2015-02-27, 22:05
  #6217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
En tysk general vid namn Harald Kujat klargör i tysk tv att det bara är trams att den ryska armén är inne i Ukraina:

https://www.youtube.com/watch?v=-dBnVh2d4co

Om den vore det skulle kriget i östra Ukraina vara över på 48 timmar och Kiev falla inom fem eller sex dagar, säger han.
Ärligt talat så hjäler det nog inte Putin att en massa Bagdad-Bobkopior som förnekar rysk trupp i Ukraina. Handfasta bevis och logiska slutsater varvat med foto och vittnesuppgifter gör att det egentligen inte går att förneka rysk aktiv medverkan.
Alla ser ju att Putin är naken och avslöjad liten man, ja förutom hans undersåtar som blundar inför fakta.
2015-02-27, 22:08
  #6218
Medlem
Den här sidan har ganska bra bevis för rysk närvaro, med bilder och förklaringar.

https://en.informnapalm.org/category/russian-military-assessment/

Jag läste för övrigt att Ukraina har börjat dra tillbaka sina tunga vapen samtidigt som ryssarna verkar fylla på med mer materiel. I alla fall på vissa ställen. Är det risk för en våroffensiv eller gör ukraina rätt som visar god vilja och hoppas på en fredlig lösning?

Mvh

Lallisen
2015-02-27, 22:19
  #6219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calle40
Vilka löner har sänkts i Ryssland?
Alla, en kombiation av både behovet av sänkta lönekostnader och av rubelns fall. Tror ingen arbetade ryss är opåverkad av Rysslands skenande inflation och valutans skräpvärde. Tror inte man har en susning i Kreml om vad man skall göra åt det. Ryssland kan ju inte låna i nuläget vilket ju Ukraina kan, om än villkorat.
2015-02-27, 22:43
  #6220
Medlem
Stabskaptens avatar
En mycket intressant intervju där den f.d. separatistledaren Igor Strelkov, välkänd för att ha lett det hårdnackade försvaret av Slavyansk, redogör för sin syn på den pågående kraftmätningen mellan Ryssland och västvärlden:

https://www.youtube.com/watch?v=UYouKFYc2jE

Väst försöker knäcka Ryssland eftersom landet vägrar infoga sig i den nya världsordningen, menar Strelkov.
__________________
Senast redigerad av Stabskapten 2015-02-27 kl. 22:47.
2015-02-27, 23:15
  #6221
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
En mycket intressant intervju där den f.d. separatistledaren Igor Strelkov, välkänd för att ha lett det hårdnackade försvaret av Slavyansk, redogör för sin syn på den pågående kraftmätningen mellan Ryssland och västvärlden:

https://www.youtube.com/watch?v=UYouKFYc2jE

Väst försöker knäcka Ryssland eftersom landet vägrar infoga sig i den nya världsordningen, menar Strelkov.

Det var ett väldigt märkligt resonemang han förde, slutsatsen var att den grekisk ortodoxa kyrkan är Kristus försvarare och den enda sanna vägen. Ryssland är inte en nation utan ett folk och kriget ska komma och då ska den ryska moralen segra.

En mycket konstig man ger oss en inblick i en ännu konstigare världsbild.
2015-02-27, 23:27
  #6222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Alla, en kombiation av både behovet av sänkta lönekostnader och av rubelns fall. Tror ingen arbetade ryss är opåverkad av Rysslands skenande inflation och valutans skräpvärde. Tror inte man har en susning i Kreml om vad man skall göra åt det. Ryssland kan ju inte låna i nuläget vilket ju Ukraina kan, om än villkorat.

Visa mig en källa på det! Alla kan vi ha olika åsikter men fria fantasier blir bara oseriöst.
2015-02-27, 23:40
  #6223
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calle40
Visa mig en källa på det! Alla kan vi ha olika åsikter men fria fantasier blir bara oseriöst.
http://rt.com/politics/236187-putin-salaries-cuts-russia/
Här talas det om en frysning av statsanställdas löner vilket tillsammans med inflationen blir en reallönsänkning.
2015-02-27, 23:55
  #6224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvhamn
http://rt.com/politics/236187-putin-salaries-cuts-russia/
Här talas det om en frysning av statsanställdas löner vilket tillsammans med inflationen blir en reallönsänkning.

Har du läst artikeln? Det talas om ett förslag on en frysning av lönerna för personer inom President och regeringsadministrationen samt valda delar av utrikesförvaltningen.

För vissa inom president administrationen en 10%lönesänkning. Gäller kanske 50 personer. I övrigt inga lönesänkningar och förslaget om frysning av lönerna för kanske ett 100-1000 personer med höga löner.

Enligt "Rysslandskännaren" Lucas var alla löner sänkta redan!
2015-02-28, 01:12
  #6225
Medlem
Vad trött jag blir på dessa kroniska lögnare som involverar hela världen i det.

