• 1
  • 2
2014-12-15, 17:53
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirhChefotsir
Visst springa kanske är lite dumt i början men simma och cykla är absolut ingen fara.

Sen ang. det han ska göra varje kväll: Handlar inte om att göra 2miljoner armhävningar. Det handlar om att få in rutin och komma igång. Att göra lite sit-ups, armhävningar, 90grader och plankan skadar knappast.

Förresten så skämtar jag inte.

Jo, men han vill inte ens gå till gymmet, att du tar upp simhallen var ju lite komiskt.

Har man högt andel % så flyter man riktigt bra i vatten, så det är nästan bäst.

Visst, men väger man 120 kg så är det riktigt svårt att göra sådana övningar då man kör mot kropssvikten. Hantlar eller skivstång är bättre, för vikten är den man väljer och kan öka linjärt med tiden.

TS är avstängd, så jag lägger ner diskussionen. Förhoppningsvis fick han någon inspiration
Citera
2014-12-15, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Jo, men han vill inte ens gå till gymmet, att du tar upp simhallen var ju lite komiskt.

Har man högt andel % så flyter man riktigt bra i vatten, så det är nästan bäst.

Visst, men väger man 120 kg så är det riktigt svårt att göra sådana övningar då man kör mot kropssvikten. Hantlar eller skivstång är bättre, för vikten är den man väljer och kan öka linjärt med tiden.

TS är avstängd, så jag lägger ner diskussionen. Förhoppningsvis fick han någon inspiration

Jo nu finns ju knappt någon idé att fortsätta men fortfarande. Att han inte vill gå till gymmet kan ju lika gärna ha att göra med att han skäms. Dessutom är 1 armhävning ett bra steg mot flera
Citera
2014-12-15, 18:34
Medlem
Raska promenader 45-60 min som tidigare nämnt.

Saker du bör undvika att ha i din kost: Smör, sockrade drycker, godis, snacks, glass, yoghurt, majonäs, dressing, feta såser och vitt bröd.

Saker du ska eftersträva att ha i din kost: Kött i alla former, kvarg, lättmjölk, ägg, potatis och proteinpulver

Saker som du kan ha i din kost om du äter lagom mängd: Ris, pasta, mörkt bröd, bredbar ost, mager ost, nötter och lätt creme fraiche
Citera
2014-12-15, 19:57
Medlem
Pescasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Klart man kan styrketräna när man är 14.
Jo det kan man visst det. I synnerhet om man är kraftigt överviktig.

Nej det kan du inte, varför komma med falska påståenden för?
Citera
2014-12-15, 20:09
Medlem
pedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pescass
Nej det kan du inte, varför komma med falska påståenden för?

Det kanske du bör fråga dig själv istället, din skränfock.
Citera
2014-12-15, 20:13
Medlem
Pescasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedren
Det kanske du bör fråga dig själv istället, din skränfock.

Du kan underhållsträna dina muskler men du kan inte bygga, är du störd eller?
Citera
2014-12-15, 20:31
Medlem
pedrens avatar
Citat:
Du kan underhållsträna dina muskler men du kan inte bygga, är du störd eller?

Kraftigt överviktiga personer och nybörjare behöver inget kaloriöverskott för att bygga muskler. TS är både och så det kommer säkert gå fina fisken för henom.

Det finns ett ord för vad jag lider av, men jag har glömt det nu.
Citera
2014-12-15, 20:38
Medlem
Pescasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedren
Kraftigt överviktiga personer och nybörjare behöver inget kaloriöverskott för att bygga muskler. TS är både och så det kommer säkert gå fina fisken för henom.

Det finns ett ord för vad jag lider av, men jag har glömt det nu.

Äh orkar inte ens diskutera med er då det verkar som om Du, G-Maximus och Hodur hellre backar varandras ryggar istället för att klämma fram sanningen med tanke på den här tråden (FB) Tävlingsmänniskan pedren kör sitt eget race! där det är nästintill bara ni 3 som har skrivit i hela tråden, kanske är ni vänner utanför fb också till och med?
Citera
2014-12-15, 20:42
Medlem
pedrens avatar
Citat:
Äh orkar inte ens diskutera med er då det verkar som om Du, G-Maximus och Hodur hellre backar varandras ryggar istället för att klämma fram sanningen med tanke på den här tråden (FB) Tävlingsmänniskan pedren kör sitt eget race! där det är nästintill bara ni 3 som har skrivit i hela tråden, kanske är ni vänner utanför fb också till och med?

Väl rutet!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in