1. Nej så enkelt är det inte, jag har försökt
2. Vad min far har eller inte har uppoffrat har du inte en jävla aning om. Vi snackar för övrigt om 100 SEK i månaden. Min fråga rörde sig om bankers byråkrati och ovilja att befatta sig med kontanter. Inget annat.
3. I just detta fallet handlade det om en brådskande räkning, och inte om något festande. Det löste sig ändå som tur var, men tack för ett givande svar muppjävel...
Citat:
Ursprungligen postat av
Bbobi
Nej.
Du går till nordeas kontor, lägger fram ditt leg och säger att du vill säja din fond samt vilken summa.
Tanten bakom disken skriver ut papper som du fyller i vilket kontonummer du vill att det ska hamna på (du väljer med störst sannolikhet det konto i en annan bank du kan ta ut pengarna ifrån), skriver på och så tar det några bankdagar sen är pengarna på ditt konto.
Väldigt enkelt.
Frågan är snarare varför du ska börja norpa av dessa pengar din far lägger undan åt dig istället för att spendera på sig själv.
Han har uppoffrat ju sitt egna liv för att du ska få en bra framtid. Så om du ska festa för pengarna tycker jag att du ska tänka om.