Citat:
Ursprungligen postat av
LFE
Jag hatar er SD!
Ni har förstört svensk politik till den nivå att jag känner ett behov av att återgå till denna numera riktigt äckliga soppa i Sverige.
Men jag hatar er av andra anledningar än Aftonbladet och Miljöpartiet gör.
Jag hatar er för att ni har förstört svensk politik.
Eran extrema syn på allt har drivit PK-spöket allt djupare in i andra partier. Eran existens har gjort att de fiskar allt mer efter röster. Era konstanta episka misslyckande och tabbar i form av uttalanden och individuella händelser gör att ni aldrig kan bli ett seriöst alternativ.
Detta är inte bara ert fel. Folkförankringen hos partierna har skadats, toppstyret har ökat, både S och M och C och säkert andra tar hjälp av PR firmor. Partierna har målat in sig i block med en allt mer extrem nyliberal syn på ekonomin och sociala förhållanden/moral medans de rört sig in i någon fjompig mitt när det gäller skattepolitik, välfärd och övrigt.
Denna hemska röra, där Centerpartiet är ledande i sitt absoluta, totala och heltäckande misslyckande att tala för det skikt av befolkningen som de representerar har dock förstärkts av eran existens. Ni tystar indirekt rationella röster i andra partier vad gäller ämnen som kultur, invandring och bidrag. Klart och tydligast är detta inom KD vad gäller sociokulturell politik, inom V och S när det gäller arbetskraftsinvandring, inom M när det gäller bidrag, mm.
Eran oförmåga att vara ett seriöst parti gör att skandalblaskorna gottar sig i er och övriga partiers misslyckande att representera något överhuvudtaget gör att vilset folk som läser dessa blaskor röstar på er i allt större utsträckning. Ett parti som på det seriösa politiska planet inte har något att bidra förutom en kortsiktig ekonomisk omfördelning.
Inga systemändringar, inga radikala utvecklingssatsningar, inga seriösa alternativ till EU, inget.
Och nu nyval...Vad ska man rösta på?
Röstar snart med fötterna.
Schysst recension av svensk politik!
Tänk på att SD-partiet är väldigt ungt, det tar tid att bygga upp ett parti från grunden. Den där politiken, som du nu saknar, var bedräglig och de etablerade partierna var/är inte ärliga mot sina väljare. Det som sker nu är en direkt konsekvens av detta.