2014-12-26, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettansprettan
Nej det tycker jag inte, hans pick är trots allt till för att bilda familj.

Så att vara en man är att göra exakt så som alla andra gör för att det är vårt "biologiska kall"?
Citera
2014-12-26, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10sekunder
Någon som kör sitt race med självförtroende som skiter fullständigt i om andra tycker han är fjantig eller ocool. Han vågar vara annorlunda. En riktig man kan stå för sina val i livet och skyller inte ifrån sig på andra. Han behöver inte bevisa en massa saker för andra hela tiden. Han inser att man måste kunna prata om sina känslor ibland. En riktig man respekterar kvinnor och andra män och inser att allt inte kretsar kring honom.

+1. Meningen med detta inlägg var att se vad folk definierar som man, håller med dig upp till 110%
Senast redigerad av Pitaa 2014-12-26 kl. 00:54.
Citera
2014-12-26, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaasher
Jag förstår inte hur manipulation av kroppen (bygga muskler) gör en person mer "manlig". Manlig och kvinnlig är i min värld det som är naturligt, som vi är födda med och som är typiskt för bägge könen (fortfarande naturligt). Starka muskler gör ingen nytta i praktiken om en stark mentalitet inte existerar för att backa upp musklerna.

Vara bestämd, följa sina EGNA mål, beslutsam. Det är typiskt manliga egenskaper.

Du kunde inte ha skrivet det bättre!
Citera
2014-12-26, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 411
En person med en penis som är vuxen.

Alla andra faktorer är helt oväsentliga.

Högt IQ skulle jag nog inte säga att du har.
Citera
2014-12-26, 00:57
Medlem
Kvinnor definierar vad som är maskulint, män definierar vad som är feminint.
Citera
2014-12-26, 01:49
Bannlyst
Citat:
Jag förstår inte hur manipulation av kroppen (bygga muskler) gör en person mer "manlig". Manlig och kvinnlig är i min värld det som är naturligt, som vi är födda med och som är typiskt för bägge könen (fortfarande naturligt). Starka muskler gör ingen nytta i praktiken om en stark mentalitet inte existerar för att backa upp musklerna.

Vara bestämd, följa sina EGNA mål, beslutsam. Det är typiskt manliga egenskaper.

En stark kropp och ett stark psyke går hand i hand. Är kroppen svag är oftast psyket också svagt. Det kan man observera vart som helst. Betänk att nästan hela vår befolkning är överviktiga och klena. Svenskar är är generellt förslappade mentalt och psykiskt.

Jag tycker tycker manligt är: Styrka, uthållighet, hängivenhet, ansvarskänsla, utan att vara någon slags psyko alfahanne.
Senast redigerad av Krankenschwester 2014-12-26 kl. 01:51.
Citera
2014-12-26, 03:25
Medlem
ALZIRs avatar
En riktig man? Jordnära.
Citera
2014-12-26, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krankenschwester
En stark kropp och ett stark psyke går hand i hand. Är kroppen svag är oftast psyket också svagt. Det kan man observera vart som helst. Betänk att nästan hela vår befolkning är överviktiga och klena. Svenskar är är generellt förslappade mentalt och psykiskt.

Jag tycker tycker manligt är: Styrka, uthållighet, hängivenhet, ansvarskänsla, utan att vara någon slags psyko alfahanne.

Om man tränar för sin egen del, är det annan femma. 95% av de som tränar upp sina kroppar, gör det enbart för att bli bekräftade och tillfredställa kvinnor, inte för att de själva genuint sett vill att det ska vara så. De följer med andra ord inte sina egna mål utan vad som "förväntas".

Jag styrketränade för några år sen men märkte att det inte var riktigt min grej. Började alltså inte för att "attrahera tjejer" för det gjorde jag ändå, utan för att se vad hypen var och för att jag generellt sett gillar träning. 98% av tjejerna som då drogs till mig var de där "bloggerska"-typerna, de där som jag inte står inte ut med, de där extremt ytliga. Slutade styrketräna och nu tränar jag endast löpning och den enda styrketräningen som jag kör är med kroppsvikten hemma för att erhålla god hållning.
Citera
2014-12-26, 13:27
Bannlyst
Citat:
Om man tränar för sin egen del, är det annan femma. 95% av de som tränar upp sina kroppar, gör det enbart för att bli bekräftade och tillfredställa kvinnor, inte för att de själva genuint sett vill att det ska vara så. De följer med andra ord inte sina egna mål utan vad som "förväntas".

Jag styrketränade för några år sen men märkte att det inte var riktigt min grej. Började alltså inte för att "attrahera tjejer" för det gjorde jag ändå, utan för att se vad hypen var och för att jag generellt sett gillar träning. 98% av tjejerna som då drogs till mig var de där "bloggerska"-typerna, de där som jag inte står inte ut med, de där extremt ytliga. Slutade styrketräna och nu tränar jag endast löpning och den enda styrketräningen som jag kör är med kroppsvikten hemma för att erhålla god hållning.

Jag tänke mer att tränar man hårt fysiskt på något sätt. Har man oftast en stark mentalitet. Oavsett om det är styrketräning, löpning, skidor, simning.

Det är inte en slump att människor som inte tränar ofta saknar drivkraft i livet.

Att bara träna för att få en snygg kropp att visa upp är såklart patetiskt.
Senast redigerad av Krankenschwester 2014-12-26 kl. 13:29.
Citera
2014-12-26, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krankenschwester
Jag tänke mer att tränar man hårt fysiskt på något sätt. Har man oftast en stark mentalitet. Oavsett om det är styrketräning, löpning, skidor, simning.

Det är inte en slump att människor som inte tränar ofta saknar drivkraft i livet.

Att bara träna för att få en snygg kropp att visa upp är såklart patetiskt.

Jo men då snackar vi om i princip samma grej =)
Citera
2025-09-24, 07:18
Medlem
Svenska män har i genomsnitt knullat 15 st. Så det bör han ha gjort.

Här går en man (Anders Glenmark)
I'm A Real Man (John Hiatt)
What A Man (Linda Lydell)
I'm The Man (Anthrax)
Senast redigerad av scaryfoot 2025-09-24 kl. 08:14.
Citera
2025-09-24, 08:23
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Svenska män har i genomsnitt knullat 15 st. Så det bör han ha gjort.

Visst, storknullarna är väl i regel manliga. Dock så ska man väl inte automatiskt dra likhetstecken mellan manlig och riktig man, då många av de där manliga storknullarna även kan vara riktiga skitstövlar. En riktig man är ingen skitstövel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in