2014-12-17, 10:40
Medlem
NH har lite mer om flykten:

http://norrahalland.se/ranarna-forsv...tbil-i-vallda/
Citera
2014-12-17, 20:04
Medlem
Hauses avatar
Kungsbacka ligger i Halland - Göteborg ligger i Västra Götaland. Kungsbacka är ingen förort till Göteborg. Gränsen går väl vid Mölndal, möjligen Kållered.
Citera
2014-12-18, 16:21
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
"Ryktet i förorten" då kanske folk ska lära sig hålla käften, om det går ett rykte i förorten haha. Inte direkt proffsigt det där med hjullastaren, med lite modifikation hade dom kunnat spätta upp dörrjävlen i en stöt och sen ryckt ut hela skiten, inte försökt forcera en solidbetongvägg, med ännu mer forceringsskydd i sig.

Ryktet går iaf i Bergsjön, Backa och Biskops. Jag vet mer än dig om gbgs förorter.
Citera
2014-12-18, 16:52
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Ryktet går iaf i Bergsjön, Backa och Biskops. Jag vet mer än dig om gbgs förorter.

Okej, då är det väl bara en tidsfråga innan dom torskar då. Du vet säkert mer än mig, även fast jag vet ganska mycket
Citera
2014-12-18, 17:03
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hause
Kungsbacka ligger i Halland - Göteborg ligger i Västra Götaland. Kungsbacka är ingen förort till Göteborg. Gränsen går väl vid Mölndal, möjligen Kållered.

Lindome går gränsen.
Citera
2014-12-19, 06:39
Medlem
Citat:

och jag vet mer än dig om gbg.s förorter, det är också högst troligt att min pappa är starkare än din.

Citera
2014-12-19, 12:38
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av copybird
och jag vet mer än dig om gbg.s förorter, det är också högst troligt att min pappa är starkare än din.

Vad omogen du verkar vara.

Kommit fram något nytt?
Citera
2014-12-19, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Säg inte det, finns goda förbindelser mellan folk i GBG och Kungsbacka.

Som Kungsbacka bo måste jag ändå säga att det hade gått att genomföra det mycket smidigare, hade dom även lagt fotanglar eller bränt en bil till vid viadukten mot Aranässkolan så hade polisen varit instängda och tvingats att köra runt hela staden, vilket hade gett dom ett par minuter till.

Håller med. Kan området där och det tyder ju på att det inte vara några lokala, eller i alla fall några som inte kan läsa karta
Citera
2014-12-19, 20:21
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad

/ Moderator
Citera
2014-12-19, 22:34
Medlem
Mr.Sifons avatar
Fan va najs! Hoppas mer kan hända!

Dom var ju ett av de 340 int-företagen som åkte fast för "skatteplanering" i luxemburg nyligen. Hoppas mer av företagen får skit!

http://www.icij.org/project/luxembou...als-luxembourg
Citera
2014-12-21, 04:15
Medlem
VonSilfwertryffels avatar
Om man har gjort en stöt i Kungsbacka så finns det två "klaffar" man absolut inte vill passera såvida man inte har en snabb motorbåt som väntar någonstans efter dessa.

Den ena är bron som korsar E6:an och leder till Onsala med början i Forsbäck.
Den andra är Vallda och Vallda Sandös vägar till vänster i rondellen som ligger i Vallda Trekant.

Så fort du befinner dig bakom någon av dessa så kan du bara åka runt på Onsalahalvön tills bensinen tar slut, inga problem för polisen att dra åt snaran då.

Därför blev jag förvånad när GM enligt uppgift ska ha bytt bil vid Valldahallen.

Vallda trekant är en given plats att markera för polisen efter en större händelse i Kungsbacka och i detta fall så har ju bilen man bytt till blivit identifierad just där.

Sen att några fotanglar räddade GM där och då känns ju som en klen tröst då flyktbil nr 2 är den som ska förbli okänd.

Nä, det luktar amatörer lång väg då det skitit sig på flertalet ställen i denna fars...

Eller så har GM gjort några lyckade och mer välplanerade stötar innan och helt enkelt varit allmänt nonchalanta denna gången.

Jag tippar på en mix av GM, någon kanske varit med på lyckade större grejer medans resten är relativt färska.

En eller två svaga länkar helt enkelt.

Vi lär läsa FUP:en inom kort.
Citera
2014-12-21, 10:40
Medlem
Citat:
Vad omogen du verkar vara.

Kommit fram något nytt?

Jag tyckte ditt inlägg var en smula omoget, vad fan spelar det för roll vem som vet mest om ghettona runt Göteborg?

Om det nu är så att du vet mer? Vad tillför det och hur skall du bevisa det?

Ett sätt är ju att klämma fram vilka GM är men det vet du såklart inget om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in