2014-12-21, 19:56
Medlem
SWAGINATIONs avatar
Har sedan jag varit 14 år druckit öl och cola men har aldrig träffat någon som tycker om den här häärliga blandningen!

Så jag tänkte starta en tråd för att dels få reda på Om det är mer folk som gillar den här himmelska blandningen och kanske frälsa ett par nya öl och cola älskare!

Vad tycker ni är bäst med blandningen? Jag gillar hur ölen blir sådär söt och fyllig.

Skulle ni själva kunna testa det? Jag har kommit fram till att det är godast att blanda med dom lite starkare öl sorterna än med dom svagare just på grund av att dom är lite ljusare..
Citera
2014-12-21, 19:58
Medlem
gato12s avatar
Vet att det är populärt bland kidsen i södra Europa att blanda billigt, surt, rödtjut med cola, men det här var något nytt. Låter ju onekligen riktigt äckligt. Varför inte köpa någon sötsliskig cider istället?
Citera
2014-12-21, 20:01
Medlem
zepofans avatar
Varför inte dricka en öl som är "söt och fyllig" då i stället för att blanda fulöl och cola?
Prova en imperial stout, porter eller belgisk dubbel.
Citera
2014-12-21, 20:05
Medlem
SWAGINATIONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vet att det är populärt bland kidsen i södra Europa att blanda billigt, surt, rödtjut med cola, men det här var något nytt. Låter ju onekligen riktigt äckligt. Varför inte köpa någon sötsliskig cider istället?

Aha, det hade jag aldrig hört!
Alltså, smaken är så sjukt unik och jag har verkligen inte hittat något som smakar likadant!

När min kompis berättade för mig att det var gott så trodde jag verkligen inte på han, men sen testade jag och efter två glas så blev jag helt hooked.

Men det blir att skit efter ett tag, om man dricker typ 7-8 öl till det. Jag brukar köra 3-4 i början och då kör jag med 1liters glas och sen med 7,2or.

Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Varför inte dricka en öl som är "söt och fyllig" då i stället för att blanda fulöl och cola?
Prova en imperial stout, porter eller belgisk dubbel.

Har testat belgisk dubbel och det smakar inte alls likadant.

Dricker det liksom bara för att det är gott. Inte för att snåla då jag har i samma mängd öl + lite cola.
Citera
2014-12-21, 20:10
Medlem
PlaneratMords avatar
Låter inge vidare men jag får testa det.
I polen blandar dom hallonsaft med öl.
Citera
2014-12-21, 20:11
Medlem
Slickas avatar
Påminner mig om den klassiska drycken mumma.
om jag inte minns fel består den av portvin, julmust och julöl.
Citera
2014-12-21, 20:12
Medlem
SWAGINATIONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlaneratMord
Låter inge vidare men jag får testa det.
I polen blandar dom hallonsaft med öl.

Testa det och kom med din recension i tråden!

Aha, har jag aldrig testat! Testade att hallonsaft + vodka och det var inte det roligaste.. Haha.
Citera
2014-12-21, 20:13
Medlem
Öl och fruksoda eller apelsinläsk är ganska vanligt i England . Kallas Shandy. Kan tänka att cola blir ungefär samma.
Citera
2014-12-21, 20:19
Medlem
Ace19s avatar
Det låter som något helt vidrigt och blaskigt men din entusiasm har gjort mig nyfiken!
Jag kan testa det under morgondagen och återkomma med en recension.

Är det riktigt billig skitöl du blandar med eller vad rekommenderar du?

För övrigt så tror jag att du skulle uppskatta en Double stout chocolate.
Citera
2014-12-21, 20:48
Medlem
SWAGINATIONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellanbob
Öl och fruksoda eller apelsinläsk är ganska vanligt i England . Kallas Shandy. Kan tänka att cola blir ungefär samma.

Har inte testat det, men det låter inte alls som samma sak då Colan är mycket fylligare än tex Fanta.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace19
Det låter som något helt vidrigt och blaskigt men din entusiasm har gjort mig nyfiken!
Jag kan testa det under morgondagen och återkomma med en recension.

Är det riktigt billig skitöl du blandar med eller vad rekommenderar du?

För övrigt så tror jag att du skulle uppskatta en Double stout chocolate.

Aha! Ja, jag vill verkligen att du testar och skriver din recension!
Vet inte om det är skitöl, men när jag brukar dricka öl + cola så brukar jag köpa 7,0%+ men antar att all ljus öl går ihop med det. Mörk öl vet jag blir bajs.

Jag blir nog att testa det imorgon! Finns de på Systembolaget?
Citera
2014-12-21, 20:51
Medlem
Germanofils avatar
Populärt i delar av Tyskland och kallas ofta för Diesel. Oftast blandar man öl och cola själv som du gör men det finns även färdiga blandningar tappade på flaska t.ex. denna:
http://www.bier-index.de/images/products/bergbraeu-diesel.jpg

Vidrigt fenomen enligt mig. Har druckit det en enda gång i mitt liv och det räckte!
Citera
2014-12-21, 20:56
Medlem
SWAGINATIONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Populärt i delar av Tyskland och kallas ofta för Diesel. Oftast blandar man öl och cola själv som du gör men det finns även färdiga blandningar tappade på flaska t.ex. denna:
http://www.bier-index.de/images/products/bergbraeu-diesel.jpg

Vidrigt fenomen enligt mig. Har druckit det en enda gång i mitt liv och det räckte!

Oohhhh, man lär sig något nytt varenda dag!

Visste faktiskt att jag inte helt var ensam med det här, för alltså det är en god blandning.
Man lär sig att gilla det, typ som med kaffe.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in