2014-12-16, 18:32
Medlem
Lättaste stället att fixa lägenhet utanför Göteborg? Får inte var för långt borta men annars har jag inga andra krav. Är det möjligt att fixa inom 1 månad?
Citera
2014-12-16, 21:49
Medlem
madmwazels avatar
Det är lättare att få lägenhet i Göteborgs slumområden än i kranskommunerna.

Edit: om du ska flytta in inom en månad rekommenderar jag att du söker andrahandskontrakt på blocket eller dylikt, väldigt få lägenheten med så snabbt inflyttningsdatum (tiden mellan ansökning och inflytt brukar ju vara iaf två månader om jag kommer ihåg rätt).
Citera
2014-12-17, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madmwazel
Det är lättare att få lägenhet i Göteborgs slumområden än i kranskommunerna.

Edit: om du ska flytta in inom en månad rekommenderar jag att du söker andrahandskontrakt på blocket eller dylikt, väldigt få lägenheten med så snabbt inflyttningsdatum (tiden mellan ansökning och inflytt brukar ju vara iaf två månader om jag kommer ihåg rätt).

Vad räknas som slutområden?
Citera
2014-12-17, 03:18
Medlem
KurtAktsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suttung12
Vad räknas som slutområden?

Jag vill säga att det är individuellt och väldigt lokalt. Jag bor inte själv där men har vänner som bor lite utspritt i staden.

Vill du ha en billig lägenhet så kan du söka dig till biskopsgården, stora delar av Angered men också områdesvis på Hisingen.

Partille, Mölndal och andra närliggande kommuner med god kommunikation är ett gott råd. Du kan bo i miljonprojekten på Hisingen eller Angered också utan att det är någon fara för din säkerhet, men jag själv upplever det trevligare på fastlandet. Kanske för att jag nästan uteslutande befinner mig där när jag är i Göteborg.
Citera
2014-12-17, 15:14
Medlem
madmwazels avatar
Partille och Mölndal är dock inte några billiga ställen att bo på, generellt.

Slumområdena jag tänkte på var stora delar av Hisingen (borträknat Eriksberg m. närområde), Angered, Kortedala, Backa, Västra Frölunda och Bergsjön.

Orter utanför Göteborg som också kan vara billiga är t.ex. Kållered, Lindome, Mölnlycke, Kungälv. Det är i alla fall bra kommunikationer söderut med Kungsbackapendeln (Kållered och Lindome har stationen på denna linje). Tar ca en kvart in till centrum i Göteborg. Lite bonne-känsla på dessa ställen dock.
Citera
2014-12-17, 18:18
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madmwazel
Partille och Mölndal är dock inte några billiga ställen att bo på, generellt.

Slumområdena jag tänkte på var stora delar av Hisingen (borträknat Eriksberg m. närområde), Angered, Kortedala, Backa, Västra Frölunda och Bergsjön.

Orter utanför Göteborg som också kan vara billiga är t.ex. Kållered, Lindome, Mölnlycke, Kungälv. Det är i alla fall bra kommunikationer söderut med Kungsbackapendeln (Kållered och Lindome har stationen på denna linje). Tar ca en kvart in till centrum i Göteborg. Lite bonne-känsla på dessa ställen dock.
Det går inte att generalisera hela Västra Frölunda postort.
Citera
2014-12-17, 19:03
Medlem
madmwazels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndiaPaleAle
Det går inte att generalisera hela Västra Frölunda postort.
Som med alla andra ställen jag listat. Jag tror och hoppas att OP är smart nog att förstå att det inte gäller alltihop.

Det enda jag generaliserat är hyran, dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in