Jag har sänkt utgifter just för att jobba mindre och spara mera.
Dessutom så känns det helt onödigt att köpa varor för jag har redan allt jag behöver (bostadsrätt, bil & tillgång till sommarstuga). Jag lever dock inte som en råtta. Jag lever ett normalt liv. Jag tror inte jag skulle lyckas hålla motivationen uppe om jag stramade åt ekonomiskt alldeles för mycket, det gäller att hitta sin egen väg inte följa någon annans väg.
Jag jobbar som konsult och när jag jobbar så jobbar jag 80%. Dock tar jag semester ofta så sanningen är att jag jobbar långt ifrån 80%. Dock har jag bra timlön så det blir bra pengar även att jag jobbar så lite.
Jag ser inte längre någon mening att jobba heltid och inte ens nämna att jobba övertid. Jag vill inte leva enbart för att jobba. Jag fattar inte att vad är det för liv om man bara jobbar, jobbar och jobbar? Sedan en vacker dag så dör man bara. Hur mycket liv blev det då om man bara har jobbat?
Jag behöver inte sänka kostnader för att allt ska gå runt. Jag gör det för jag vill inte slösa pengar i onödigheter, jag vill hellre investera långsiktigt för att kunna pensionera tidigare.
Kanska kul för det var inte så jätte länge sedan jag var en materialist och en arbetsnarkoman, dock mådde jag ingen vidare.
Kan jag göra en totalvändning så kan alla!
I dag känner jag mig fri och jag mår så mycket bättre
Tur att jag mognade och förstod mitt eget bästa