2014-12-19, 16:05
Medlem
meganegerdases avatar
Tino Sanandaji gick i början på veckan ut med att han ämnar skriva en bok om invandringens ekonomiska följer i Sverige.

Drygt 3 dygn senare hade han fått i de 400.000kr han efterfrågade, vilket innebär att han kommer skriva boken.

Det finns otroligt mycket som man skulle vilja att den här nationalekonomen fastslog. Vad tycker ni är extra viktigt framkommer? Personligen tycker jag följande:

*Hur stor andel utrikes födda som förvärvsarbetar (har ett arbete utan lönebidrag, alltså inga instegsjobb eller fjanteri)

*Hur arbetskraftsinvandringen till Sverige är fördelad mellan bristjobb och icke brist-jobb

*Vad som skiljer Kanada och Sverige, och varför Kanada är så mycket bättre

*Hur ineffektivt flyktingmottagande är för att bedriva flyktinghjälp, vad man skulle kunna göra istället

*Hur Sveriges ansvarslösa invandringspolitik fram till idag kommer påverka oss om 10 år om vi fortsätter utvecklingen

*Hur Sveriges ansvarslösa invandringspolitik fram till idag kommer påverka oss om 10 år om vi bryter utvecklingen
Citera
2014-12-19, 16:46
Medlem
rumpgass avatar
Han borde ägna ett kapitel åt att följa pengarna, lite fakta om i vilka fickor migrationsmiljarderna slutligen hamnar och även det politiska spelet bakom kulisserna. Även vilka politiker som är med om att fatta beslut fastän de har fingrarna djupt nere i syltburken. Samtidigt skulle det vara intressant med fakta om medias intressen i det hela..
Citera
2014-12-19, 19:28
Medlem
Japp, det kommer bli nya "bibeln"
Citera
2014-12-21, 16:26
Medlem
Vad jag hade velat se... låt mig tänka efter:

- En tydlig åtskillnad av nettoeffekten av statlig omfördelning, och nettoeffekten på hela samhällsekonomin.
- Aktuella och relevanta referenser som bygger på Sveriges nuvarande invandring.
- Argument som bygger på faktiska ekonomiska prognoser, och inte misstolkade enskilda citat från kända ekonomer.
- Ett ärligt förhållningssätt.

Nu förväntar jag mig verkligen inget av det här, så oroa er inte över att jag kommer bli besviken på boken.
Citera
2014-12-22, 18:53
Medlem
harrowdownhills avatar
Ett karaktärsmord av Erik Ullenhag av den typen som han redan producerat i bloggposterna.. Tanken på att Ullenhag inom kort ser sitt namn dragit i smutsen i internationell press är i sig tillräckligt att donera en månadslön för.
Citera
2014-12-22, 20:58
Medlem
BaalZeBubs avatar
Ett kapitel om rasfrågor, som inte sopar allt under mattan eller avfärdar hela ämnet med floskler, utan verkligen tar upp vad vi vet idag.
Citera
2014-12-22, 21:08
Medlem
Snapcounts avatar
Det som är viktigast är att han tar sig tillräckligt med tid.

Inget hastverk.
Citera
2014-12-23, 17:41
Medlem
BaalZeBubs avatar
Ett obligatoriskt kapitel är givetvis

"Myt 6: Judarna kontrollerar medier och politik i Sverige, USA och flera andra länder."

som tar upp denna ökända myt från förra regeringens webbsida, driver med flosklerna som regeringen presenterade som svar samt visar lite verkliga fakta över judars ägande av svenska media, och andelen judar på redaktionerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in