2014-12-15, 18:18
Medlem
Knutbymannens avatar
Hej

Blev nyligen uppringd av ett företag vars namn är Bolånetorget.

De erbjöd mig att ta en titt på mitt lån (bostadslån) för att se om de kunde erbjuda mig en annan bank och därav sänka räntan. Som den paranoida människan jag är så tackade jag nej.

Min fråga till er; Någon som haft kontakt med dom tidigare?
Citera
2015-01-06, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutbymannen
Hej

Blev nyligen uppringd av ett företag vars namn är Bolånetorget.

De erbjöd mig att ta en titt på mitt lån (bostadslån) för att se om de kunde erbjuda mig en annan bank och därav sänka räntan. Som den paranoida människan jag är så tackade jag nej.

Min fråga till er; Någon som haft kontakt med dom tidigare?

Kostnadsfritt förhandling av bättre villkor och att dom degar in endast från bankerna låter onekligen väldigt bra. Har dock ej haft kontakt med dom, bara läst på hemsidan.
Citera
2015-01-06, 11:36
Medlem
Isnatts avatar
Man ska (i princips) alltid tacka nej till erbjudanden som man får via dörrknackare/telefonförsäljare.
Om dom inte kan ta att man själv vill läsa på och kolla upp tjänsten själv så är det ju redan där ett bevis på att dom kommer bli krångliga att ha med å göra.

Det kan kosta en hel del om man vill bryta ett avtal med bunden ränta.
Citera
2015-01-06, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knallpyret
Kostnadsfritt förhandling av bättre villkor och att dom degar in endast från bankerna låter onekligen väldigt bra. Har dock ej haft kontakt med dom, bara läst på hemsidan.
Man ska nog ta påståendet om bättre villkor med en nypa salt. Jag har aldrig hört talas om en låneförmedlare som gett bättre villkor än vad man får om man själv ringer upp banken. Låneförmedlaren jämför med bankens oficiella räntor, men det finns ju ingen som lånar till dem, man får rabatt per automatik.
Citera
2015-05-09, 07:40
Medlem
Varför skulle du få bättre villkor om du själv ringer banken? Låneförmedlare jämför räntor hos olika banker baserat på din kreditvärdighet; du får således den bästa ränta utefter din kreditvärdighet.

Vad du kan göra som privatperson som inte låneförmedlare gör, är att visa en bank en ränta du fått från en annan bank och chansen är att de ger dig en snäppet lägre. Men om du bara söker utefter din credit score så kommer du inte få bättre bud än hos låneförmedlarna.
Citera
2017-02-22, 18:36
Bannlyst
DE ringde MIG och erbjöd ett lån från Santander bank.
Jag la på och fick en uppringing från ett annat nr med ett nytt erbjudande .

Vilka är de och varför denna aggressiva taktik?
Citera
2017-02-22, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
DE ringde MIG och erbjöd ett lån från Santander bank.
Jag la på och fick en uppringing från ett annat nr med ett nytt erbjudande .

Vilka är de och varför denna aggressiva taktik?

Vilken typ av lån var det då och vilken ränta och löptider gav de dig?
Citera
2017-02-23, 08:15
Medlem
knut_1s avatar
Tacka kategoriskt nej till alla erbjudanden per telefon. Be att de skickar skriftlig information istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in