2005-09-19, 23:23
Medlem
Den är hemsk god om man köper den fabriksgjorda förpackningen,
har även prövat butiksgjord sucuk både från Sollentuna och en gång från tensta men den känns bara rå stark och slemmig..
Hur som helst har ni några bra recept på den förutom att ha den i omelett
samt som pålägg?

Har sett bosnisk sucuk smakar den samma som turkiska?
Citera
2005-09-21, 13:54
Medlem
Pöplis avatar
Har inte smakat den ännu, men kanske ska prova.
Btw, hur uttalar man namnet?
Citera
2005-09-21, 14:03
Medlem
pekmezs avatar
Sugjuk, brukar få med mig en bit varje gång jag är i Kristinstad. Nej bosnisk är inte det minsta lik den turkiska, jag tror inte att du får bättre kvalite än nere vid Kristinstad.

Jag brukar steka det, och äta det med äggröra och sallad. Mycket bra käk, iallafall efter träning.
Citera
2005-09-21, 14:10
Medlem
CodeMANs avatar
- Chili con carne, fast med sucuk i stället för kättfärs (passar otroligt bra om du använder den kryddade varianten)...
- Lasagne (samma här, små bitar förstås).

Jag har testat att skära sucuk:en i små bitar och använt den i stället för köttfärsen i många rätter.

/Cody
Citera
2005-10-11, 23:45
Medlem
ska no prova den imorgon i en makaronipudding...
men med västerbottenost då...
Citera
2013-12-29, 16:54
Medlem
klokastiklassens avatar
SUPERGOTT att steka lite lätt i skivor, hacka tomater och koka ihop. doppa vitt bröd i och ät. Supergott!
Citera
2013-12-29, 17:00
Bannlyst
Besökte Turkiet för några månader sen och köpte toast med sucuk det var gott. Ta bröd, 2skivor oavsett om det är limpa eller rostskivor. Är det limpa skär den i mitten från längden horisontellt smeta smör mellan brödet och släng på sucuk skivor sedan släng på ost över eller under sucuken efter egen smak. Lägg ihop brödet och bre på smör på ovansidan och undersidan sedan rosta allt i grillpress eller liknanden. Det är jättegott.
Citera
2015-06-15, 15:10
Medlem
Är det någon som vet om man kan få tag i sucuk i Uppsala och i sådana fall vart? Har inte ätit det sedan år tillbaks...! Så jävla gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in