2014-12-16, 16:55
Medlem
Jag behöver hjälp med detta ASAP!

Jag har vunnit ett studentrum via 'förtur nyantagna' på SGS för att fortsätta mina läkarstudier på GU. Nu när jag fått avtalet jag ska skriva under så står det såhär:
"Hyresgästen intygar på heder och samvete att han inte tidigare har studerat vid något av dessa universitet[GU/CTH]"

Jag har pluggat några poäng på distans på en kurs hos GU. Jag trodde detta med 'förtur nyantagna' gällde att man blivit nyantagen till sitt program och inte läst programmet på GU tidigare.

Vad tycker ni att jag ska göra? Jag måste skicka in kontraktet idag, och jag vill verkligen ha studententrummet därför att jag tackat nej till andra erbjudanden.. Tror ni att det är ok att skriva under avtalet?
Citera
2014-12-16, 17:18
Medlem
V.Putlers avatar
Skriv på men bifoga redogörelse om de tidigare poängen..
Citera
2014-12-16, 18:21
Medlem
wh0res avatar
Intyga på du. Skulle det uppdagas kan du hänvisa till att "studerat vid" är ett otydligt begrepp och att du inte förstod att även distansstudier innefattades.
Distansstudier har ju uppenbart inte något med boende i staden att göra.
Jag tror för övrigt inte att bestämmelsen är tillämplig på dig ändå. Den åsyftar rimligtvis nyantagna som skall "till stan" och studera för att folk som redan bor i staden inte ska sno åt sig platser om de redan har någonstans att bo och inte är i samma trängande behov av bostad som en nyantagen utböling.

Jag ser ingen som helst anledning till att någon som läst distanskurser ska diskrimineras i det här fallet och förlora den "positiva särbehandling" man får som nyintagen. Hänvisa till Adlercreutz och att ett otydligt avtal som ingåtts ska tolkas till fördel för den part som inte författat avtalet(dvs du).
Senast redigerad av wh0re 2014-12-16 kl. 18:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in