• 2
  • 3
2015-01-10, 15:09
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTK
Vad var det som var oklart om riggen ? Videona jag länka av samma författare på youtube har ju alla svaren? Sen 2008-2012. Se alla videos 1000 tals videos. Att gå i tron att PS inte är riggat är likadant som att tro att redbull ger dig vingar.
Att gå i tron att PS är riggat är snarare likadant som att tro att redbull ger dig vingar.
Jag kan också klippa ihop massa videor när jag blir utdragen men jag gråter inte som en liten bebis om dem gångerna utan jag inser att det är en del av poker och fortsätter spela. Du inser väl att den underlägsna handen alltid kan vinna så länge den är mer än en 0%are? En utav tio all ins mellan AA och 27o resulterar i en vinst till 27o.
Citera
2015-01-10, 15:10
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Vad var det som var oklart om riggen ? Videona jag länka av samma författare på youtube har ju alla svaren? Sen 2008-2012. Se alla videos 1000 tals videos. Att gå i tron att PS inte är riggat är likadant som att tro att redbull ger dig vingar.

Inget alls som är oklart, du snackar skit liksom videoskaparen. Vem som helst kan ta procentsatser ur luften eller klippa ihop videos av handhistorik där man visar alla förlorade händer. Det faktum att du inte bemöter en enda fråga eller motiverar ett enda av dina påståenden pratar sitt tydliga språk.

Däremot är ju magic612 oerhört underhållande som komiker, hade det inte varit för den enorma mängd videos han producerar hade jag trott att han bara trolla.

Men vill du tro på alla konspirationsteorier som läggs upp på youtube är det ju ditt val.
Citera
2015-01-10, 15:28
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Inget alls som är oklart, du snackar skit liksom videoskaparen. Vem som helst kan ta procentsatser ur luften eller klippa ihop videos av handhistorik där man visar alla förlorade händer. Det faktum att du inte bemöter en enda fråga eller motiverar ett enda av dina påståenden pratar sitt tydliga språk.

Däremot är ju magic612 oerhört underhållande som komiker, hade det inte varit för den enorma mängd videos han producerar hade jag trott att han bara trolla.

Men vill du tro på alla konspirationsteorier som läggs upp på youtube är det ju ditt val.

Nä det är inte alls så och jag tror inte så utan det är upplevt. Kan du motivera att det inte är riggat till minst 80% ? Kan du? Vet du att det är ett lagligt och helt slumpmässigt spel som du är säker på? Det kallar jag skitsnack. Det jag vet är att 100% av kortet som delas ut är 100% slumpmässiga. Resten är mycket riktigt inte det till hög procent.

Grundprincipen i spelet är ju att få med så många spelare som möjligt i handen på floppen att gå vidare och fortsätta betta, calla i tron att dom ska få sina kort.
Senast redigerad av KTK 2015-01-10 kl. 15:32.
Citera
2015-01-10, 15:52
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Nä det är inte alls så och jag tror inte så utan det är upplevt. Kan du motivera att det inte är riggat till minst 80% ? Kan du? Vet du att det är ett lagligt och helt slumpmässigt spel som du är säker på? Det kallar jag skitsnack. Det jag vet är att 100% av kortet som delas ut är 100% slumpmässiga. Resten är mycket riktigt inte det till hög procent.

Grundprincipen i spelet är ju att få med så många spelare som möjligt i handen på floppen att gå vidare och fortsätta betta, calla i tron att dom ska få sina kort.
Det kanske är du som ska motivera varför det är riggat till minst 80%? Det du säger till easy_dan är lite som att jag skulle fråga dig om motbevis för att du ifrågasätter mig när jag berättar att jag har en flygande groda i rummet. Den som påstår något ska bevisa det, inte tvärt om. Fram med lite statistik nu, annars är ditt argument taget från röven utan några som helst belägg och därav inget man bör tro på.
Citera
2015-01-10, 15:53
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Nä det är inte alls så och jag tror inte så utan det är upplevt.

Kan du gå djupare in på detta än bara "jag har upplevt det"

Citat:
Kan du motivera att det inte är riggat till minst 80% ? Kan du? Vet du att det är ett lagligt och helt slumpmässigt spel som du är säker på? Det kallar jag skitsnack.

Vad vi vet är att det förutom hundratusentals användare av program som pokertracker och pokeroffice, förutom onlinesidor som sysslar med att spara händer (och ofta sälja) så har stars även har licens från 7 (typ) olika länder och är kontrollerade av bl.a. Cigital

Trots att i stort sett varje hand som spelas på sidan är sparad i någon form har ingen såvitt jag vet presenterat bevis för att händerna skiljer sig nämnbart från det förväntade utfallet.

Det är vad vi vet, du och din sida utgår ifrån vad du själv upplevt.

Citat:
Det jag vet är att 100% av kortet som delas ut är 100% slumpmässiga. Resten är mycket riktigt inte det till hög procent. .

Så till 100% är det 100% slumpmässigt, alltså inte riggat?

