Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-12-18, 23:16
Medlem
Sweeper80s avatar
Om man ser i andra fönster, i området där jag bor - mest små lägenheter - så har vissa dragit på stort, med julen medan andra - trots att de är hemma - inte har något alls.

Jag kommer spendera helgerna själv, förutom första delen av julafton. Trots det har jag, i år, satt upp ljusstake och en del tomtar. Andra år, så har jag inte gjort något alls - men, jag kände att det i år var läge.

Hur ser det ut för er andra, som är singel, bor själv i mindre lägenhet och/eller kommer att spendera det mesta av helgerna själv - några tomtar framme, mer än de som bor på loftet hos er?

Något mer/annat, som nu har gjort?
Citera
2014-12-18, 23:19
Medlem
macdress avatar
Inget alls, tyvärr. Kommer nog med åren.
Citera
2014-12-18, 23:20
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Inget alls, tyvärr. Kommer nog med åren.

Det är sant; jag är 34 - du?

Ni andra, borde kanske säga det också; det är sant, som sagt...
Citera
2014-12-18, 23:20
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Jag har satt upp 2 stora tomtar i fönsterna och en ljusstake, En stjärna och några småtomtar här och där.
Jag är 21.
Senast redigerad av Sankt-Nikolaus 2014-12-18 kl. 23:24.
Citera
2014-12-18, 23:24
Medlem
hesons avatar
En Julmust/Glöggflaska på köksbordet är allt en ungkar/änkeman behöver för julkänslan.

Själv har jag inte pyntat än (mer än insidan av kylskåpet)
Citera
2014-12-18, 23:26
Medlem
Har ljusstake i fönstret efter att en familjemedlem tyckte jag skulle ha någonting julinspirerat. Tidigare år har jag haft en 15 cm hög porslinstomte på något bord eller i fönstret, tyvärr verkar den inte få uppleva denna jul då jag inte vet var den är.
Citera
2014-12-18, 23:32
Medlem
oyegies avatar
Japp fast inte så speciellt mycket,mest några porslinstomtar och nån ljustake.
Citera
2014-12-18, 23:32
Medlem
Har satt upp lite julbelysning i fönstren samt fixat upp plastgranen sen några dagar tillbaka, tycker det blir helmysigt, vart även rena julafton för katterna då granen kom upp, +100 kulor och 15 meter glitter var ju hur kul som helst
Citera
2014-12-20, 03:06
Medlem
VaticanCameoss avatar
Första julen i egen lägenhet. En etta på 38 kvm. Planerade att jag skulle ha julgardiner i köket och i rummet. En julstjärna i fönstret i rummet och en ljusstake i köksfönstret. Fick upp gardiner i köket och stjärnan i rummet. Köpte en liten thuja i en kruka från rusta som skulle funka som gran. Dock funkade inte lysena och den var jätteful så nu står den framme och försöker vara julig. Fan. Gör ett bättre försök nästa år!
Citera
2014-12-20, 12:31
Medlem
Förstår inte varför man inte skulle julpynta bara för att man bor själv. Man julpyntar väl för att man tycker det är trevligt med lite julkänsla och inte för någon annans skull. Jag bor själv och har ganska mycket julpynt: julgran, adventsljusstakar i varje fönster, adventsstjärna, ljusslinga på balkongen osv.
Citera
2014-12-20, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaticanCameos
Första julen i egen lägenhet. En etta på 38 kvm. Planerade att jag skulle ha julgardiner i köket och i rummet. En julstjärna i fönstret i rummet och en ljusstake i köksfönstret. Fick upp gardiner i köket och stjärnan i rummet. Köpte en liten thuja i en kruka från rusta som skulle funka som gran. Dock funkade inte lysena och den var jätteful så nu står den framme och försöker vara julig. Fan. Gör ett bättre försök nästa år!

ambitiöst för att vara första julen, speciellt om du är lite yngre och inte hunnit skaffa på dig så mycket pynt.
Citera
2014-12-20, 13:08
Medlem
sicmusss avatar
Jag brukar hänga upp lite glitter och en bock. Jag tycker att folk pynter mindre i sina fönster i år btw.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in