2015-06-18, 23:34
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Lucas, jag hatar övergrepp på civila, speciellt våldtäkter och tortyr. Det spelar ingen roll vem, som begår brotten. Ryss, ukrainare, svensk spelar ingen roll i det här fallet. Såg du mitt gamla inlägg om den 17-åriga flicka som gruppvåldtogs av ukrainska frivilligsoldater? Morfadern och mormodern tvingades lämna sitt hus och bära iväg den medvetslösa flickan. Mormodern hann först placera ut gift på några ställen. De som åt grönsakerna i källaren dog och när nästa gäng kom, så dog de av förgiftat salt. Omkring tjugo ukrainska frivilliga dog och morföräldrarna, så gamla de var, gick genast med i NAF (Novorossiya armed forces). Flickan var ett vrak och sändes till Ryssland för psykologhjälp. Inbördeskriget är det grymmaste av alla krig.
Nu är problemet främst att det är ett påhitt, vilket ni hycklare mycket väl vet om. Du kan däremot gå till våra inlägg för ett år sedan och läsa om hur ryssarna kidnappade och torterade civila i östra Ukraina, då under ledning av Igor "strelkov" Girkin bland annat, han som senare flydde tillbaka till Ryssland när det började vina runt öronen på terroristen.

Citat:
Jag tror att Ukraina kan vara en sorts fälla för örnarna, om du förstår referensen till Bibeln. En lyftessten, som ingen mäktar med. Likt Jerusalem.
Du är gammal påstår du, över 80 år om dina tidigare smålustiga berättelser om vandringar i Europa på 50-talet hade varit sanning.Det finns ett gammalt svenskt ordspråk du kan lära dig: "När fan blir gammal blir han religiös". Nu antyder jag inte att du i dina yngre dagar varit en demokratiskt lagd och hederlig person, nej så höga tankar kan vi inte ha om ryska troll.
Senast redigerad av Xelious 2015-06-18 kl. 23:39.
2015-06-18, 23:37
Medlem
Citat:
Zakharchenko säger att han inte kan få stopp på den ukrainska elden och det har han ju rätt i.

Zakharchenko är rätt man att stoppa den Ukrainska elden då han ständigt provocerar fram den då han ignorerar eldupphöravtal ... givetvis på order från Kreml
2015-06-19, 00:20
Medlem
V.Putlers avatar
Citat:
Det är rätt, som du säger, att några vill att NAF drar sig tillbaka, de tror att de drar till sig ukrainsk eld, men det är ingen garanti alls, enligt min mening.
Vilken cynism, att för befolkningens skull skulle inte ens prova den approachen, att erbjuda UA eldupphör! Att skylla på att UA inte skulle nappa så det är ingen idé att ens försöka, håller inte. Slutsats: Putin har beordrat fortsatt artillerield.
2015-06-19, 00:40
Medlem
Det kommer rapporter om strider inne i Stakhanov. Som alla vet så är staden högkvarter för Pavel Dremov och hans kosacker. Oroväckande nyheter. Man undrar om det är Plotnitsky som är i farten igen.
2015-06-19, 01:14
Medlem
Xeliouss avatar
Amerikanska senaten har godkänt att militär hjälp värd $300 miljoner skickas till Ukraina. Goda nyheter. Det sätter moskvatrogna femtekolonnare på pottan då de får hoppas att deras hatobjekt Obama lägger in sitt veto.

Citat:
The U.S. Senate approved the allocation of military aid to Ukraine at $300 mln
WASHINGTON (AP) -- Over White House objections, the Senate on Thursday passed a $612 billion defense policy bill that calls for arming Ukraine forces
http://hosted.ap.org/dynamic/stories/U/US_CONGRESS_DEFENSE?SITE=AP&SECTION=HOME&TEMPLATE= DEFAULT
2015-06-19, 02:19
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Det har tidigare talats om koncentrationsläger för Donbass-bor. Då talades om "filtration camps". Nu tas saken upp av en ukrainsk TV kanal:

http://www.anna-news.info/node/36669

Såg du nyheten om att aliens våldtar var fjärde människa för att hitta perfekta rövhål? Tydligen skeppas dessa i koncentrationsläger, vänta, jag har ingen källa på det. Måste vara sant ändå.

