2005-09-19, 23:23
Medlem
Den r hemsk god om man kper den fabriksgjorda frpackningen,
har ven prvat butiksgjord sucuk bde frn Sollentuna och en gng frn tensta men den knns bara r stark och slemmig..
Hur som helst har ni ngra bra recept p den frutom att ha den i omelett
samt som plgg?

Har sett bosnisk sucuk smakar den samma som turkiska?
Citera
2005-09-21, 13:54
Medlem
Pplis avatar
Har inte smakat den nnu, men kanske ska prova.
Btw, hur uttalar man namnet?
Citera
2005-09-21, 14:03
Medlem
pekmezs avatar
Sugjuk, brukar f med mig en bit varje gng jag r i Kristinstad. Nej bosnisk r inte det minsta lik den turkiska, jag tror inte att du fr bttre kvalite n nere vid Kristinstad.

Jag brukar steka det, och ta det med ggrra och sallad. Mycket bra kk, iallafall efter trning.
Citera
2005-09-21, 14:10
Medlem
CodeMANs avatar
- Chili con carne, fast med sucuk i stllet fr kttfrs (passar otroligt bra om du anvnder den kryddade varianten)...
- Lasagne (samma hr, sm bitar frsts).

Jag har testat att skra sucuk:en i sm bitar och anvnt den i stllet fr kttfrsen i mnga rtter.

/Cody
Citera
2005-10-11, 23:45
Medlem
ska no prova den imorgon i en makaronipudding...
men med vsterbottenost d...
Citera
2013-12-29, 16:54
Medlem
klokastiklassens avatar
SUPERGOTT att steka lite ltt i skivor, hacka tomater och koka ihop. doppa vitt brd i och t. Supergott!
Citera
2013-12-29, 17:00
Bannlyst
Beskte Turkiet fr ngra mnader sen och kpte toast med sucuk det var gott. Ta brd, 2skivor oavsett om det r limpa eller rostskivor. r det limpa skr den i mitten frn lngden horisontellt smeta smr mellan brdet och slng p sucuk skivor sedan slng p ost ver eller under sucuken efter egen smak. Lgg ihop brdet och bre p smr p ovansidan och undersidan sedan rosta allt i grillpress eller liknanden. Det r jttegott.
Citera
2015-06-15, 15:10
Medlem
r det ngon som vet om man kan f tag i sucuk i Uppsala och i sdana fall vart? Har inte tit det sedan r tillbaks...! S jvla gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in