2014-12-17, 13:18
Medlem
AuJjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Jo, men de judar som invandrade till Sverige hade inte hebreiska som modersmål, det är ett språk som (re-) konstruerades i slutet på 1800-talet, utan en i huvudsak polsk dialekt av yiddish.

Det är inte så noga tydligen. Syftet är ju inte att visa respekt för något minoritetsspråk, utan syftet verkar vara att visa nonchalans för riksdagen och därmed Sveriges medborgare.
Citera
2014-12-17, 13:19
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
nu trollar du va?

Svårt att säga, när vänsten maniskt börjar babbla om "lika värde" osv är det inte ovanligt att de befinner sig i ett psykotiskt tillstånd.
Citera
2014-12-17, 13:19
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Kom gärna med källa, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
wha..wait..WHAT?

Länka genast. Det här måste jag läsa.
Jag fick det refererat till mig på jobbet. Att han sa det i DN. Stämmer det inte?
Citera
2014-12-17, 13:20
Medlem
Trams, trodde detta var vuxna människor men nu vet vi att sandlådan i riksdagen är på riktigt.
Citera
2014-12-17, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Han pratar ju om att judar inte är människor och mindre värda i DN till exempel.

Och i kabbalan talas det om att Gud skapade judar först, sen människor och djuren. De exkluderar sig själva från den mänskliga tillhörigheten.
Citera
2014-12-17, 13:22
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Hela deras ideologi går väl ut på att utrota judar?

Nej, dumma jävel. Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ja, samerna gav väl honom t.o.m rätt i sak?

Ja, det stämmer. Någon ordförande från sametinget gav honom rätt.
Citera
2014-12-17, 13:23
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Och i kabbalan talas det om att Gud skapade judar först, sen människor och djuren. De exkluderar sig själva från den mänskliga tillhörigheten.
Nu är väl DN liiiite mer trovärdig va?
Citera
2014-12-17, 13:24
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Jag fick det refererat till mig på jobbet. Att han sa det i DN. Stämmer det inte?

Nej, det stämmer inte. Då hade Björn Söder både avgått och varit ute ur landet i exil.

Din vän har nog fabricerat ihop det lite grann.

Jag vet inte vad jag ska tycka riktigt. Sympatiserar inte med någon sida men vore ju fräscht om politiker kunde fokusera på politik och sakfrågor istället för att ta billiga poäng här och var i försök att bli "delade" artiklar på facebook. Känns som det är det V och MP gör nuförtiden.

Sen är jag kluven till om Björn Söder borde skriva en politisk artikel samtidigt som han är vice talman. Jag vet inte hur praxis ser ut där.

Vad jag däremot kan konstatera är att jag på allvar har lessnat på svensk politik. Den är så jävla barnslig och på en sån infantil nivå nu. Samtliga partier beter sig som idioter på sitt sätt.

Orkar fan inte ens gå och rösta i nyvalet om det ska fortsätta så här.
Citera
2014-12-17, 13:25
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Naturligtvis inte. Du får börja läsa själv för dina källor är sjukt opålitliga.
Citera
Medlem
Citat:

Enligt majoriteten av judarna är kabbala den högsta sanningen.
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:

Möjligtvis. Däremot är dina anekdoter från ditt "jobb" än mindre trovärdiga än godtycklig religiös skrift.

Surfa in på DN och ge oss källa för dina påståenden. Du är inte på Vänsterpartiets partistämma nu.
Citera
2014-12-17, 13:28
Medlem
Meeis avatar
Citat:

Säkert den klassiska misstolkningen att om några inte är svenskar eller påstås att inte vara svenskar är dom mindre värda. Du måste ha ett par riktiga rasister på ditt jobb. Skulle akta mig om jag var du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in