Citat:
Han förklarar att det har gjorts framgångsrikt flera gånger.

(Du menar där ryska terrorister har dött som hundar? En död som de förtjänar.

ukrainska överfall? Det är min uppfattning att folk i västra Ukraina också vill ha stopp på kriget. Ukrainarna vill ha ett slut på ryskt anfall och att ryssarna kan åka tillbaka till Ryssland och fortsätta att skapa videoklipps över deras köregenskaper där 1 eller flera dör, för vi vet alla att ryssar och fordon är som rysk roulette.

Citat:
1:Lucas, jag hatar övergrepp på civila, speciellt våldtäkter och tortyr. Det spelar ingen roll vem, som begår brotten. Ryss, ukrainare, svensk spelar ingen roll i det här fallet. - - - - - 2: Såg du mitt gamla inlägg om den 17-åriga flicka som gruppvåldtogs av ukrainska frivilligsoldater?

1: Så du hatar övergrepp på civila, våldtäkter och tortyr, ändå är du pro-rysk. Vilket land var det som gick in i ett annat land? Ukraina? Wops, tydligen samma land. Ryssland är svaret om du inte kunde förstå det. Ryssland har gått in i Ukraina, du vet väl om att Ukraina och Ryssland är två olika länder? Det är precis samma skit som med vinterkriget där Ryssland attackerade sig själva, skyllde på Finland och attackerade, som började med "skotten i Mainila". Vilket Ryssland nu har erkänt i efterhand. Rikspuckon.

2: Du menar propagandan du har gått på? Har denna 17-åriga flickan funnits, så är det mest troligtvis att hon fått i sig lite rysk kuk och inte ukrainsk.

Det finns en lösning på det hela. Det är ganska enkelt, tro det eller ej, ut ur Ukraina och fortsätt med egen korruption i landet och förstör det för er själva.
2015-06-19, 09:16
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Amerikanska senaten har godkänt att militär hjälp värd $300 miljoner skickas till Ukraina. Goda nyheter. Det sätter moskvatrogna femtekolonnare på pottan då de får hoppas att deras hatobjekt Obama lägger in sitt veto.

http://hosted.ap.org/dynamic/stories/U/US_CONGRESS_DEFENSE?SITE=AP&SECTION=HOME&TEMPLATE= DEFAULT
Oh yeah! Hoppas de skickar effektivt pv!!
2015-06-19, 09:30
Medlem
ForumApaches avatar
Här en riktigt bra artikel från Interpretmag om ryska soldater i området mellan Donetsk och Mariupol.

"However, in the last month the international observers from the OSCE — a group which has arguably bent over backward not to assign blame in this conflict — has witnessed a group of soldiers, wearing Russian military insignia, operating inside Ukraine. This is from their report on May 28, just days before the June 3 assault on Marinka:
In Petrivske (“DPR”-controlled, 38km south-east of Donetsk) the SMM spoke to a young man who said that the former local holiday camp was currently occupied by an unknown armed group. He could not specify for how long this armed group had been stationed in the village. In the village the SMM spoke to two women, both wearing military uniforms, with caps with Russian Federation Armed Forces insignia. They said that they were from Kramatorsk. During the conversation with the two women a vehicle with Russian Federation number plates stopped next to the OSCE vehicles and two armed men, similarly dressed, exited the car and ordered the women to stop the conversation with the SMM. Behind a tall fence inside the holiday camp, the SMM observed one infantry fighting vehicle.
Are these really soldiers in the Russian military? What we do know is that there is an established pattern that previous to other major battles there has been an influx of Russian military soldiers who spearhead major assaults on important Ukrainian military positions. A perfect illustration of this is the soldier highlighted in a recent investigation by Vice News journalist Simon Ostrovsky who proved that a particular Russian soldier was present in the area of Debaltsevo, site of a major Russian offensive in February. We also know that the Russian-backed fighters appear to have made the area east of Volnovakha, between Donetsk and Mariupol, a target for a new wave of attacks.
For nearly two months the OSCE’s reports have been filled with details about heavy weaponry, armor, and soldiers moving around inside the self-declared “Donetsk People’s Republic,” but one paragraph in this sea of information caught our eye. Last week, on their June 8 report, the OSCE Special Monitoring Mission mentioned another camp, just 10 kilometers south-southeast from the one discussed above, where the Russian-backed forces were stationing armor.
In “DPR”-controlled Rozdolne [Razdolnoye] (47km south-east of Donetsk) an SMM UAV spotted a concentration of nine main battle tanks (MBTs) in a residential area, one self-propelled howitzer (2S1) and 16 armoured personnel carriers (APCs)."

