2015-02-28, 18:23
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertstorm
Får man skriva sina åsikter samt 2 miljarders muslimers åsikter ang konflikten?

Jag har Youtubeklipp på en känd muslimsk mufti som kan bevisa att israel, usa och NATO/EU ligger bakom detta krig i Ukraina.
Han har bevis för att krim alltid tillhört rysk befolkning tex, jag blir varnad för att jag atår för att såväl den ryska befolkningen, den muslimska muftin samt president putin har RÄTT!!!

Men jag vågar ju inte ens lägga ut det offentligt fastän ukrainakrisen är diskussionen i denna tråd!!

//Desertstorm
Jag såg klippet och det var inte bevis utan som vanligt ett tillsynes logiskt resonemang som drog slutsatser ur felaktigta samband.
2015-02-28, 18:40
Medlem
QuattroCarls avatar
Citat:
Får man skriva sina åsikter samt 2 miljarders muslimers åsikter ang konflikten?

Jag har Youtubeklipp på en känd muslimsk mufti som kan bevisa att israel, usa och NATO/EU ligger bakom detta krig i Ukraina.
Han har bevis för att krim alltid tillhört rysk befolkning tex, jag blir varnad för att jag atår för att såväl den ryska befolkningen, den muslimska muftin samt president putin har RÄTT!!!

Men jag vågar ju inte ens lägga ut det offentligt fastän ukrainakrisen är diskussionen i denna tråd!!

//Desertstorm

När du kom till "bevis för att krim alltid tillhört rysk".. Där gick all trovärdighet ur den tesen.
Sorry, finns bevis som pekar motsatt och dessutom tillhörde det Ukraina när Putin beslagtog stället med militärmakt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvhamn
Den där Strelkov såg jag en mycket märkligt intervju med igår extremt pro-ryskt.
Länka?
2015-02-28, 18:40
Medlem
http://uatoday.tv/politics/mykhailo-chechetov-reportedly-dies-in-kyiv-412392.html

För alla konspirationsfantaster kommer här nästa dödsfall hos en politiker.

Enligt ukrainska myndigheter självmord.
2015-02-28, 18:43
Medlem
QuattroCarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calle40
http://uatoday.tv/politics/mykhailo-chechetov-reportedly-dies-in-kyiv-412392.html

För alla konspirationsfantaster kommer här nästa dödsfall hos en politiker.

Enligt ukrainska myndigheter självmord.

Så de släpper ut honom ur häktet för att mörda honom menar du?

Eller så va han genomrutten och tog livet av sig.
Citat:
Ukrainian prosecutors this week indicted the former lawmaker for a several alleged crimes before setting him free on bail.
2015-02-28, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Här är en Reutersartikel om hur han sagt att han skulle sprida information om Rysslands invasion av Ukraina:

http://www.trust.org/item/20150228145750-lz202/

Eftersom Poroshenko inte har trovärdighet längre, efter alla lögner han blivit tagen för, så låter det mera som att Nemtsov vid möte med Poroshenko hade talat om bevis på känslig information han fått tillgång till om västs inblandning och hur långt infiltrationen av Ryssland gått, alltså tvärtom vad Poroshenko förmedlar. Kanske t.o.m. använt det i någon slags utpressningssyfte och därmed skrivit under sin egen dödsdom. För det är ju så att Nemtsov kan inte sprida information om Rysslands invasion av Ukraina eftersom det inte har skett en invasion från rysk sida, en invasion som inte ens Ukraina erkänner har skett. Varför skulle då Putin mörda Nemtsov för något som inte har skett, utan han bar på information som var en tillgång för Putin.
Senast redigerad av Seisma 2015-02-28 kl. 19:05.
2015-02-28, 18:51
Medlem
QuattroCarls avatar
Intressant artikel som innehåller en massa att fundera över.
http://uatoday.tv/politics/ukrainian-intelligence-russia-special-agents-organised-terrorist-attack-in-kharkiv-412452.html

Citat:
Suspects say they were going to receive USD 10,000 from Russian agents for the attack

Dessa jävla Berkut är ju överallt, de va ju dessutom de som "sniprade/pricksköt" folk på maidan.
Nu har tydligen då ryska agenter fått kontakt med ytterligare Berkut snutkukar att bomba Ukraina demonstrationen.

Det är ju en fortgående länk mellan Ryssland och terror i och runt Kharkiv, Kiev..

Citat:
The mine was installed at an angle, so the first rows of people would be injured the most. According the information I had, volunteer battalions and members of nationalist organisations were in the first rows. People started and I detonated the mine."
2015-02-28, 19:13
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
En mycket intressant intervju där den f.d. separatistledaren Igor Strelkov, välkänd för att ha lett det hårdnackade försvaret av Slavyansk, redogör för sin syn på den pågående kraftmätningen mellan Ryssland och västvärlden:

https://www.youtube.com/watch?v=UYouKFYc2jE

Väst försöker knäcka Ryssland eftersom landet vägrar infoga sig i den nya världsordningen, menar Strelkov.
Här är den där märkliga intervjun, lägg upp fötterna på skrivbordet och njut. Mycket konstig inställning till världen.
2015-02-28, 19:36
Medlem
QuattroCarls avatar
Citat:
Här är den där märkliga intervjun, lägg upp fötterna på skrivbordet och njut. Mycket konstig inställning till världen.

Wow, det där är ju helt galet briljant, gå ut i massmord och krig under kristen flagg.
Och att "trohet/faith" skulle vara genetiskt, ah de må ha en fruktansvärt snabb evolution i Ryssland då det sägs att människan är den samma idag som på stenåldern.