Citat:

Borde inte den principen synas rätt tydligt isåfall? varför gör den inte det eller snarare varför har ingen kunnat presentera det?
Citera
2015-01-10, 16:18
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Det kanske är du som ska motivera varför det är riggat till minst 80%? Det du säger till easy_dan är lite som att jag skulle fråga dig om motbevis för att du ifrågasätter mig när jag berättar att jag har en flygande groda i rummet. Den som påstår något ska bevisa det, inte tvärt om. Fram med lite statistik nu, annars är ditt argument taget från röven utan några som helst belägg och därav inget man bör tro på.

Ja man behöver ju inte utgå ifrån att människor som skriker rigg nödvändigtvis har fel, däremot är det intressant hur dessa alltid presenterar en mängd siffror över hur riggen påstått ska fungera men aldrig kan motivera var man får sina fakta ifrån.
Citera
2015-01-14, 18:54
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Ursäkta men vad menar du? Jag förstår inte. Menar du att statistik, siffror och sannolikheter inte appliceras eller påverkar live poker? I så fall är du bra dum och bör läsa på eller bannlysa dig själv från alla pengaspel i all framtid.

De jag menar är att på online poker har inte stats inte någon större betydelse i likhet med riktig fysisk hold em. Dvs man kan inte jämföra riktig poker stats och siffror med online poker är ju självklart.
Citera
2015-01-14, 18:57
Medlem
KTKs avatar

Borde inte den principen synas rätt tydligt isåfall? varför gör den inte det eller snarare varför har ingen kunnat presentera det?[/quote]

Japp 100% av korten preflopp är slumpmässiga, vad som händer efter det är inte slumpmässigt som ni påstår att det är??? Generellt till 100% blir det ju inget spel om korten som utdelas flopp osv inte har någon anknytning till spelarnas hållkort. Hela iden med hold em rinner ju då ut i sanden
Senast redigerad av KTK 2015-01-14 kl. 19:00.
Citera
2015-01-14, 19:09
Medlem
KTKs avatar
Citat:

Borde inte den principen synas rätt tydligt isåfall? varför gör den inte det eller snarare varför har ingen kunnat presentera det?

Japp 100% av korten preflopp är slumpmässiga, vad som händer efter det är inte slumpmässigt som ni påstår att det är??? Generellt till 100% blir det ju inget spel efter floppen om korten som utdelas flopp osv inte har någon väsentligt bra anknytning och utfall till spelarnas hållkort. Hela iden med hold em rinner ju då ut i sanden[/quote]

Inga siffro men med anknytning menar jag i floppen aatt deltagande tex 3 spelare har en flopp på tex följande:

flopp: (10 8 hjärter) K

1a: spelare är ute efter en färg
2a: spelare har en K
3:e spelare har ett stegdrag 7 9

Detta var bara generellt hur jag menar med anknytning utan stats (finns andra anknytningar naturligtvis)
Senast redigerad av KTK 2015-01-14 kl. 19:17.
Citera
2015-01-14, 20:02
Medlem
AA-suiteds avatar
Du har fel och kommer inte övertyga någon förrän du bevisar motsatsen med källor, statistik osv. Applicera källkritik också, en snubbe på youtube som klippt ihop några utdragningar kvalificeras inte som legitim källa.
Citera
2015-01-14, 20:04
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Japp 100% av korten preflopp är slumpmässiga, vad som händer efter det är inte slumpmässigt som ni påstår att det är??? Generellt till 100% blir det ju inget spel om korten som utdelas flopp osv inte har någon anknytning till spelarnas hållkort. Hela iden med hold em rinner ju då ut i sanden

Så ej riggad holdem har ingen idé? ok då är jag med.

Om det du säger stämmer så borde ju det synas rätt tydligt om man trackar sina händer, varför har ingen noterat detta eller presenterat detta?

Citat:
De jag menar är att på online poker har inte stats inte någon större betydelse i likhet med riktig fysisk hold em. Dvs man kan inte jämföra riktig poker stats och siffror med online poker är ju självklart.

Varför inte? det är ju samma spel med samma regler.
Citera
2015-01-14, 21:29
Bannlyst
Citat:
[/b]

Japp 100% av korten preflopp är slumpmässiga, vad som händer efter det är inte slumpmässigt som ni påstår att det är??? Generellt till 100% blir det ju inget spel efter floppen om korten som utdelas flopp osv inte har någon väsentligt bra anknytning och utfall till spelarnas hållkort. Hela iden med hold em rinner ju då ut i sanden

Inga siffro men med anknytning menar jag i floppen aatt deltagande tex 3 spelare har en flopp på tex följande:

flopp: (10 8 hjärter) K

1a: spelare är ute efter en färg
2a: spelare har en K
3:e spelare har ett stegdrag 7 9

Detta var bara generellt hur jag menar med anknytning utan stats (finns andra anknytningar naturligtvis)[/quote]

Gick alla 3 all in för att alla skulle kunna se slutresultatet? Hur ofta har det hänt?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in