Hela rapporten med ytterligare analyser här:
http://www.interpretermag.com/meet-the-russian-fighters-building-a-base-between-mariupol-and-donetsk/

Längre ner är en sammanställning med namn och hemstad för en rad ryska frivilliga terrorister och soldater.

Bevisligen handlar det om riktiga ny-nazister och fascister.

Det är bara att förbereda åtal i Haag för terrorism och krigsförbrytelser för alla dessa figurer.
Senast redigerad av ForumApache 2015-06-19 kl. 09:57.
2015-06-19, 10:25
Medlem
Citat:
Lucas, jag hatar övergrepp på civila, speciellt våldtäkter och tortyr. Det spelar ingen roll vem, som begår brotten. Ryss, ukrainare, svensk spelar ingen roll i det här fallet. Såg du mitt gamla inlägg om den 17-åriga flicka som gruppvåldtogs av ukrainska frivilligsoldater? Morfadern och mormodern tvingades lämna sitt hus och bära iväg den medvetslösa flickan. Mormodern hann först placera ut gift på några ställen. De som åt grönsakerna i källaren dog och när nästa gäng kom, så dog de av förgiftat salt. Omkring tjugo ukrainska frivilliga dog och morföräldrarna, så gamla de var, gick genast med i NAF (Novorossiya armed forces). Flickan var ett vrak och sändes till Ryssland för psykologhjälp. Inbördeskriget är det grymmaste av alla krig.

Lucas, jag tror faktiskt att du menar vad du säger. Du har din åsikt, jag min och så får det vara. Jag har inte fullständig information och kan bara säga vad jag tror. Ryska armén är inte på plats i Donbass, men där finns frivilliga. En rysk kristen oligark verkar ha finansierat "voentorg", en marknadsplats, där vapen till republikerna kan köpas. Ryska soldater, "gröna män", sändes till Krim, men antalet soldater överskred inte överenskommelsen med Ukraina och Krimborna formade egna självförsvarsenheter med konstiga olika uniformer från olika länder efter Korsun-massakern. Tillbaka till Donbass. VP arbetar fortfarande på att rädda Minsk2. Han vill inte alls ha det här inbördeskriget och det får han mycket skit för i Ryssland och även i Donbass.

