2014-12-15, 14:35
Medlem
Kaptenkrusks avatar
Alternativ 4!
Jag hade sagt att 'kidnapparen' skulle skjuta de andra två och sedan tagit mig en promenad därifrån i lugn o ro. Samtidigt skulle jag självklart lyssnat på 'Non, Je Ne Regrette Rien - Edith Piaf'.
Hade kanske, endast kanske, stannat om kidnapparen erbjöd mig snällt att dela en måltid för avnjuta dagens fynd!
...
Alternativ 1 är väl det enda alternativ i denna trolltråd. 'Finns inte en sportmössa' att jag kommer sätta gaffeln i en människa.

God jul i förtid

Mvh

Kaptenen
Citera
2014-12-15, 14:57
Medlem
solanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenkrusk
Alternativ 4!
Jag hade sagt att 'kidnapparen' skulle skjuta de andra två och sedan tagit mig en promenad därifrån i lugn o ro. Samtidigt skulle jag självklart lyssnat på 'Non, Je Ne Regrette Rien - Edith Piaf'.
Hade kanske, endast kanske, stannat om kidnapparen erbjöd mig snällt att dela en måltid för avnjuta dagens fynd!
...
Alternativ 1 är väl det enda alternativ i denna trolltråd. 'Finns inte en sportmössa' att jag kommer sätta gaffeln i en människa.

God jul i förtid

Mvh

Kaptenen

Det är ett påhittat scenario (tack och lov). Alltså är epitetet trolltråd lite onödigt.
Citera
2014-12-15, 15:38
Medlem
1, de personliga tränare jag kommit i kontakt med har alla varit tokiga på ett eller annat sätt så det finns nog tillräckligt många sådana ändå.
Citera
2014-12-15, 20:08
Medlem
Ogdens avatar
Relationer och samlevnad: allmänt --> Filosofi
/Moderator
Citera
2014-12-16, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av solanin
Scenario :
Du kidnappas. Tas till en lokal efter en lång bilfärd med ögonbindel.
I lokalen tas ögonbindeln bort.
Kidnapparen lyfter på skynken som täcker två burar.
I den ena buren sitter en naken vrålande fet man man i medelåldern. Släpputmäråförfaaaan skriker han.
I den andra buren sitter rädd och snyftande naken tjej i 19-årsåldern.

Även dessa kidnappade.

Kidnapparen ger dig tre alternativ där en av er tre kommer att dö.
Sven-Åke i ena buren är 55 år. Diabetessjuk med svår övervikt, 165 kg, och alkoholproblem.
Sara, 19 år, är en välformad snärt flicka som jämte sina studier arbetar som personlig tränare.
Hon är själva definitionen av perfektion.

En av dessa kommer av en professionell personal slaktas och tillagas enligt konstens alla regler. Och du ska äta köttet eller få ett skott pannan.

1. Du väljer skottet i pannan.
2. Du väljer unga friska Sara som säkerligen smakar bättre än Sven-Åke. Du får leva. Sven-Åke också.
3. Du väljer Sven-Åke för att rädda Sara. Din måltid kommer att smaka as men både du och Sara kan levande gå därifrån.

Vilket alternativ väljer du och varför?
Käkar upp både Sven-Åke & Sara för att sedan fråga kidnapparen om jag kan få påfyllning.
Senast redigerad av Apathes 2014-12-16 kl. 16:31.
Citera
2014-12-16, 18:12
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solanin
Scenario :
Du kidnappas. Tas till en lokal efter en lång bilfärd med ögonbindel.
I lokalen tas ögonbindeln bort.
Kidnapparen lyfter på skynken som täcker två burar.
I den ena buren sitter en naken vrålande fet man man i medelåldern. Släpputmäråförfaaaan skriker han.
I den andra buren sitter rädd och snyftande naken tjej i 19-årsåldern.

Även dessa kidnappade.

Kidnapparen ger dig tre alternativ där en av er tre kommer att dö.
Sven-Åke i ena buren är 55 år. Diabetessjuk med svår övervikt, 165 kg, och alkoholproblem.
Sara, 19 år, är en välformad snärt flicka som jämte sina studier arbetar som personlig tränare.
Hon är själva definitionen av perfektion.

En av dessa kommer av en professionell personal slaktas och tillagas enligt konstens alla regler. Och du ska äta köttet eller få ett skott pannan.

1. Du väljer skottet i pannan.
2. Du väljer unga friska Sara som säkerligen smakar bättre än Sven-Åke. Du får leva. Sven-Åke också.
3. Du väljer Sven-Åke för att rädda Sara. Din måltid kommer att smaka as men både du och Sara kan levande gå därifrån.

Vilket alternativ väljer du och varför?
Jag tar ett alternativ som inte är med. Jag försöker att slakta kidnapparen. Så det blir antagligen ett skott i pannan då.
Citera
2014-12-16, 19:39
Medlem
ReVarres avatar
Jag hade ätit upp både Sven-åke och sedan Sara för att till sist ta skottet i pannan.

Får inte jag leva ska ingen annan få det heller!
Citera
2014-12-16, 23:12
Medlem
Denoms avatar
Varför är inte sex med Sara med som ett alternativ?
Citera
2014-12-17, 07:29
Medlem
Smulhamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Varför är inte sex med Sara med som ett alternativ?
Det var väl underförstått att man fick knulla liket innan middagen? Aldrig att jag käkar skäggbiff utan sås!

Är det här filosofi så är väl Jigsaw vår tids största tänkare...
Citera
2014-12-17, 08:22
Jag skulle äta tjejen eftersom jag hellre äter en snygg tjej.
Citera
2014-12-17, 21:15
Medlem
Sprattelvinkelns avatar
Alternativ 3.
Citera
2014-12-17, 21:20
Medlem
orrecrists avatar
Jag hade valt dig TS för du är så osmaklig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera