Citat:
Ursprungligen postat av
Krankenschwester
En stark kropp och ett stark psyke går hand i hand. Är kroppen svag är oftast psyket också svagt. Det kan man observera vart som helst. Betänk att nästan hela vår befolkning är överviktiga och klena. Svenskar är är generellt förslappade mentalt och psykiskt.
Jag tycker tycker manligt är: Styrka, uthållighet, hängivenhet, ansvarskänsla, utan att vara någon slags psyko alfahanne.
Om man tränar för sin egen del, är det annan femma. 95% av de som tränar upp sina kroppar, gör det enbart för att bli bekräftade och tillfredställa kvinnor, inte för att de själva genuint sett vill att det ska vara så. De följer med andra ord inte sina egna mål utan vad som "förväntas".
Jag styrketränade för några år sen men märkte att det inte var riktigt min grej. Började alltså inte för att "attrahera tjejer" för det gjorde jag ändå, utan för att se vad hypen var och för att jag generellt sett gillar träning. 98% av tjejerna som då drogs till mig var de där "bloggerska"-typerna, de där som jag inte står inte ut med, de där extremt ytliga. Slutade styrketräna och nu tränar jag endast löpning och den enda styrketräningen som jag kör är med kroppsvikten hemma för att erhålla god hållning.