är lite underligt i min mening.
Citera
2015-01-15, 08:39
Medlem
Gosifs avatar
Har hon så kraftig hårväxt? Vaxa?
Citera
2015-01-15, 10:13
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sana
Sjukt drygt skrapa runt med en hyvel i sina intima delar dagligen, man har hår av ett själ att det ska vara luftigt och skapa en bra miljö för musen.

Du får väl bjuda på en vaxning ..

Tycker du verkar ego och dryg om jag får säga bryr du dig om vad hon tycker överhuvudtaget.

Kvinnor får gärna vara precis så håriga som de själva önskar, men det betyder inte att jag måste tycka att det är attraktivt. Attraktion är väldigt viktigt när man väljer partner, och jag anser inte att en människa som är för lat för att anstränga sig lite för sin partners livskvalitet, per automatik förtjänar en partner.

Är min tjej ego om hon önskar att jag skall hålla mig någorlunda fräsch och attraktiv, i fråga om sådant som är viktigt för henne? Är min tjej ego om hon önskar att jag skall uppvakta henne ibland? Är min tjej ego om hon vill att jag skall dela hushållsarbetet, och bidra ekonomiskt?

För övrigt så tror jag inte att det är farligare för kvinnor att raka musen än det är för män att raka ansiktet. Det verkar vara väldigt vanligt att man blandar ihop biologiska fakta med feministisk propaganda. Man försöker skapa en falsk bild av att det skulle vara ohygieniskt att raka fittan, trots att detta inte stämmer för de allra flesta. Enligt dessa "naturligt"-faschister så borde man kanske löpa linan ut och även sluta upp med att duscha och borsta tänderna också.
Citera
2015-01-15, 10:20
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iVibe
Du blir sur när hon inte rakar ordentligt och är förvånad över sexlösa perioder. Sätt dig in i sin flickväns situation då, hon är ihop med en manchild, det är inte det lättaste.

Och varför i helvete skulle jag tvingas acceptera pisstofs för att få sex?

Varför skulle jag över huvud taget vilja ha sex med någon som går runt med ett marsvin i trosan?

Vad är det som är så viktigt i livet för övrigt, så att man inte har tid och kraft att hålla sig attraktiv för sin partner?

Om jag är en manchild, så föredrar jag det framför att växa upp till att bli en dörrmatta.

Förklara vänligen vad poängen är med att ha ett seriöst förhållande, om det innebär att man måste ge upp sex eller ställa upp på sex som man inte själv gillar?
Citera
2015-01-15, 10:25
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limestriker
Men ge henne ett ultimatum bara.
1. Raka dig 2. Jag lämnar dig.

Kanske vore helt rätt, men det känns spontant inte särskilt moget. Det är inte så att hela förhållandet endast bygger på vilken underlivsfrisyr hon har för tillfället.

Däremot så kan jag känna en viss sorg över att hon inte vill göra den lilla ansträngningen för mitt välbefinnande, nu när vi trots allt lever tillsammans och det är meningen att vi skall göra varandra lyckliga. Jag anstränger mig i fråga om sådant som hon gillar/ogillar, och anser att det är normalt i ett förhållande.

Jag tror (kanske helt felaktigt) att man som vuxna människor skall kunna lösa sådana här förhållandevis obetydliga detaljer. Eftersom jag inte tyckte att jag fick någon respons, med de metoder jag använt hittils, så skapade jag denna tråd, i hopp om att få användbara tips och/eller insikter.
Citera
2015-01-15, 10:32
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
väx upp din barnrumpa. Din partner har inga som helst skyldigheter att raka sig eller ansa sig för din skull. Om du ens funderar på att göra slut på grund av detta tyder på att du har andra problem. Med din attityd till detta så förstår jag att hon inte vill ha sex med dig, du måste lära dig hur en kvinna fungerar för att kunna leva med en kvinna. Tvång är fullständigt avtändande.

Trots att jag tydligt beskrivit hur jag aldrig skulle komma på tanken att framföra detta som ett tvång, så lyckas flera användare projicera sina egna fantasier på situationen.

Jag håller inte med om att man saknar skyldigheter gentemot sin partner i ett förhållande. Vad är i så fall poängen med ett förhållande?

Det säger sig självt att man är skyldig att vara trogen, att prioritera sin partner, att behandla denne väl, och att lägga ned ansträngning på att förbli attraktiv i dennes ögon. I annat så blir ju förhållandet skit, och det vore betydligt bättre att fortsätta vara singel.

Men du kanske gladeligen vill ha sex med din kille, även om han låter sin kropp och hygien förfalla? Och aldrig gör något romantiskt för dig? Bra för dig i så fall. För mig låter det bara äckligt.
Citera
2015-01-15, 10:49
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Trots att jag tydligt beskrivit hur jag aldrig skulle komma på tanken att framföra detta som ett tvång, så lyckas flera användare projicera sina egna fantasier på situationen.

Jag håller inte med om att man saknar skyldigheter gentemot sin partner i ett förhållande. Vad är i så fall poängen med ett förhållande?

Det säger sig självt att man är skyldig att vara trogen, att prioritera sin partner, att behandla denne väl, och att lägga ned ansträngning på att förbli attraktiv i dennes ögon. I annat så blir ju förhållandet skit, och det vore betydligt bättre att fortsätta vara singel.

Men du kanske gladeligen vill ha sex med din kille, även om han låter sin kropp och hygien förfalla? Och aldrig gör något romantiskt för dig? Bra för dig i så fall. För mig låter det bara äckligt.

Är på din sida.

För mig handlar det om inställning. En kvinna som lämnar tofsar i underlivet är inte speciellt feminin. Det är bara avtändande. Ungefär som en man som går upp för att raka sig men glömmer en stor tofs på högra kinden, sen om man påpekar detta så svarar personen "naeee vadrårå jag rakar mig efter bästa förmåga". Jävligt slappt och trist bara.

Tror dock att du valt fel tjej helt enkelt. Det här är inget man ska behöva tigga om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in