Citat:
Snarare tror jag det är ett tecken på att Ukraina bestämt sig för att vinna fighten. De känner nog att det är dags för en symboliskt viktig seger. Dessutom skulle det demoralisera separatister och ryssar totalt. Men jag kan väldigt lite om de militära aspekterna.
Med tanke på att de ryska trupperna skjuter med artilleri inifrån staden Donetsk så är det svårt slå tillbaka men de måste göra det. Ta ut ett antal ryska GRAD så det känns för ryssarna. INgen mening att ta över flygplatsen helt om de sedan blir beskjutna med artilleri från staden. Samma sak för ryssarna, om de tar flygplatsen och tänker stationera sig där så måste de ta området runt om kan man anta. Ryssarna försöker med fegkrigande, de begär vapenvila när det går dåligt så de kan gruppera om och få in mer trupper. Förhoppningsvis kommer ryssarna lida fler stora förluster när de försöker attackera.
Citat:
Ursprungligen postat av
Olepeter
?
"Ja, har du slutat slå din fru än", det var så du desperat försökte argumentera.
Citat:
Nu förstår jag inte. Vad har det där med att göra om medborgargardet fick pengar av Kiev att göra?
Att du är en av de mindre sanningsenliga som hämtar ditt material från kremls kloaker såklart, lögner om "Kiev" och ett enormt "högra sektorn" som "styr Ukraina". För övrigt var det du som ljög om att det var ett medborgargarde och att de fick pengar nånstans ifrån.
Citat:
Nej jag är inte desperat. Kan jag få en källa på att jag har sagt att Kiev ligger bakom Högra sektorn? Eller kommer du ignorera dina felaktiga slutsatser som vanligt?
Stackars, du blev väldigt ledsen när de lyckades slå sig fram till flygplatsen, ja upprörd men nu vågar du inte stå för vad du sagt. Inte mycket av tangentbordskrigare.
Du kan inte få en källa för ditt påhitt, eftersom jag aldrig sagt det, mr oneliner.
Det var du som purket mumlade om varför Ukraina "samarbetar" med högra sektorn och jag förklarade att i krig kan man inte vara kräsen, speciellt inte när de ryska kreaturen har inhyrda mördare som våldtar, plundrar och rånar folk samt använder artilleri från ryska armén att döda ukrainare med. Det är bara början detta, vi vet vilken sida du är på och det ser tyvärr bara ut att bli fler strider, där du kommer visa ditt stöd för fienden.