2008-05-31, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Classique
Henning Sjöström är landets mest kända C-jurist. Misslyckande har följt på misslyckande. Tagit bra betalt och skinnat klienter, tex stackarna i "Kontrast U-målet", som aldrig fick något vettigt skadestånd trots det avsevärda lidande som Leo åsamkat dem. Han har alltid levt på att synas i medierna så att Nisse och Berit trott att han varit skicklig.

Hans kärring, Kerstin Sandels, må ha varit vacker i sin ungdom, men hon har knappast varit intelligentare. När hon försvarade Billy Butt i rätten föreslog hon på fullt allvar att hon och Butt skulle lägga sig på golvet och demonstrera knullställningar. Butts fängelsestraff berodde mer på henne än på vad han faktiskt hade gjort,.

Men om det nu var så synd om offren i kontrast-U så borde väl hans ev inkompetens inte ha gjort vare sig till eller från? jag menar, det är/var ju domstolen som dömer/dömde? Eller menar du att han var så överjordiskt sopig att målsägandena av DEN anledningen förlorade? Nej nu råkar jag ha läst dokumenten i detta tragiska mål, och enligt min mening satte domstolen kravet på adekvat kausalitet orimligt högt.

Och sen menar du alltså att Sandels gjorde så att Butt fick ett strängare straff pga charaden i rättssalen. Jo visst serru...

HS är väl varken bra eller dålig, men dina påståenden haltar lite väl mkt.
Citera
2008-06-01, 01:07
Medlem
Druganauts avatar
Henning verkar ju ha levt ett intressant och innehållsrikt liv i alla fall.

http://kulturarbete.blogspot.com/
Citera
2008-06-01, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lage Vrängare
Men om det nu var så synd om offren i kontrast-U så borde väl hans ev inkompetens inte ha gjort vare sig till eller från? jag menar, det är/var ju domstolen som dömer/dömde?

Och sen menar du alltså att Sandels gjorde så att Butt fick ett strängare straff pga charaden i rättssalen. Jo visst serru...
1. Det är ombudet som står för argumentationen i domstolen. Om du är vad ditt nick antyder, Lage, så borde du veta lika väl som jag att ett uselt ombud verkligen kan sabba för sina klienter.

2. Charaden i rätten var bara en del i den stora helheten. Sandels uppträdde som en idiot när hon förklarade för rätten att klienten var en hedersman (bl.a.). Istället skulle hon naturligtvis ha sagt sanningen: "Billy Butt är ett svin som under falska förespeglingar har fått knulla med unga brudar. Men, att vara ett svin som inte håller vad man lovar gör en inte till en våldtäktsman. Alltså ska min klient frias." Sandels var, på grund av bristande begåvning, inne på helt fel spår. Som jag sade under pkt 1; ett uselt ombud etc etc.
Citera
2008-06-01, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Fast han är ju från Skellefteå (Burträsk) och inte Umeå. Så det är ju inte säkert att han har någon släkt där bara för att det är samma landskap.

Vi snackar Västerbotten, där är alla släkt med alla. Frågan är bara på vilket avstånd.

Ja, jag släktforskar.
Citera
2008-06-01, 15:36
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umtjertjét
Vi snackar Västerbotten, där är alla släkt med alla. Frågan är bara på vilket avstånd.

Ja, jag släktforskar.

Alla på jorden är ju släkt med varandra om man ser det på det viset. Men bara för att jag har en gemesam släkt med Henning som levde år 1324 så tror jag inte han kommer och hälsar på mig för det. De släktingar jag har på nära håll brukar jag möjligtvis åka och hälsa på. Och det finns inget som säger att han har släktingar i Umeå. Jag bor i Skellefteå och har ingen släkt på relativt nära håll i Umeå. Men ett och annat 20 år yngre kusinbarn som flyttat dit i samband med studier. Är ju ändå 14 mil dit och innan cykeln var det väldigt stora avstånd att åka för gemene man som kanske inte alltid ha häst och vagn. Det är ju bl a därför Ånäset och Piteå har helt olika dialekter i förhållande till Skellefteå. Folk hade inte lika stora möjligheter att röra på sig vilket ju Skelleftesjukan är ett tydligt tecken på med tanke på att den inte är så utspridd trots att den ärvs dominant.

