Flashback bygger pepparkakshus!
2014-12-24, 00:16
Medlem
Goldmanns avatar
vad betyder att snus är bakat ellrer förbakat. Har kollat runt men alla skriver om det men ingen definition.
Citera
2014-12-24, 00:18
Medlem
ts.nows avatar
Förbakat betyder att det är lös som redan är bakade som portioner, fast utan påsarna. Väldigt fjolligt i min mening, ska man snusa lös ska man göra det med stil och baka egna.

http://obj.fotosidan.se/obj/docpart/...79536045e2.jpg
Citera
2014-12-24, 00:22
Bannlyst
Är det s.k förbakat låter det som det skulle krävas en ytterligare process för att få färdigt snuset.Bakat snus är väl bara en term för att det ska låta lite chicht allt snus är ex bakat när det är fördigt att konsumeras.
Citera
2014-12-24, 00:28
Medlem
Det är rent piss enligt mig. sedan är lundgren inte god samt så är den svår att få den att ligga bekvämt.
Citera
2014-12-24, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ts.now
Förbakat betyder att det är lös som redan är bakade som portioner, fast utan påsarna. Väldigt fjolligt i min mening, ska man snusa lös ska man göra det med stil och baka egna.

http://obj.fotosidan.se/obj/docpart/...79536045e2.jpg

Fjolligt måhända men det ser jävligt gött ut på bilden du länkade
Citera
2014-12-24, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Fjolligt måhända men det ser jävligt gött ut på bilden du länkade

ja, det som länkades, men det ser inte ut så när man öppnar en från butiken.
Citera
2014-12-24, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fistingman
ja, det som länkades, men det ser inte ut så när man öppnar en från butiken.

Hur ser det ut då? Smälta gamla prilllor?
Citera
2014-12-24, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Hur ser det ut då? Smälta gamla prilllor?

När jag köpte Lundgren förbakade så så sade de inte samma form, de hade rundare kanter, de var mindre samt hade de inte samma förg, de var lite mörkare, mot svart.

Men, jag kanske fick ett måndagsexemplar.
Citera
2014-12-25, 19:25
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fistingman
När jag köpte Lundgren förbakade så så sade de inte samma form, de hade rundare kanter, de var mindre samt hade de inte samma förg, de var lite mörkare, mot svart.

Men, jag kanske fick ett måndagsexemplar.

Jag köpte Lundgrens förbakade en gång i höstas och de såg ganska exakt ut som på bilden där. Men, det var en besvikelse måste jag säga. Stenhårda och svåra att "få till" i munnen, ville man forma dem så var det att tugga sönder dem som gällde och då försvann liksom vitsen med det. De var ungefär som gummi, typ Bassets vingummi i, mjukheten så det gick knappast att trycka dem på plats med tungan och tro de skulle forma sig efter käften som en portionssnus gör.

Jag kör alltid portion annars MEN det händer att jag köper en dosa lös ibland mest för skojs skull, så jag "kan" ändå snusa löst.

Och, sen så var inte smaken någon höjdare heller...
Citera
2014-12-25, 19:43
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
- - - Stenhårda och svåra att "få till" i munnen, - - -

Precis som de såg ut mao... ...hade det varit första april hade jag kunnat fatta detta, låter onekligen som ett skämt. Bakar gör man själv, och måste man vara "representativ" jobwise eller annars och inte "grisa ner" så får man hålla sig till portion för tillfället.
Citera
2014-12-25, 21:05
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Precis som de såg ut mao... ...hade det varit första april hade jag kunnat fatta detta, låter onekligen som ett skämt. Bakar gör man själv, och måste man vara "representativ" jobwise eller annars och inte "grisa ner" så får man hålla sig till portion för tillfället.
Köpte Lundgrens men det var ingen höjdare. Gav faktiskt ingen mersmak. Gamla General och Byron är faktiskt mina favissar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in