Men det e ju klart, med all den radioaktiviteten de har i Ryssland så
Att han sen pratar om NWO?! Det är precis som om de läst Flashbacks galnaste trådar, hhaha.
Nej jag tror detta är slipad retorik, de har kollat vad folk intresserar sig för i stora drag och byggt ihop ett riktigt komplicerat ansikte utåt, de plockar förfallet av kyrkan/tron, de plockar nwo och allt annat möjligt och bakar ihop, han använder dessutom västerlänska termer.
/edit, han nämnde aldrig judar, det va han väldigt noga med, men de va precis de han beskyllde, ganska lustigt att pro-kommunisterna i den här tråden använder exakt samma retorik som han gör.

Lägg speciellt märke till hans pokerface, detta är för att han inte ska kunna analyseras.
Senast redigerad av QuattroCarl 2015-02-28 kl. 19:51.
2015-02-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Denna "soldatmödrakommitté" som ständigt lyfts fram av media i väst uppbär finansiellt stöd från EU och från George Soros Open Society Foundation:

https://books.google.com/books?id=hwE0g0FSXjYC&pg=PA72&lpg=PA72&dq=%22open+ society+foundation%22+%22soldiers%27+mothers+commi ttee%22&source=bl&ots=H77__mwNwT&sig=H3wOK0GjKzSaK iYiz2U2ftdTaig&hl=en&sa=X&ei=ZcrxVKOeAuv8ywPdioCID A&ved=0CB4Q6AEwAA#v=onepage&q=%22open%20society%20 foundation%22%20%22soldiers'%20mothers%20committee %22&f=false

För den som inte känner till det är alltså George Soros en oerhört inflytelserik och förmögen judisk affärsman, som ursprungligen kommer från Ungern men som sedan länge är amerikansk medborgare. Han är öppet fientlig mot Ryssland och Putin och är djupt insyltad i USA:s försök att styra den politiska utvecklingen i Ukraina och i en lång rad andra länder i det forna östblocket. Redan 2004 bidrog hans stiftelser till den så kallade "orangea revolutionen" i Ukraina:

Värt att notera är de antal "människorättsorganisationer", "oppositionsgrupper" och "studentrörelser" som helt öppet finansieras av det amerikanska utrikesdepartement genom deras olika förband som United States Agency for International Development (USAID) men i första hand National Endowment for Democracy (NED). Institutioner som alla är statligt finansierade. Vi har alltså kommit in i en fas där den amerikanska regeringen nu öppet konspirerar utan att få media, journalister eller politiker att höja på ögonbrynen.

NED som institutionellt leds av den judiska kommunisten Carl Gershman - en post som han haft sedan 1984 - har således varit helt avgörande för den våg av demokrati resningar som inte sällan resulterat i att länder störtats samman i kaos och blodiga inbördeskrig - nu senast med den arabiska våren år 2011 men även det forna Jugoslavien 1999. På NED:s hemsida kan man bland annat se hur mycket pengar man skänkt - till vilka länder - och till vilka samhällsstörtande agent organisationer:

Här är listan på alla de organisationer man donerat pengar till i Ukraina:

http://www.ned.org/where-we-work/eurasia/ukraine
2015-02-28, 20:04
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuattroCarl

Lägg speciellt märke till hans pokerface, detta är för att han inte ska kunna analyseras.
Skulle den snubben bytt sida nu, en stabil kille att lita på.

Den är så uppenbart dålig att den måste vara gjord för inhemskt publik, redan frälsta.
2015-02-28, 21:40
Medlem
Ribbentropps avatar
Citat:
Vad ska jag länka, lär dej nåt istället, det judiska kommuniststyret under stalin GAV bort Krim till Ukraina från rysk mark!

Vet du ingenting?

För att israel vill ha krig mellan ryssland och vissa sunnimuslimska grupper, men nu åker mängder med tjetjener tex och hjälper ryssarna som vill bli fria!

Felet är det zionistiska uSA och israel!

Fatta nåt// Desertstorm

Hur var det med de muslimska tartarerna på Krim då, uppskattar dom det ryska övertagandet där?

Annars har jag för mig att proryssarna nyligen anklagade Ukraina för att värva muslimska legosoldater.
2015-03-01, 00:07
Medlem
QuattroCarls avatar
Citat:
Skulle den snubben bytt sida nu, en stabil kille att lita på.

Den är så uppenbart dålig att den måste vara gjord för inhemskt publik, redan frälsta.

Vem fan vet, det där pokeransiktet kanske är pga botoxen den lille fröken har sprutat i sig.
Haha. Nej fan jag skulle inte vilja ha den där i grannskapet, fyfan, tänk om man parkerade sin nya Audi på uppfarten och han grips av avundsjuka, då kan ju vad som helst hända, brinner väl huset ner.

Verkar ju minst sagt psykiskt instabil och paranoid.

Angående Nemtsov.
https://twitter.com/gerrydogma/status/571684398296371200
Citat:
Member of Nemtsov's party beaten & laptop stolen just before Nemtsov was shot

Den här killen twittrar massor om mordet etc.
https://twitter.com/andersostlund

Den här är ju helt klart bäst.
https://twitter.com/andersostlund/status/571683143549390849
Citat:
Russian media is spinning all the theories on #Nemtsov's murder except the most likely ones. Via @robpulsenews
Senast redigerad av QuattroCarl 2015-03-01 kl. 00:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in