Men historien om Henning om att för 35 år sedan var halvalkis samt bodde i Umeå då och fick ett utomäktenskapligt barn i Umeå med en alkis känns lite tunn. Han bodde för det första i Stockholm då, för det andra var han rik och fick nog tag i unga snygga fräscha icke-alkoholiserade kvinnor utan problem när han ev var på besök i Umeå och för det tredje har det väl inte antytts tidigare att han haft stora alkoholproblem. Men någon annan på FB kanske vet mer om hans alkoholvanor och ifall han är halvalkis eller periodare. Sedan kan jag inte förstå att om han har en dotter som han vägrar erkänna som sin varför hon inte då begär någon slags faderskapsprövning nu när DNA kan avgöra faderskap tvärsäkert. Hon har ju ett stort arv att vänta i så fall.
Citera
2008-06-02, 20:59
Medlem
Men historien om Henning om att för 35 år sedan var halvalkis samt bodde i Umeå då och fick ett utomäktenskapligt barn i Umeå med en alkis känns lite tunn. Han bodde för det första i Stockholm då, för det andra var han rik och fick nog tag i unga snygga fräscha icke-alkoholiserade kvinnor utan problem när han ev var på besök i Umeå och för det tredje har det väl inte antytts tidigare att han haft stora alkoholproblem. Men någon annan på FB kanske vet mer om hans alkoholvanor och ifall han är halvalkis eller periodare. Sedan kan jag inte förstå att om han har en dotter som han vägrar erkänna som sin varför hon inte då begär någon slags faderskapsprövning nu när DNA kan avgöra faderskap tvärsäkert. Hon har ju ett stort arv att vänta i så fall.[/quote]

Håller med. Verkar knappast troligt. Hennings livsstil retar nog många vilket är anledningen till elakt förtal.
Citera
2008-06-02, 23:48
Medlem
Kingen_kings avatar
Jag har hört en historia om Hennings bror. Strax bredvid där dom växte upp fanns en gård med många kor. Varje lördags-kväll kom brodern till gården uppklädd och gick in till korna för att fira att det var helg.

Historien lär vara sann och enligt den som berättade den för mej ska han ha känt en som jobbat på gården.
Citera
2008-06-03, 16:00
Medlem
Intervju

http://www.drivkraft.org/object/2060...ngsjostrom.htm

med Henning där han pratar om sin nya bok och kampen för de svaga. Han för bl a fram kritik mot det svenska rättsväsendet. Tycker han verkar ha en human syn på livet tillskillnad mot dagens jurister.
Citera
2008-06-03, 20:55
Medlem
slabadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shri
http://www.drivkraft.org/object/2060...ngsjostrom.htm

med Henning där han pratar om sin nya bok och kampen för de svaga. Han för bl a fram kritik mot det svenska rättsväsendet. Tycker han verkar ha en human syn på livet tillskillnad mot dagens jurister.
Jag tror att de allra flesta jurister (advokater) som ägnar sig åt brottmål i större omfattning har en mer eller mindre human syn på livet (sina klienter). Annars hade de nog inte ägnat sig åt brottmål.
Citera
2008-06-22, 09:25
Medlem
Andy Pandys avatar
Senil eller inte, i december hade i alla fall Henning kraft att gå på galapremiären på Arn - bild:
http://www.finest.se/imageGallery/im...924&iid=198522
Citera
2008-08-04, 22:16
Bannlyst
Henning va nyss på nyheterna.
Han verkar bo i Skellefteå nu, va en av dom första att se branden i rosa villan. Så han bor där i närheten. Kung Sjöström
Citera
2008-08-04, 22:23
Medlem
Pensionerad?

Karln är gammal, stofil eller inte, låt honom glida runt i sin rolls med monokel i ögat... jag bryr mig i alla fall inte om honom längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in