Flashback bygger pepparkakshus!
2014-12-18, 21:48
Medlem
MisterToms avatar
Jag har långa extensions med keratinfästen och mitt riktiga hår är rätt kort. Mitt problem är att jag behöver sätta upp det så att håret inte kan vara i vägen på jobbet. Jag har väldigt svårt att hitta bra sätt att sätta upp det utan att fästena syns och mitt äkta mycket korta hår sticker ut och det ser ut som skit. :P

Har försökt hitta videos på youtube kring detta men har inte direkt hittat något som passar. Det måste ju finnas fler med mitt problem! Hur gör ni andra med långa extensions som behöver sätta upp det ordentligt?
Citera
2014-12-18, 21:53
Medlem
LemPicas avatar
Har du testat att t. ex sätta upp det i en tofs och sedan knyta en scarf runt huvudet vid hårfästet?
Det borde dölja en del av fästena.
Citera
2014-12-18, 23:21
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
En scarf funkar ju, men blir lite tråkig i längden. Du kan även göra en fläta som du lägger runt fästena, eller köp en lösfläta i samma hårfärg och använd den precis på samma ställe som scarfen. Annars så finns det massor med olika hårband som funkar likadant.

Svårt att ge några konkreta råd när man inte har sett ditt hår.
Citera
2014-12-19, 08:44
Medlem
Tolvans avatar
När jag hade extensions så var det låga uppsättningar som gällde för att inte visa fästena, fläta i nacken, knut i nacken osv. Min frisör satte dem så att jag skulle kunna ha håret uppsatt.
Citera
2014-12-21, 16:40
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Har du testat att t. ex sätta upp det i en tofs och sedan knyta en scarf runt huvudet vid hårfästet?
Det borde dölja en del av fästena.

Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
En scarf funkar ju, men blir lite tråkig i längden. Du kan även göra en fläta som du lägger runt fästena, eller köp en lösfläta i samma hårfärg och använd den precis på samma ställe som scarfen. Annars så finns det massor med olika hårband som funkar likadant.

Svårt att ge några konkreta råd när man inte har sett ditt hår.

Får inte ha scarf på jobbet av hygienskäl tyvärr. Idén med att göra en fläta runt gillar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
När jag hade extensions så var det låga uppsättningar som gällde för att inte visa fästena, fläta i nacken, knut i nacken osv. Min frisör satte dem så att jag skulle kunna ha håret uppsatt.

Ja, det är nog så jag får göra oftast. Och sen fästa upp den långa "svansen" så att den inte hänger ivägen. Mina fästen sitter också rätt bra det är mest mitt riktiga hår som ställer till det så att det ser knasigt ut.
Citera
2014-12-22, 17:21
Medlem
MisterToms avatar
Ville bara meddela (ifall någon annan också har detta problem) att det som jag märkt funkar skitbra är låga knutar av olika slag.

Det här är några som jag använder mig av:
http://fragafrisoren.se/wp-content/uploads/2014/01/35cc382a6367dddaa26317bcacb18dc0.jpg
http://www.oncewed.com/diy/diy-twisted-bun/
http://fragafrisoren.se/wp-content/uploads/2014/02/ef41c697352a53e48beb4d3b06245391.jpg

Sitter stabilt och bra och är ursnyggt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in