2015-01-16, 19:49
Medlem
Savoys avatar
Helt klart märkligt med majoren där. Vet man att det är en rysk major? Är flaggan photoshoppad? Varför skulle en rysk major stå och prata helt avslappnat vid en ukrainsk militärpost?
2015-01-16, 19:57
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Helt klart märkligt med majoren där. Vet man att det är en rysk major? Är flaggan photoshoppad? Varför skulle en rysk major stå och prata helt avslappnat vid en ukrainsk militärpost?

Han är del av OSCE, det är inget konstigt med detta.
2015-01-16, 20:01
Medlem
Ribbentropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jaså, vad skjuter man på nu då? Det tycks som om striden på intet sätt är över, och att ryssarna enbart svamlar som vanligt. Jag måste säga att det är ytterst anmärkningsvärt att man inte klarar att inta flygplatsen trots allt material man har tillgång till; det är ett så kraftigt underbetyg åt den ryska armén att det närmast kan jämföras med fadäsen mot Finland.

Rätt inaktuella bilder från stormningen av flygplatsen. Gröna gräsmattor och terrorister i kortärmat ger inget större förtroende till uppgifterna.
2015-01-16, 20:02
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Han är del av OSCE, det är inget konstigt med detta.

Aha, ok det var ju snabbt utrett, tackar.
2015-01-16, 21:50
Medlem
Motorola redogör för situationen vid flygplatsen

https://www.youtube.com/watch?v=xopPX26zZGs&feature=youtu.be
2015-01-16, 23:01
Medlem
fitz-humes avatar
http://www.europaportalen.se/2015/01/eu-parlamentet-inga-hinder-att-bevapna-ukraina

Kom igen nu, Sverige. En del av Sveriges försvar är att stoppa ryssarna redan i Ukraina.

I en resolution påpekar EU-parlamentet att det inte finns några hinder för medlemsländerna att ge vapen till Ukraina och parlamentet vill att EU undersöker sätt att stärka landets försvarskapacitet
2015-01-16, 23:52
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
http://www.europaportalen.se/2015/01/eu-parlamentet-inga-hinder-att-bevapna-ukraina

Kom igen nu, Sverige. En del av Sveriges försvar är att stoppa ryssarna redan i Ukraina.

I en resolution påpekar EU-parlamentet att det inte finns några hinder för medlemsländerna att ge vapen till Ukraina och parlamentet vill att EU undersöker sätt att stärka landets försvarskapacitet
Lite hemvärnsvapen har vi väl som vi kan undvara..?
2015-01-17, 00:32
Medlem
Xeliouss avatar
Vitryssland påstår sig ännu en gång stå på Ukrainas sida mot Ryssland, här är vad Lukashenko sa i December:
Citat:
I december, under ett besök i Ukraina Vitrysslands president Alexander Lukasjenko sade att Vitryssland har alltid varit på sidan av fred i Ukraina. Tidigare kallade han för att stoppa kriget i Donbas, och anklagade Ryssland för att bryta mot internationella avtal under annektering av Krim och stödgrupper "DNR" och "FSC".
Det nya är att Vitryssland säger att det är dåligt med federation:
Citat:
"Vi stöder Ukraina som en integrerad enhetsstat under den nuvarande konstitutionen, vilket utesluter federalization"
http://espreso.tv/news/2015/01/16/bilorus_ne_propustyt_cherez_svoyu_terytoriyu_chuzh i_viyska_do_ukrayiny____posol
2015-01-17, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Du och din vän bor förmodligen i upproriska slumområden. Inte en chans att man blir våldtäktsrånad av vanliga ryssar för att man har ett packet cigg på sig.

Skulle du åka till Ryssland, låt oss säga, Ekaterinburg, Samara, Saratov, Ufa m.m och prata engelska eller svenska utanför en nattklubb (eller den lokala puben på landet) så skulle ryssarna inte bry sig om cigarettpaketet, de hade dödat dig för skojs skull.

Har själv hamnat i bråk bara för att jag kom från Sverige. Jag var en västerlänning och förtjänade inte att leva fick jag höra. Lyckligtvis blev jag räddad av min svåger som pratade oss ur situationen.

Dessutom sa de att Sverige vill Ryssland ont.

143 miljoner mot 9 miljoner och en obefintlig Försvarsmakt, Putin har lyckats bra han med sin propaganda.
Senast redigerad av Pobedarov 2015-01-17 kl. 03:06.
2015-01-17, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Nu är det ju inhyrda legosoldater och gangsters som beter sig som svin och inte ryssar i allmänhet. Varför försöker du piska upp ett ickeexisterande hat mellan ryssar och ukrainare?

Icke existerande hat?

Hela min släkt hatar ukrainare, de bor 80 mil från gränsen till Lugansk och Donetsk.

Överallt säger folk att ukrainarna inte är kloka och att de är fascister. Det är detta man sett i rysk media.

Vill du skylla på någon ska du skylla på Putin och hans propaganda som har fått ryska folket att hata ukrainarna.
Senast redigerad av Pobedarov 2015-01-17 kl. 03:07.
2015-01-17, 03:10
Medlem
Ukrainska cyborgs spelar fotboll i den nya terminalen på flygplatsen (som separatisterna säger att man erövrat).

https://www.youtube.com/watch?v=k5cV1kNH5CE
2015-01-17, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Skulle du åka till Ryssland, låt oss säga, Ekaterinburg, Samara, Saratov, Ufa m.m och prata engelska eller svenska utanför en nattklubb (eller den lokala puben på landet) så skulle ryssarna inte bry sig om cigarettpaketet, de hade dödat dig för skojs skull.

Har själv hamnat i bråk bara för att jag kom från Sverige. Jag var en västerlänning och förtjänade inte att leva fick jag höra. Lyckligtvis blev jag räddad av min svåger som pratade oss ur situationen.

Dessutom sa de att Sverige vill Ryssland ont.

143 miljoner mot 9 miljoner och en obefintlig Försvarsmakt, Putin har lyckats bra han med sin propaganda.
Ja, det är helt klart mer förståeligt än om man bara hade haft ett paket cigg på sig... Sen går man ju inte direkt lugn på gatan här i Sverige. Jag har varit med om blodspillan över en korv med bröd.
Det låter väldigt allvarligt det du skriver. Jag har aldrig hört att turister i Ryssland blir mördare i drivor utanför nattklubbar, men media kanske tystar?
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Icke existerande hat?

Hela min släkt hatar ukrainare, de bor 80 mil från gränsen till Lugansk och Donetsk.

Överallt säger folk att ukrainarna inte är kloka och att de är fascister. Det är detta man sett i rysk media.
Bara för att din släkt inte kan ta till sig information betyder inte det att horder av ryssar vill lyncha första bästa ukrainare.
Senast redigerad av Olepeter 2015-01-17 kl. 04:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in