Citat:
Ursprungligen postat av Classique
Henning Sjöström är landets mest kända C-jurist. Misslyckande har följt på misslyckande. Tagit bra betalt och skinnat klienter, tex stackarna i "Kontrast U-målet", som aldrig fick något vettigt skadestånd trots det avsevärda lidande som Leo åsamkat dem. Han har alltid levt på att synas i medierna så att Nisse och Berit trott att han varit skicklig.
Hans kärring, Kerstin Sandels, må ha varit vacker i sin ungdom, men hon har knappast varit intelligentare. När hon försvarade Billy Butt i rätten föreslog hon på fullt allvar att hon och Butt skulle lägga sig på golvet och demonstrera knullställningar. Butts fängelsestraff berodde mer på henne än på vad han faktiskt hade gjort,.
Men om det nu var så synd om offren i kontrast-U så borde väl hans ev inkompetens inte ha gjort vare sig till eller från? jag menar, det är/var ju domstolen som dömer/dömde? Eller menar du att han var så överjordiskt sopig att målsägandena av DEN anledningen förlorade? Nej nu råkar jag ha läst dokumenten i detta tragiska mål, och enligt min mening satte domstolen kravet på adekvat kausalitet orimligt högt.
Och sen menar du alltså att Sandels gjorde så att Butt fick ett strängare straff pga charaden i rättssalen. Jo visst serru...
HS är väl varken bra eller dålig, men dina påståenden haltar lite väl mkt.