2014-12-19, 00:49
Medlem
Läste i något tråd där folk lärde sina döttrar att kalla vaginan för framstjärt
Trodde först att man skämta men det är, var fullt allvar.

Hur kommer det sig att man kallar och lär flickebarnet att kvinnliga könet heter framstjärt?

När började man kalla fittan för framstjärt första gången?

Edit:

Är det okej för en man att säga till sin flickvän/sambo, fru .. idag ska jag knulla dig i din framstjärt?

Är det okej att säga till polarna när man inte har tid att vara med dom : Nej, vet ni vad? Idag kan jag tyvärr inte gå på puben med er för jag ska knulla min fru i hennes framstjärt?
Senast redigerad av Storakuken 2014-12-19 kl. 00:57.
Citera
2014-12-19, 00:55
Medlem
Källa?

Fitta betyder våtängsmark
Citera
2014-12-19, 01:00
Medlem
Polyklorfenols avatar
Framstjärten är snarare på väg bort. Det var ju 80-talet. Är det inte snippa som är inneordet på alla dagis?
Citera
2014-12-19, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joker_B
Källa?

Fitta betyder våtängsmark

Finns flera inlägg om framstjärten
https://www.flashback.org/sok/framstjärt?t=1838509

Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Framstjärten är snarare på väg bort. Det var ju 80-talet. Är det inte snippa som är inneordet på alla dagis?

Kanske är det så, vet inte.

Läste någonstans där någon skrev framstjärt och då tänkte jag , vad är det för jävla pervo
Citera
2014-12-19, 01:19
Bannlyst
På 70-talet kallade man fittan för "springan" när man var barn. Kuken kallade jag "kissen" med akut accent. "Framstjärt" låter väldigt illa, liksom "rövfitta". En fitta är en fitta och en röv är en röv. Eufemismer om dessa blir bara fel. Antingen de vuxna, grova orden eller de äkta barnsliga. "Framstjärt" låter som något som någon "kulturpersonlighet" från TV4:s morgonsoffa har hittat på för att låta fyndig.
Citera
2014-12-19, 11:35
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storakuken
Läste i något tråd där folk lärde sina döttrar att kalla vaginan för framstjärt

Vill man läsa mer i ämnet så finns det ett antal trådar...

https://www.flashback.org/sok/Vagina?f=88
Citera
2014-12-19, 12:52
Medlem
egon2bs avatar
I ordbokens båda definitioner av ordet »stjärt« ingår specifikationen »bakre«. Etymologiskt sett är »stjärt« släkt med begrepp som stel och styv.¹ Skatans stjärt är sinnebilden för en stjärt. Till det kommer fiskstjärt och stjärtpartiet på ett flygplan. På människa är svanskotan närmsta granne med stjärten och vice versa.

Det eufemistiska försöket faller platt på sin orimlighet.

¹ NE Svensk ordbok:
stel adj. ...
HIST.: sedan yngre fornsvensk tid; ca 1700 i sin nuv. form; fornsv. stirder, styrdher; …
Fåglar och flygplan har stjärten till att styra med. Hmm …
Citera
2014-12-19, 13:17
Medlem
Nekro.s avatar
Haha det påminner mig om när jag var liten, mamma sa alltid att man skulle säga "stjärt" eller "flickvecket"

Har faktiskt aldrig hört någon använda det sistnämnda, blev "fitta" istället när man sisådär 7-8 år
Citera
2014-12-19, 17:26
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storakuken
Trodde först att man skämta men det är, var fullt allvar.
Hur kommer det sig att man kallar och lär flickebarnet att kvinnliga könet heter framstjärt?

Idiotiskt namn. Äckligt och helt ologiskt.
För det första är vaginan snarare bakåtplacerad än framåt.
För det andra, stjärt betecknar ju liksom hela paketet med skinkorna. Man har väl inte två uppsättningar skinkor?

Hur man öht kan göra den kopplingen är för mig fullkomligt obegripligt.

Förmodligen kommer det från sadistiska feminister som vill göra flickor ännu mera osäkra och förstärka penisavundet i syfte att kunna styra, dominera och indoktrinera deras tänkande.
Citera
2014-12-21, 14:54
Medlem
Våffelnylles avatar
Kommer inte uttrycket från filmen Hip hip hora (2003)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in