2015-01-18, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
"Har du slutat slå din fru än?"
?
Citat:
Faktum är såklart att ni läser för mycket rysk media, därav konstiga hänvisningar och värderingar som standardryssen tvingas lyssna på hela dagarna om "högra sektorn" i Ukraina, hur de äter småbarn, använder WMD och lyssnar på jazz (ja eller sätt där in lämplig homofob/Västhatande rysk kommentar).
Nu förstår jag inte. Vad har det där med att göra om medborgargardet fick pengar av Kiev att göra?
Citat:
Desperat? Här har du en fin bild att titta på, en rysk terrorist som gripits i Ukraina:

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/10940410_846022748774862_8297353598667063390_n.jpg ?oh=0544998b74f16c03d19df3a4a8ccdd49&oe=5566703D&_ _gda__=1433020044_c9ccbb5eed0886cfcc2b4b3b59b1b87e

Man har sett lite såna bilder, Saddam, Khaddafi... Putin i år? Efter alla mord i Ukraina är han värd det.
Nej jag är inte desperat. Kan jag få en källa på att jag har sagt att Kiev ligger bakom Högra sektorn? Eller kommer du ignorera dina felaktiga slutsatser som vanligt?
Senast redigerad av Olepeter 2015-01-18 kl. 10:54.
2015-01-18, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Är man motiverad är man oftast effektiv, och motiverade är ju dom ukrainska styrkorna eftersom man försvarar sitt land. Ryska styrkor skulle blöda ymnigt om man ville uppnå full kontroll av Ukraina, finska vinterkriget som parallel är inte helt fel. Dessutom är motivationen hos ryska soldater att med en usel lön riskera livet i Ukraina troligen ganska låg. Visst framstegen är ännu små i Ukraina, men desto viktigare. Och jämfört med Ryssland tar ju Ukraina sjumilasteg i sin utveckling till ett demokratiskt stabilt styre.

Exakt!

Men framför allt tror jag det handlar om psykologi. Separatisterna gjorde sitt allra bästa för att ta tillbaka flygplatsen som ligger en mil från deras absoluta epicenter. De kunde inte. Nu kör Ukraina in lite styrkor och verkar - även om det är oklart ännu - kunna ta tillbaka kontrollen. Det är lite som i sport eller en fight. Det finns ingenting värre än när man ger sitt allra bästa, slagen landar, men motståndaren bara skakar av sig smällarna. Då blir treminutersronder jävligt långa, man börjar tveka, tänka på att man eventuellt förlorar, och det förstör hela den "absolute now - never think" som är nödvändig (i alla fall i fullkontaktkampsport).
2015-01-18, 11:18
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
En liten ukrainsk uppdatering...

Först ska jag erkänna att jag hade fel. Soros har ett intresse av jobb i Ukraina. Hans utspel om 50 miljarder usd var en pitch för jobbet. Han är också villig att göra stora investeringar. Källan är från samma mötesrum som Soros, så den är säker. Dock är Ukraina lite oeniga om hans lämplighet.
Vad menar du med det fetade?, Vilket jobb skulle den nu rätt gamle Soros fika efter?
2015-01-18, 11:35
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Snarare tror jag det är ett tecken på att Ukraina bestämt sig för att vinna fighten. De känner nog att det är dags för en symboliskt viktig seger. Dessutom skulle det demoralisera separatister och ryssar totalt. Men jag kan väldigt lite om de militära aspekterna.
Med tanke på att de ryska trupperna skjuter med artilleri inifrån staden Donetsk så är det svårt slå tillbaka men de måste göra det. Ta ut ett antal ryska GRAD så det känns för ryssarna. INgen mening att ta över flygplatsen helt om de sedan blir beskjutna med artilleri från staden. Samma sak för ryssarna, om de tar flygplatsen och tänker stationera sig där så måste de ta området runt om kan man anta. Ryssarna försöker med fegkrigande, de begär vapenvila när det går dåligt så de kan gruppera om och få in mer trupper. Förhoppningsvis kommer ryssarna lida fler stora förluster när de försöker attackera.

Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
?
"Ja, har du slutat slå din fru än", det var så du desperat försökte argumentera.

Citat:
Nu förstår jag inte. Vad har det där med att göra om medborgargardet fick pengar av Kiev att göra?
Att du är en av de mindre sanningsenliga som hämtar ditt material från kremls kloaker såklart, lögner om "Kiev" och ett enormt "högra sektorn" som "styr Ukraina". För övrigt var det du som ljög om att det var ett medborgargarde och att de fick pengar nånstans ifrån.

Citat:
Nej jag är inte desperat. Kan jag få en källa på att jag har sagt att Kiev ligger bakom Högra sektorn? Eller kommer du ignorera dina felaktiga slutsatser som vanligt?
Stackars, du blev väldigt ledsen när de lyckades slå sig fram till flygplatsen, ja upprörd men nu vågar du inte stå för vad du sagt. Inte mycket av tangentbordskrigare.

Du kan inte få en källa för ditt påhitt, eftersom jag aldrig sagt det, mr oneliner.
Det var du som purket mumlade om varför Ukraina "samarbetar" med högra sektorn och jag förklarade att i krig kan man inte vara kräsen, speciellt inte när de ryska kreaturen har inhyrda mördare som våldtar, plundrar och rånar folk samt använder artilleri från ryska armén att döda ukrainare med. Det är bara början detta, vi vet vilken sida du är på och det ser tyvärr bara ut att bli fler strider, där du kommer visa ditt stöd för fienden.
Senast redigerad av Xelious 2015-01-18 kl. 11:42.
2015-01-18, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Vad menar du med det fetade?, Vilket jobb skulle den nu rätt gamle Soros fika efter?
Skrivbordsjobb inom finans är en lågoddsare.
2015-01-18, 11:47
Medlem
ForumApaches avatar
Glöm alla proryska lögner om framgångar i Donetsk flygplats:
https://m.facebook.com/permalink.php?story_fbid=825603510829123&id=683737 145015761
2015-01-18, 11:49
Medlem
Citat:
"Ja, har du slutat slå din fru än", det var så du desperat försökte argumentera.
Nä det var det inte. Men om jag förstår dig rätt så tycker du att hjärntvättade människor ska dödas och inte rehabiliteras?
Citat:
Att du är en av de mindre sanningsenliga som hämtar ditt material från kremls kloaker såklart, lögner om "Kiev" och ett enormt "högra sektorn" som "styr Ukraina". För övrigt var det du som ljög om att det var ett medborgargarde och att de fick pengar nånstans ifrån.
Jag har aldrig sagt att Högra sektorn styr Ukraina.
Vilka andra skulle det vara som tände eld på tidningsredaktionen?
Ja det är väl klart att medborgare i Ukraina får sociala förmåner, bidrag inkluderat.
Citat:
Stackars, du blev väldigt ledsen när de lyckades slå sig fram till flygplatsen, ja upprörd men nu vågar du inte stå för vad du sagt. Inte mycket av tangentbordskrigare.
Exakt vad är det jag har sagt som jag inte vågar stå för?
Citat:
Du kan inte få en källa för ditt påhitt, eftersom jag aldrig sagt det, mr oneliner.
"som du påstår "Kiev ligger bakom"."
(FB) Situationen i Ukraina just nu, del 3
Citat:
Det var du som purket mumlade om varför Ukraina "samarbetar" med högra sektorn och jag förklarade att i krig kan man inte vara kräsen, speciellt inte när de ryska kreaturen har inhyrda mördare som våldtar, plundrar och rånar folk samt använder artilleri från ryska armén att döda ukrainare med. Det är bara början detta, vi vet vilken sida du är på och det ser tyvärr bara ut att bli fler strider, där du kommer visa ditt stöd för fienden.
Joho du det kan man visst. Tex Amerikanska styrkor springer inte omkring och lever rövare i Irak som Saddams sadister gjorde.
2015-01-18, 12:03
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Glöm alla proryska lögner om framgångar i Donetsk flygplats:
https://m.facebook.com/permalink.php?story_fbid=825603510829123&id=683737 145015761
Det låter bra! Men Tochka? Är inte det att ta i lite väl? Hoppas de använt dessa mot artilleriet i så fall, eller något HQ. Får se om nu ATO är igång för fullt eller om båda sidor ska fortsätta nöta på varandra, lite farligt när man kör igång, kan bli bakslag.

Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Nä det var det inte. Men om jag förstår dig rätt så tycker du att hjärntvättade människor ska dödas och inte rehabiliteras?
Det är ditt eget sjuka påhitt, varför tycker du det? Har du något bevis för att de är "hjärntvättade" och "psyksjuka" dessa ryssar?
Citat:
Ursprungligen postat av olepeter
Dessa soldater är hjärntvättade. Det är inte ok att bomba psykiskt sjuka.

Citat:
Jag har aldrig sagt att Högra sektorn styr Ukraina.
Vilka andra skulle det vara som tände eld på tidningsredaktionen?
Ja det är väl klart att medborgare i Ukraina får sociala förmåner, bidrag inkluderat.
Du har inga bevis alls, det kan mycket väl vara folk som aldrig fått några bidrag. De flesta har väl inte samma situation som du har, ligger staten "bakom" dig dig alltså när du skriver på flashback?

Citat:
Exakt vad är det jag har sagt som jag inte vågar stå för?
Din inkorrekta propaganda hämtat från Moskva och att du står på Rysslands sida. Varför är du rädd? Det är många andra ryssar i tråden...
2015-01-18, 12:46
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Det låter bra! Men Tochka? Är inte det att ta i lite väl? Hoppas de använt dessa mot artilleriet i så fall, eller något HQ. Får se om nu ATO är igång för fullt eller om båda sidor ska fortsätta nöta på varandra, lite farligt när man kör igång, kan bli bakslag.
..

Dessa robotar är inte mycket mer farligare eller häftigare än ett gäng GRAD. Snarare är det mer precision man är ute efter om man använder dessa och ska man slå ut artilleripjäser i tätbebyggd stad så ska vi nog alla vara glada om de använder lite mer sofistikerade vapen än HemskeGRADs som landar lite var dom vill som vi såg senast vid bussolyckan. Sen beror det såklart på vilken styrka man använder sig av i sprängladdningen då många rutor och dåliga hus kan klappa ihop men nu e nog grovhandskarna på och ska man driva ut terroristerna så får man räkna med civila offer. Bara att hoppas befolkningen har vett på att fly
Senast redigerad av Chrillothekid 2015-01-18 kl. 12:54.
2015-01-18, 12:51
Medlem
Dags för Putin att vakna nu. Dags att avsluta detta!
2015-01-18, 12:56
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insdel
Dags för Putin att vakna nu. Dags att avsluta detta!

Dags för EU, Nato och USA att vakna nu menar du väl? Putin är ju han som attackerar och fördärvar i ett land han inte har att göra i
2015-01-18, 13:05
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Dessa robotar är inte mycket mer farligare eller häftigare än ett gäng GRAD. Snarare är det mer precision man är ute efter om man använder dessa och ska man slå ut artilleripjäser i tätbebyggd stad så ska vi nog alla vara glada om de använder lite mer sofistikerade vapen än HemskeGRADs som landar lite var dom vill som vi såg senast vid bussolyckan. Sen beror det såklart på vilken styrka man använder sig av i sprängladdningen då många rutor och dåliga hus kan klappa ihop men nu e nog grovhandskarna på och ska man driva ut terroristerna så får man räkna med civila offer. Bara att hoppas befolkningen har vett på att fly
Ja det är sant. Finns väl inte så mycket befolkning kvar heller, de ryska ockupationstrupperna har sagt åt folk att lämna staden. Det verkar som om alla vapenvilor är över nu:
http://zik.ua/en/news/2015/01/18/ukraine_army_starts_active_operations_biggest_tank _attack_since_wwii_556874
Citat:
Ukraine army starts active operations. Biggest tank attack since WWII
At 6:00 this morning, Ukraine artillery opened massive fire on rebels’ positions. For several months since September, the army has been allowed only to return enemy fire.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in