2014-12-19, 23:47
Medlem
Kommer att behöva införskaffa en olycksfallsförsäkring inom en mycket snar framtid, vad ska man då tänka på? Hur ska man välja? En jävla djungel det där. Om man söker på det så kommer man bara till de olika bolagens hemsidor, och de är ju ungefär lika opartiska som Toyotahandlare är när de ger råd om bilköp.

Jag har en hemförsäkring, är det en fördel att då välja en olycksfallsförsäkring från samma bolag? Eller spelar det ingen roll? Eller kanske är det till och med en nackdel...?
Citera
2014-12-20, 02:07
Medlem
soundsgoods avatar
En kort fråga; Varför "måste" du skaffa en olycksfallsförsäkring?
Citera
2015-01-10, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soundsgood
En kort fråga; Varför "måste" du skaffa en olycksfallsförsäkring?

Ja det är väl inte bra att vara oförsäkrad...?

Hela försäkringsdjungeln känns väldigt rörig. Verkar inte finnas någon sida där man kan jämföra den, utan alla sökningar leder till de olika bolagens hemsidor.
Citera
2015-01-11, 01:06
Medlem
Kolla om du kan teckna via din arbetsgivare. Tror det kan vara rätt förmånligt i så fall. Jag betalar 60kr/mån.
Citera
2015-01-11, 01:15
Medlem
Hos flera bolag kan man få en enklare olycksfallsförsäkring som en tilläggsförsäkring till sin hemförsäkring.
Citera
2015-01-11, 11:46
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Olycksfall ingår i många fackföreningsmedlemskap, hör med ditt fackförbund eller om ni har tillgång till en försäkringsinformatör på jobbet.
Citera
2015-01-11, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Ja det är väl inte bra att vara oförsäkrad...?
Du låter som försäkringsbolagens våta dröm. Om du inte kan motivera det bättre än så skulle jag avstå, ur ett ekonomiskt perspektiv bör försäkringar undvikas i de allra flesta fall.
Citera
2015-01-11, 12:57
Medlem
Beeenjamins avatar
Jag har via facket, som är jättebra!
Till och med partner får bra rabatt.
Citera
2015-01-11, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hudge.beat
Du låter som försäkringsbolagens våta dröm. Om du inte kan motivera det bättre än så skulle jag avstå, ur ett ekonomiskt perspektiv bör försäkringar undvikas i de allra flesta fall.

Generellt rätt, men just hemf samt olycksfallsf anser jag tillhör grundskyddet idag. Däremot elektronikförsäkringar etc faller oftast bort.
Citera
2015-01-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cash
Generellt rätt, men just hemf samt olycksfallsf anser jag tillhör grundskyddet idag. Däremot elektronikförsäkringar etc faller oftast bort.
Vad exakt vill du åt i olycksfallsförsäkringen? Det enda vettiga jag ser är utbetalningen för medicinsk invaliditet, men inte ens den verkar ju betala ut mer än cirka miljonen i de extrema fallen då man råkar ut för detta. Att få ersättning för glasögon/läkarbesök och andra utgifter som räknas i tusenlappar är enligt mig helt onödigt att teckna försäkring för. Bättre då att bygga upp en buffert själv på de pengar man sparar på att undvika dåliga försäkringar.
Citera
2015-03-01, 11:51
Medlem
meatandmoss avatar
Jag och min sambo är i samma sits som TS.

Har haft en försäkringslösning tidigare men vi omvärderar nu vilken försäkring vi ska ha. Det känns som det skiljer väldigt mycket på pris. Nuvarande lösning kostar 2585 per år för båda då ingår medlemskap i nån slags specialorganisation också.

Tar vi det genom antingen mitt eller sambons fackförbund kostar det 600kr/år. Det ena fackförbundet VERKAR ha bättre villkor än den nuvarande lösningen. ICA verkade ha en riktigt bra olycksfallsförsäkring för 1000kr om året men de använder sig av moderna försäkringar vilka har ett riktigt kass kundbemötande. Även trygg-hansa faller bort på grund av kundbemötandet när det verkligen gäller.

Vad är det man borde leta efter?
Är det antal prisbasbelopp?
Merkostnader, är det ens intressant?
Självrisk, finns det i olycksfallsförsäkringar?

Vad tycker ni som har olycksfall om följande:
Länsförsäkringar
Skandia
Lärarförsäkringen
Akademikerförsäkringen
Citera
2015-03-01, 11:58
Medlem
En olycksfallsförsäkring är väl i princip värdelös om du inte har en sjuk- och olycksfallförsärking?

Då bara olycksfall inte täcker så mycket, dessutom ger den dig inte ersättning för missad inkomst/dylikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in