2014-12-22, 18:56
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Har du någon koll på hur temperaturen ser ut i burken? GPU, CPU osv? Du kan använda ett gratisprogram som heter HW-Monitor, för att kolla:

http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Ja, temperaturerna ligger bra, jag kör med speedfan, i idle ligger allt på c:a 25 c. Processorn ligger på 40-43 i full load, grafikkortet kommer upp i 60-75c, beroende på spel.
Senast redigerad av EsoxLucius81 2014-12-22 kl. 19:04.
Citera
2014-12-22, 19:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Ja jag kommer att testa detta om jag inte löser problemet innan.

En annan grej är att jag fick min ssd 1 månad innan jag byggde min nya dator och jag använde den ett tag i min gamla dator. Det var där jag flyttade över windows.

Den dåvarande systemet ligger kvar och det är just detta som kan ställa till problem under Windows och då under registret.

Ditt nuvarande system är kanske inte kompitibel med det andra, därav ditt problem?
Citera
2014-12-22, 19:47
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Den dåvarande systemet ligger kvar och det är just detta som kan ställa till problem under Windows och då under registret.

Ditt nuvarande system är kanske inte kompitibel med det andra, därav ditt problem?

Jag ladda ner alla nya drivrutiner till det nya moderkortet, men allt det gamla ligger kvar, så det blir kanske lite problem där.

Jag får nog installera om windows, det är bara så trist. Sist tog det ett par veckor innan jag hade fått hem alla uppdateringar och då funka windows perfekt.
Citera
2014-12-22, 19:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Jag ladda ner alla nya drivrutiner till det nya moderkortet, men allt det gamla ligger kvar, så det blir kanske lite problem där.

Jag får nog installera om windows, det är bara så trist. Sist tog det ett par veckor innan jag hade fått hem alla uppdateringar och då funka windows perfekt.

Ett par veckor? Är din Windows 7 skiva köpt eller "lånad" på piratbukten? Har den SP1 redan så går uppdateringarna fort.
Citera
2014-12-22, 20:08
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Ett par veckor? Är din Windows 7 skiva köpt eller "lånad" på piratbukten? Har den SP1 redan så går uppdateringarna fort.

Det är en piratversion jag har, vet inte om den har sp1. Sist jag installera windows så var det helt värdelöst i början, sen installera jag ett par uppdateringar och det blev bättre, ett par dagar senare så hitta den ett par uppdateringar till och det blev ännu bättre, så höll det på ett tag.

Men jag ska kolla efter ett nyare windows 7 som jag kan ladda ner.
Citera
2014-12-22, 21:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Det är en piratversion jag har, vet inte om den har sp1. Sist jag installera windows så var det helt värdelöst i början, sen installera jag ett par uppdateringar och det blev bättre, ett par dagar senare så hitta den ett par uppdateringar till och det blev ännu bättre, så höll det på ett tag.

Men jag ska kolla efter ett nyare windows 7 som jag kan ladda ner.

Det finns gott om Windows 7 SP1. Du minskar antalet uppdateringar med SP1.
Citera
2014-12-22, 22:46
Medlem
Yeyeoke66s avatar
Blir den seg under Windows uppstart eller redan vid bios post-screen? Om bios flashar förbi som vanligt och den endast börjar bli långsam vid Windows uppstarten är det bara att installera om!
Citera
2014-12-22, 23:38
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera
2014-12-23, 08:39
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeyeoke66
Blir den seg under Windows uppstart eller redan vid bios post-screen? Om bios flashar förbi som vanligt och den endast börjar bli långsam vid Windows uppstarten är det bara att installera om!

Nä, den är seg redan från start, det tar nästan 5 min innan bios bilden kommer och då kommer pipet.
Citera
2014-12-23, 13:04
Medlem
Yeyeoke66s avatar
Ajdå, då får du testa komponenterna var för sig. Alternativt lämna in den.
Citera
2014-12-23, 13:05
Medlem
Yeyeoke66s avatar
Mest troligt moderkortet förresten!
Citera
2014-12-23, 21:37
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeyeoke66
Mest troligt moderkortet förresten!

Tror du det? jag ångrar nästan att jag köpte det billigaste moderkortet. Jag hade gigabyte innan och det funka perfekt. Men detta jag köpte nu var mycket mindre och såg lite billigare ut. Inte lika stora kylflänsar mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in