2014-12-20, 10:11
Medlem
Hej!
Hört att tramadol+alkohol inte är att rekomendera.
Tog tramadol (200mg) 2 timmar innan jag somnade igår & ruset hann inte kicka in innan jag däckade.
Vaknade nu 4 timmar senare och känner ruset rätt starkt ändå.
Värt att nämna är att min kropp har en märklig relation till droger.
Tidigare tagit ecatasy, coke & rökt. Ibland känner jag ingenting, ibland kommer ruset som en käftsmäll, ibland behöver jag ta 3 gångerer mer än andra för att ens känna lite så att tramadolen verkar ett par timmar senare är inte jättekonstigt för mig. Ibland känner jag av en (50 mg) tramadol, ibland måste jag peta i mig lite mer än en karta.
Anyways, alkoholen var det. Eftersom jag känner tramadolen nu, när är det safe att dricka sprit?
Som sagt bara hört att tramadol och alkohol är en bad idea men vill ändå dubbelkolla. Hörde nångång att man inte ska dricka inom 24 timmar efter man petat i sig tramadol? Stämmer detta?
Citera
2014-12-20, 10:50
Medlem
Steffestekares avatar
När skall du börja dricka? Det är endå ganska lugnt. Det är ingen superhög dos du har tagit.
Citera
2014-12-20, 11:29
Medlem
ska väl börja dricka vid 5-6tiden kanske. Just nu går det i vågor, ena minuten lugnt, andra rätt bäng.
Liten i kroppen så när den väl plockar upp så känns det rätt mycket till och från
Citera
2014-12-20, 11:38
Medlem
Det går utan problem att supa samtidigt som du tar tramadol om det handlar om sådär små doser. Men kombinationen är inte speciellt bra, spriten tar över tramadolruset.
Citera
2014-12-21, 22:46
Bannlyst
Det är inga problem med att dricka. Har poppat 600-800 mg och sen druckit. Klart det finns konsekvenser, men det är sånt man får ta om man håller på med det.
Citera
2014-12-21, 23:04
Medlem
Ett par bira är ingen fara.
Citera
2014-12-23, 01:17
Bannlyst
Jag har tagit 700 mg tram och druckit en massa starköl och jag lever fortfarande och jag mår toppen just nu. Tramadol och alkohol är en fin blandning.
Senast redigerad av Warcrux 2014-12-23 kl. 01:29.
Citera
2014-12-25, 21:20
Medlem
Har käkat tram senaste helgerna och druckit.. (inte i veckorna då jag jobbar) ca 200-300 mg och 4-5 öl åt gången. mår jättebra, fin kombination som sagts ovan.. Dock vet jag att man kan dö av mixen i större mängder så ge fan i spriten eller ölen om du käkat mycket tram. mvh
Citera
2014-12-26, 03:38
Medlem
Berberines avatar
Relativt van vid skiten. Den enda bieffekt jag får av att blanda mindre mängder (100-250mg) med alkohol är att jag blir mer bakis...
Detta gäller dock, i mitt fall, enbart om jag tar tram innan alkohol, det har skett några ggr att jag skitit i tram för att dricka och när jag väl lyckats ta mig hem på natten tagit 150mg eller så för att bli av mer RLS och de första symptomen på avtändning. Detta har alltid enbart gett ett välbehag (inte att förväxla med rus, tar inte tram för rus längre utan för att trappa ur, går sjukt långsamt dock när de finns på apoteket en trappa ner receptfritt..)

Som du själv säger är vi ju alla olika, jag kan ta sjukt mkt koks utan att knappt märka av det medans alla runt mig är helt uppe i taken. Men jag kan också ta den minsta linan med H för att bli nöjd vilket även extremt sporadiska brukare skulle se som väldigt liten mängd.

Dricka under påverkan av tram har jag aldrig sett något positivt med, gör bara fyllan sämre och allt segare och värre huvudverk (för mig).

Men ja, rent praktiskt bör det inte vara någon fara och du lär inte få några problem.
Men ta inte mitt ord för givet, det finns folk som fått anfall på 200mg, kanske är det bara alkohol som saknas för just din kramptröskel? Sådant kan man aldrig veta, så det är svårt att vara helt säker.
Men överlag tror jag det är lugnt...
Citera
2014-12-31, 12:49
Medlem
RapLifes avatar
Jag kan rekommendera att boosta med alkohol om det är första gången och du inte överskrider 500mg eller om du har vart på det en del tidigare och testat gränserna utan att få krampanfall. Isåfall kan du ta ett par hundra mg mindre än vanligt och boosta med några bärs.
Citera
2019-11-28, 17:40
Medlem
Ingen av dessa puckon har någon aning om vad dem pratar om.
Självklart är det ingenting du lär indirekt lägga märket till, utan detta kommer att påverka din lever.
Worst case senario så får du ont e.l dör senare i livet pga att din lever är förstörd.

(Vilket jag inte tror kommer att hända om du inte missbrukar tramadol ofta samtidigt som du dricker alkohol)

En gång är ingen gång, två är lika med noll.

0 som i IQ:n av majoriteten av folk som kommenterat på detta inlägg.

Ha re gött va!
Citera
2022-08-06, 12:30
Medlem
Tog 50mg tramadol 5 i morse. Innan det 50mg kvällen innan och även på morgonen innan. Ska dricka vid 14-15:00.

Bör jag avstå eller är det lugnt? Känner mig fortfarande dåsig även tramadolen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in