Jag tror att Ukraina kan vara en sorts fälla för örnarna, om du förstår referensen till Bibeln. En lyftessten, som ingen mäktar med. Likt Jerusalem.
Visst menar jag vad jag säger, att kritisera Putin och Rysslands agerande i Ukraina är ju ett hälsotecken så gott som något. Skulle jag börja skriva haranger a la vedhuggaren var det nog dags att fundera över vad jag sysslar med. Jag bor ju i väst, har vuxit upp med demokrati och välstånd. Att då ens tänka tanken att stötta Putins vansinne eller propagera för hans linje i Ukrainakonflikten
är ju så otänkbart för i stort sett alla svenskar att det nästan blir komiskt. Att stötta Ukraina är en självklarhet helt enkelt, oavsett vad propagandaministeriet i Kreml pumpar ut. Ryska sjukan går inte att dölja eftersom den sprider sig likt pesten i regionen. Bästa medicinen är ju att stötta alla demokratiseringskrafter som verkar i regionen, små grupper liksom hela nationer. Misstänker att du inte själv riktigt tror på det du skriver.
2015-06-19, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Oftast är sådana här människor klassiska rättshaverister, alltid i frontalkurs mot samhället. Psykiska problem, dålig barndom, ett behov av att inte vara som andra.
De allierar sig ofta med revolutionära element eftersom de oftast när ett hopp om en stundande revolution som ger dem en särställning så de kan "ge igen".
De är svaga och hatar starka.
Oj, vad jag skrattade då jag läste det där. Jag tror inte du förstår hur träffande den bilden är på din grupp av NATO-älskare.
Psykiska problem? Ha, ha, ta en titt på vilket sätt olika grupper i den här tråden skriver.
Allierar sig ofta med revolutionära element? Det var väl gänget i Kiev som gjorde revolution och ni hejar på, det gick inte lika bra för folket i Donbass då dom försökte att göra likadant.
Svaga och hatar starka? Man måste vara stark för att orka stå upp mot makten, dårar och orättvisor så man uppskattar styrka.

Det är fint att några åtminstone är kvar i tråden och orkar försvara folket i Donbass och peka på den orättvisa behandlingen av Ryssland som USA och NATO med glädje genomdriver. Jag har inte lust, tid eller ork att göra det längre då man har arbete och familj att ta hand om istället. Det känns som galenskap att upprepa självklarheter sida upp och sida ner till människor som inte har förstånd och det är väl ändå inte så många andra som läser denna rubbade tråd (vilket troligen är målet med hur den hålls). Jag antar att Naturtvål som skrev en hel del här tidigare också kommit till den punkten för det var länge sen h*n postade något.
2015-06-19, 13:39
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Oj, vad jag skrattade då jag läste det där. Jag tror inte du förstår hur träffande den bilden är på din grupp av NATO-älskare.
Psykiska problem? Ha, ha, ta en titt på vilket sätt olika grupper i den här tråden skriver.
Allierar sig ofta med revolutionära element? Det var väl gänget i Kiev som gjorde revolution och ni hejar på, det gick inte lika bra för folket i Donbass då dom försökte att göra likadant.
Svaga och hatar starka? Man måste vara stark för att orka stå upp mot makten, dårar och orättvisor så man uppskattar styrka.

Det är fint att några åtminstone är kvar i tråden och orkar försvara folket i Donbass och peka på den orättvisa behandlingen av Ryssland som USA och NATO med glädje genomdriver. Jag har inte lust, tid eller ork att göra det längre då man har arbete och familj att ta hand om istället. Det känns som galenskap att upprepa självklarheter sida upp och sida ner till människor som inte har förstånd och det är väl ändå inte så många andra som läser denna rubbade tråd (vilket troligen är målet med hur den hålls). Jag antar att Naturtvål som skrev en hel del här tidigare också kommit till den punkten för det var länge sen h*n postade något.
Det går jättebra för dig Moretex, verkligen. Kämpa på mot strömmen. Jag vet att du reagerar när någon säger "psykiska problem", en av många triggers. Du har rätt i att många ryssar är fascister, som vill ha en envåldshärskare. Det har varit känt länge. Ukrainare verkar klara sig bra utan en sådan, något vi stödjer. För Ukraina finns det hopp!

Kämpa på du Moretex med dina problem, jag lovar att jag inte tar dig på allvar nog sedan du bröt samman senast.
2015-06-19, 17:57
Medlem
Nu dras snaran åt kring många av Janykovitj forna korruptionsbröder. Har man inte hunnit till Ryssland och det skydd mot rättvisan som Putin erbjuder där så hinner lagens långa arm ifatt dom flesta.
http://www.kyivpost.com/content/business/germans-arrest-tymonkin-another-yanukovych-era-corruption-suspect-391444.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in