2014-12-17, 10:54
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20035657.ab

Jan Lindholm heter han, inte Lindblom som aftonbladet skrivit.

Nu fortsätter hetsen mot Björn Söder och Sverigedemokraterna.

Jan Lindholm (MP) och Karin Rågsjö (V) inleder sina anföranden på ett korrekt sätt, men med en tydlig pik mot Björn Söders uttalanden.

Trotsen mot vice talman Björn Söder fortsätter i riksdagens kammare.
Jan Lindholm (MP) säger "herr talman" på nordsamiska.
– Riihkabeaivvi sardnideaddji.

När Miljöpartiets Jan Lindholm skulle tala sa han "herr talman" på nordsamiska i stället för på svenska.
– Riihkabeaivvi sardnideaddji.
Det var dock bara början.
– Shalom talman, sa sedan Karin Rågsjö (V) och inledde med hebreiska.

Det verkar vara fler som tar kampen mot SD i riksdagen, men börjar det inte gå lite för långt. Visserligen så är Björn Söders uttalanden förfärliga och har inget fog i dem, men om fler och fler anknyter till dessa trots-aktioner, finns det inte chans att också fler stöttar SD i deras kamp för att bli större?

Fler 'ännu inte aktiva' SD-anhängare som nu vill stötta sin kritiserade politiker och röstar på dem i ett eventuellt omval i Mars.

Jan Lindholm @ 09:48:20
Karin Rågesjö @ 10:19:10
http://www.svtplay.se/video/2544071/svt-forum
Senast redigerad av kolomomo 2014-12-17 kl. 11:10.
Citera
2014-12-17, 10:57
Medlem
Va barnsligt betéende. Vad håller dem på med? Tror dem att man vinner röster på detta?
Citera
2014-12-17, 10:57
Medlem
PGDs avatar
Tycker att det är fjantigt det dom gör, fast jag blir ju inte förvånad, då dom är kommunister som inte förstå sig på politik.
Citera
2014-12-17, 11:00
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Sicket trams, ska de vara mogna ansvarstagande politiker de där?
Citera
2014-12-17, 11:02
Medlem
Nej, det är inte mogna ansvarstagande politiker. Det är politiker från V och MP.
Citera
2014-12-17, 11:05
Medlem
Har de inte lärt sig att det är fult att mobba andra på jobbet?
Citera
2014-12-17, 11:07
Medlem
MentosFruitcores avatar
Det här börjar ju bli löjligt. Snacka om sandlåde-nivå. Att folkvalda ska bete sig såhär är för mig oförståeligt. Oavsett vad Söder har sagt(och hans åsikter kan diskuteras) så ska man självklart bete sig vuxet och moget i riksdagen, och självklart respektera Söder i hans roll som andre vice talman.

Söder ska förövrigt aldrig mer uttala sig politiskt eller lämna partiet. En talman ska vara neutral.
Citera
2014-12-17, 11:09
Medlem
Visar hur dåliga vissa av våra politiker är som inte kan diskutera sakfrågor på ett intelligent sätt utan bara hänger följer PK mediadrev pga egna hittepårubriker.
Citera
2014-12-17, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Det här börjar ju bli löjligt. Snacka om sandlåde-nivå. Att folkvalda ska bete sig såhär är för mig oförståeligt. Oavsett vad Söder har sagt(och hans åsikter kan diskuteras) så ska man självklart bete sig vuxet och moget i riksdagen, och självklart respektera Söder i hans roll som andre vice talman.

Söder ska förövrigt aldrig mer uttala sig politiskt eller lämna partiet. En talman ska vara neutral.

Ja, det tyckte jag också. Björn Söder skall inte yttra sig under hans tid som talman. Men det är inte befogat att bete sig som Jan Lindblom eller Rosanna Dinamarca. Jag förstår inte dem som hyllar henne (se Vänsterpartiets inlägg). Finns allt för många dårar i Sverige.
Citera
2014-12-17, 11:13
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore

Nä, det gäller bara för Ahlin. De andra talmännen ska bete sig som riksdagsmän utom när de agerar som tolman i kammaren.
Citera
2014-12-17, 11:20
Medlem
Paijters avatar

Jag som tyckte det brittiska parlamentet var en sandlåda.
Citera
2014-12-17, 11:27
Medlem
Fortsätter detta påhitt nu med att någon med kurdisk bakgrund hoppar upp i talarstolen och sen kommer en med pakistansk bakgrund och gör detsamma så tror jag bara att det gynnar Sverigedemokraterna tyvärr.

Detta skapar rubriker. Rubriker som ger Sverigedemokraterna gratis reklam och spridning bland ungdomar och sådana som inte är politiskt aktiva. De som inte lagt sin röst på något parti i de senaste valen och tycker synd om SD.

Sluta upp med barnfasonerna och gör ert jobb, dvs agera som en riktig politiker och håll er till traditioner och regler i plenisalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in