Citat:
Ursprungligen postat av
Etizopapaya
Förstår inte varför så många har uppfattningen att piller är jättedåligt?
Ni är rädda och fördomsfulla, ni har inte kunskap utan ser alla piller som samma sak.
Antidepressiva är inte droger, det fungerar dessutom långsiktigt och återställer balansen mellan signalsubstanserna i hjärnan. Det är inget som bara fungerar när man tar tabletterna utan det byggs upp långsiktigt. Raka motsatsen mot hur droger inkl alkohol som fungerar för stunden men efter känns det ofta värre.
Är man nedstämd och inte orkar göra något eller ta itu med något så bör man prova antidepressiv medicin, samma om man lider av ångestsjukdomar.
Sen bör man bruka droger inkl alkohol med måtta om man lider av ångest eller depression.
I Amerika heter Apotek 'Drugstores', av en anledning, medicin är droger.
Läkemedelsföretagen vill att du skall vara på droger, men detta gäller enbart om det är deras droger.
Återställer balansen? Enbart om en person lider av brist på Serotonin, SSRI medicin stoppar Serotonin ifrån att brytas ned så fort som det gör och på sikt finns där mer Serotonin i synapsen att tillgodose sig själv med, självklart är detta ett sätt för personer som lider av brist på signalsubstansen att få leva som en vanlig människa. Men dessa droger skall vara sista vägen ut när ingenting annat fungerar och/eller när man är för jävla lat för att testa andra vägar.
Det finns att gå många stigar, jag rekommenderar att man mediterar, läs om meditation, lära sig meditera, det tar jävligt lång tid men medför goda egenskaper och med detta träna, röra på sig och äta bättre. Varför förslava sig under läkemedelsföretagens arm? Det är ingen nyhet att de tjänar biljonbelopp på deprimerade människor i världen, om vi inte hade konsumerat deras jävla tabletter utan sökt för svar inom oss för jag är nästan helt säker på att de mesta går att lösa utan om man är illvillig disciplinerad och verkligen når sig själv på djupet men det tar flera år, hur hade världen sätt ut då?
Det finns t.ex idag inte så mycket vetenskapliga studier att tillgå runt LSD, ayahuasca och psilocybin(verksamma ämnet i svamp) men på senare tid har det lossat lite och nu får en del forskare forska och se vad det kan vara bra för och det är en möjlighet att psilocybin kan bota depressioner och likaså ayahuasca, som jag säger; innan man börjar knapra myndigheternas tabletter så använd internet för helvete, sök, var öppensinnade, läs om meditation, läs om ayahuasca ceremonier som förs av shamaner i latin amerika, läs om personers erfarenhet av detta, läs om allt ni kan hitta som kan vara till nytta för ert bekymmer, läs om de studier som gjordes på 60talet om LSD, läs om de studier som görs nutid om psilocybin m.m, det finns hur mycket som helst om allt möjligt det är viktigt att vara
öppensinnad och internet är era portal att nå information om precis allting ni aldrig kunde föreställa er kan vara till nytta - det jag har nämnt i mitt inlägg är enbart det jag vet som kan vara till nytta, tänka er då stora hela i internet? Det måste finnas gränslöst med information och olika sätt.
Du nämner fördomsfull och rädsla, ändå försvarar du sista vägen - tabletterna skall vara en sista väg ut.