2014-12-18, 07:29
Medlem
Jajamensan gott folk!

"Regeringen ser inte längre någon anledning att bibehålla frysningen av motorvägsprojektet Förbifart Stockholm. ”Vi stoppar inte längre Förbifarten” skriver Miljöpartiets språkrör Åsa Romson och Karin Svensson Smith,"

http://www.svt.se/nyheter/mp-backar-om-forbifarten

Första vardagen 2015. Åsa Romson står där med en grön, visserligen synbart miljövänlig, hjälm och kommenderar byggarbetarna:

- Ja, grabbar då sätter vi igång. Starta lastmaskinerna.

WROOOM!!! Kallstart av stora grävmaskiner och dumpers. Svarta dieselavgasmoln fulla av CO2 förpestar nejden.

MP:s politiker är lyckliga. De har trots allt fått sitta kvar på taburetterna.

Vad återstår av nu av MP:s trovärdighet vad anbelangar miljöfrågor?
Senast redigerad av Konrad 2014-12-18 kl. 07:35.
Citera
2014-12-18, 08:51
Medlem
BootyLuvs avatar
MP har aldrig haft någon trovärdighet, det enda de lyckas med är att skapa irritation. Det här utspelet andas "damage control" men jag hoppas väljarna fortfarande straffar dem hårt och brutalt vid nyvalet.
Citera
2014-12-18, 09:19
Medlem
Stor humor men viktigare är att Mp förlorar all trovärdighet också hos deras väljare.
Citera
2014-12-18, 09:20
Medlem
AuJjas avatar
Såg Romson 'förklara' sig i tv-nyheterna och stint förklara att nu måste vi ta i ännu mer för att klara miljömålen...

Detta miljöparti, vad har de lyckats med i miljöväg egentligen under sin tid vid makten?
Citera
2014-12-18, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
MP har aldrig haft någon trovärdighet, det enda de lyckas med är att skapa irritation. Det här utspelet andas "damage control" men jag hoppas väljarna fortfarande straffar dem hårt och brutalt vid nyvalet.

Det är nog det som kommer att hända. Jag ser inte framför mig hur MP:s beslut kommer att locka fler väljare till partiet. I så fall finns det givetvis mer seriösa alternativ.

Så går det när ett populistparti kommer till makten. Verkligheten hinner alltid ikapp förr eller senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in