2015-01-01, 18:46
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Men sedan måste man ändra sin livsstil också efter en Ibogain-behandling annars är det lätt att hamna i samma mönster igen.
Spelar ingen roll vilken behandling man tar.
Ta den du tror på eller blir tvingad till.

Ändra livsstil alltid är en förutsättning om du vill bli drogfri.

Inte bara det, du måste ändra ditt sätt att tänka också.
Citera
2015-01-01, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
(FB) Vad för substanser går du på just nu?

Grattis! Komma ur beroende, men ändå bruka ibland. Det går inte!

Det går alldeles utmärkt. Jag har själv nyligen varit beroende av alkohol (drack nästan varenda dag), men eftersom jag insåg att jag blev beroende och knappt kunde tänka på annat än att få öppna en kall, så satte jag stopp för drickandet i någon vecka, sedan höll jag mig till endast helgdrickande.

Har nu inget sug efter alkohol, total kontroll igen. Jag hade kunnat ha en kall stående framför mig (vilket jag i stort sett rent praktiskt har, de ligger i bilen och är iskalla) och inte behöva öppna den.
Citera
2015-01-01, 19:19
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Spelar ingen roll vilken behandling man tar.
Ta den du tror på eller blir tvingad till.

Ändra livsstil alltid är en förutsättning om du vill bli drogfri.

Inte bara det, du måste ändra ditt sätt att tänka också.

Så sant, sedan måste man ha viljan, vilket jag inte har, än i alla fall.
Citera
2015-01-02, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Insexskruv
Det går alldeles utmärkt. Jag har själv nyligen varit beroende av alkohol (drack nästan varenda dag), men eftersom jag insåg att jag blev beroende och knappt kunde tänka på annat än att få öppna en kall, så satte jag stopp för drickandet i någon vecka, sedan höll jag mig till endast helgdrickande.

Har nu inget sug efter alkohol, total kontroll igen. Jag hade kunnat ha en kall stående framför mig (vilket jag i stort sett rent praktiskt har, de ligger i bilen och är iskalla) och inte behöva öppna den.

Låter inte som att du varit i något tyngre beroende om du bara behövde pausa en vecka. Som att ta en vit månad ungefär. Det är inte det vi snackar om här, om du ser vad TS har sysslat med förut och hur det spårat ur igen, så håller du nog med mig om att det förhållningssätt som jag snackar om faktiskt är mycket mer relevant.

Jag förstår dock vad du menar, och jag själv kan dricka alkohol utan att för den skull börja dricka regelbundet och dricka mig packad, men t.ex. amfetamin vet jag att jag inte kan sätta stopp på om jag väl börjar. Jag kommer köra på tills jag får slut droger, pengar eller kraschar totalt psykiskt.
Citera
2015-01-02, 15:24
Medlem
Av att bedöma TS tråd han länkade så snackar vi ett grovt destruktivt blandmissbruk. Själv har jag varit beroende men inte så extrem som TS. Jag kan bruka vissa lättare substanser, men tex. sub och diverse starka RC droger är inte direkt milda substanser eller benso för den delen. Har man dessutom varit på behandlingar så har man en grov problematik då borde man överväga om det är värt det.
Citera
2015-01-02, 18:35
Medlem
mjukosten78s avatar
Är det meningen att vi ska bli imponerade av att du har en period med en aningens bättre kontroll?!?
Du tar droger varje dag, jo gabapentin är en drog, har själv knarkat på det. Du knarkar loss varje helg och är t.o.m beredd att riskera jobbet för det!
Lägg ner för i helvete!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in