Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2015-08-11, 19:39
  #85
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Intressant. Svenskar borde se den dokumentären och vakna upp.

Många är för dumma för att fatta även om dom ser det där.
Citera
2015-08-13, 07:20
  #86
Medlem
Mac10jiffys avatar
Helt sinnesjukt. Dom sitter i tomellilla och i arjeplog. Det är en jävla zigenarinvasion och folk/politiker vägrar tamigfan fatta. ÄR NI TRÖÖÖÖÖGAAA
Citera
2015-09-03, 17:48
  #87
Medlem
Jag har en butik i Göteborg och har haft en hel del problem med ett gäng tiggare på denna gatan som varit inne i butiken flera gånger. Idag när de ville komma in nekade jag de tillträde.
Kan de anmäla mig för det?
Citera
2015-09-03, 18:47
  #88
Medlem
Om de anmäler dig till DO, (diskrimineringsombudsmannen) kan du räkna med att få böta 20- till 40-tusen kr. Några romska grupperingar har upptäckt den här möjligheten och uppenbarligen satt den i system.
Citera
2015-12-01, 07:57
  #89
Medlem
OlleVieros avatar
Tack och lov så verkar det som folk ger mindre och mindre till ziggsarna. Förhoppningsvis blir det en kall vinter. http://www.allehanda.se/angermanland...ivit-fattigare
Citera
2015-12-06, 16:43
  #90
Medlem
Littlepaw13s avatar
Jag har funderat lite efter diskussion med en närstående som är ganska sjuk.

Hon har fått fetnog av tiggare som bara sitter där och skriker "HÄJJ HÄJJ" och bil ha pengar för att dom existerar.
Hon har upprepade gånger sagt han hon GÄRNA hade skänkt OM dom hade hjälpt till.

Vissa dagar när hon knappt kan gå men ändå måste handla så hade det vart guld om tiggare bara "låt mig" och hjälpt henne fram till bilen och gjort en riktig insats men att trycka på en jävla knapp eller "hjälpa" någon att slänga tidningar är ju helt efterblivet.

Öppna dörren för någon med barnvagn, erbjud dig att ta kassar eller vad fan som helt folk faktiskt BEHÖVER hjälp med men att sitta som en 200kg rumänsk pasha utanför netto och låtsas att du svälter fattar jag inte ett skit av.
Citera
2015-12-06, 17:56
  #91
Medlem
Hjortronsalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Vissa dagar när hon knappt kan gå men ändå måste handla så hade det vart guld om tiggare bara "låt mig" och hjälpt henne fram till bilen och gjort en riktig insats men att trycka på en jävla knapp eller "hjälpa" någon att slänga tidningar är ju helt efterblivet.

Öppna dörren för någon med barnvagn, erbjud dig att ta kassar eller vad fan som helt folk faktiskt BEHÖVER hjälp med men att sitta som en 200kg rumänsk pasha utanför netto och låtsas att du svälter fattar jag inte ett skit av.

Alltså, eftersom jag följer tråden om åldringsrån så skulle jag nog inte våga ta emot hjälp med matkassarna från någon som jag inte känner. gjorde en sökning i tråden på "matkassar" (lång tråd är det)
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback