2014-12-21, 21:57
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyeyes
Du kan visst handla på internet, antingen gör du direktbetalning via din internetbank eller så betalar du med kort om det inte är så att du bara har ett electronkort. Och visst, det är surt att inte kunna teckna ett mobilabonnemang ens men du verkar ju ha ha stadig inkomst så det är väl bara att bita ihop och köra kontantkort och pröjsa mobilen kontant också. Det är värre om du vill hyra eller köpa en lägenhet.

Om man inte har betalkort redan kan det säkert vara bökigt att få ett, även om det inte har kredit. De tar väl kreditupplysning på allt nuförtiden.
Citera
2014-12-21, 22:05
Medlem
ture.karlssons avatar
Imponerande att du lyckats betala tillbaka över en halv miljon på mindre än ett år.

Trådtiteln är lite konstig, tycker jag. Man är väl knappast skuldfri bara för att man inte har kronofogden hack i häl.
Citera
2014-12-21, 23:09
Bannlyst
dina val:
1)begär en rättelse av datainspektionen
2) begär att kronofogden ska dölja din betalanmärkning om det bara rör sig om en enda.
Citera
2014-12-21, 23:11
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmysvin
dina val:
2) begär att kronofogden ska dölja din betalanmärkning om det bara rör sig om en enda.

1) Eh nej, D.I har inget med det att göra. Det krävs en dementi från företaget man har/har haft skuld hos.
Citera
2014-12-22, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Framförallt kan du ju inte köpa Bil,Lägenhet,Hus och dyrare produkter som mer eller mindre kräver ett lån idag.

För det första, bra kämpat! Du har kommit en bit på vägen. Men tycker ovanstående säger lite om din inställning. Själv skulle jag aldrig drömma om att ta ett lån för att köpa en dyrare konsumtionsprodukt och dit räknar jag även bilar. Har man inte råd med en bil för 200 k får man väl köpa en för 100 k, eller 20 k. Eller så får man spara i ett par år tills man har pengarna som behövs.

Jag vet att de flesta tänker ungefär som du nuförtiden. Folk fattar inte hur korkat det är att låna för att konsumera. Med ett lån måste du betala ränta, men om du sparar ihop till det du vill ha så får du istället ränta på pengarna. Varför måste man hela tiden ha allting man önskar sig precis NU? Folk är för fn som småungar som inte klarar att ha lite framförhållning och att se längre än näsan räcker.
Citera
2014-12-22, 08:46
Medlem
Men vänta nu.

Du har ju inte direkt visat att du är mer kreditvärdig nu än tidigare.

Du har just fått en ny anmärkning av kronofogden, varför betalade du inte denna i tid?
Citera
2014-12-22, 09:01
Medlem
Fan vad många nedsättande och onödiga pisskommentarer här var då !!

Gratulerar TS till att ha tagit tag i sitt liv och gjort en sak som de flesta misslyckas med.

Trist det där med Trafikskadeföreningen, i övrigt FAN VAD BRA JOBBAT AV DIG !!!!

Om tre år är jag säker på att du har företag och pengar på banken !!
Citera
2014-12-22, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Jag fattar inte. Fick du betalningsanmärkning nu för en oförsäkrad bil som du sålt för länge sen?

Sen begriper jag inte hur folk missar att bilar måste försäkras, det får man väl lära sig när man tar körkort?
Låter fullt rimligt, det är ju först när TFF lämnat den till kfm och dessutom utverkat ett utslag som betalningsanmärkning påförs.
Citera
2014-12-22, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmysvin
dina val:

Rättelse kräver att något gjorts fel innan, så har vad vi kan förstå ej varit fallet.
Framgår tydligt av ts första inlägg att det är multipla skulder som legat till grund för dennes "kundförhållande" med kronofogden.
Citera
2014-12-22, 09:50
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Låter fullt rimligt, det är ju först när TFF lämnat den till kfm och dessutom utverkat ett utslag som betalningsanmärkning påförs.

Då är jag med. Kvarnarna maler långsamt...
Citera
2014-12-22, 16:10
Medlem
Det är ett helsike att ha skulden hos kronofogden av flera anledningar, men framförallt så läggs ju en ny avgift på cirka 700 kronor på varje år (per skuld) och med tanke på att räntorna är skyhöga så levde jag väl i princip på bröd och vatten i 11 månader för att sanera 90% av min totala skuld.

Dock ska det sägas att det är något jag rekommenderar alla för sedan när man är skuldfri är det sjukt skönt.
Citera
2014-12-22, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Det är ett helsike att ha skulden hos kronofogden av flera anledningar, men framförallt så läggs ju en ny avgift på cirka 700 kronor på varje år (per skuld) och med tanke på att räntorna är skyhöga så levde jag väl i princip på bröd och vatten i 11 månader för att sanera 90% av min totala skuld.

Dock ska det sägas att det är något jag rekommenderar alla för sedan när man är skuldfri är det sjukt skönt.
Räntorna har väl inte varit skyhöga alls de senaste 20 åren!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in