"Poroshenko says Ukraine will purchase defensive weapons from UAE"
http://uatoday.tv/news/ukraine-and-uae-sign-military-technical-cooperation-agreement-411418.html

"H.E. Faris Al Mazrouei: Military Cooperation Agreement between UAE and Ukraine does not include any arms deals"
http://www.mofa.gov.ae/mofa_english/portal/17959700-1285-48e8-9229-646f4912ae0b.aspx#sthash.7uqo1mLo.dpuf
2015-02-28, 01:39
  #6226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
En mycket intressant intervju där den f.d. separatistledaren Igor Strelkov, välkänd för att ha lett det hårdnackade försvaret av Slavyansk, redogör för sin syn på den pågående kraftmätningen mellan Ryssland och västvärlden:

https://www.youtube.com/watch?v=UYouKFYc2jE

Väst försöker knäcka Ryssland eftersom landet vägrar infoga sig i den nya världsordningen, menar Strelkov.

Strelkov förevisar väldigt bekanta åsikter och belyser en massa historiska aspekter som tyder på en förhärskande medvetenhet inom en viss fråga. Han tar bland annat upp den materialistiska gudlösheten som numera råder i väst och hur det europeiska folken i sin andlöshet bokstavligen övergivit Gud. Att Rysslands kristna ideal utgör ett mycket omfattande moraliskt hot mot den nya världsordningen och de fashionabla, främmande och i synnerhet andlösa idéer som genomsyrar européerna och asiaterna. I slutet säger han bland annat:

Citat:
"We keep keep walking, our, a bit different path, despite all covergence with the west we had as a part of Peter's I modernization and later - or the modernization of 1917 when they attempted to catch up and surpass the west by accepting the most popular, fashionable ideas of that time and to solve it in a radical russian way: With axe."

"Russia has a chance to save itself, to survive the death of the so called "global project", because, in my opinion, this project is clearly satanic. And i can honestly say that i would like to see Russia reunited again. At least to see that Russia, Belarus and Ukraine. Three countries, forcefully divided by bolshevik parts. Exactly by those, as the saying goes, the very same Bolsheviks of the 1917 - that these three parts will finally merge together again."
__________________
Senast redigerad av TikkunOlam 2015-02-28 kl. 01:42.
2015-02-28, 03:06
  #6227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Eftersom Ukraina är en demokrati så släpps ju inte några brottslingar lösa i samhället oavsett om det är separatister eller jihadister, vilket ju går på ett ut.

Bl.a. bataljonen Azov bestod åtminstone när de drog igång till en majoritet av kriminella, enligt nån hög politiker i den ukrainska kuppregimen. Även i de andra frivilligförbanden som drogs igång så var och är det en stor andel kriminellt slödder som utgör manskapet. Detta har man öppet erkänt från regimens sida.
2015-02-28, 03:19
  #6228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Alla, en kombiation av både behovet av sänkta lönekostnader och av rubelns fall. Tror ingen arbetade ryss är opåverkad av Rysslands skenande inflation och valutans skräpvärde. Tror inte man har en susning i Kreml om vad man skall göra åt det. Ryssland kan ju inte låna i nuläget vilket ju Ukraina kan, om än villkorat.

Ha, ha.. Stackars Ryssland, som enligt dig inte har Ukrainas tur, och inte kan få IMF-lån Varför tar du inte upp Ukrainas exploderande inflation och flera månader obetalda löner, det måste vara allvarligare än Rysslands inflation och sänkta löner? Är du ignorant eller en oförskämd lögnare?

1. Ukraina är skyldig Ryssland 3 miljarder dollar med förfallodatum september 2015
2. Ukrainas valuta- och guldreserv är nästa noll/obefintlig, medan Rysslands är på ca 370 miljarder dollar, (nästa 10 gånger större än Ukrainas 4 års IMF&co lån) av vilka är ca 10% guld (den sjätte största guldreserven i världen)

Dessutom, finns det ett stående erbjudande om lån från Kina ifall att...

OT
Citat:
Moscow’s purchase of bullion and the assault on the bank can be seen as tactics of a single strategy designed to break the monopoly of the dollar. Gold is Russia’s hedge against that hegemony; it can’t be hacked.

Many have pointed to the gold and oil trade off as Putin’s grand chess strategy:

Thus, the Western world, built on the hegemony of the petrodollar, is in a catastrophic situation. In which it cannot survive without oil and gas supplies from Russia. And Russia is now ready to sell its oil and gas to the West only in exchange for physical gold! The twist of Putin’s game is that the mechanism for the sale of Russian energy to the West only for gold now works regardless of whether the West agrees to pay for Russian oil and gas with its artificially cheap gold, or not.

http://www.infowars.com/russia-and-china-furiously-buying-up-gold-as-a-global-currency-crisis-albeit-unstated-is-underway/
http://www.theguardian.com/news/datablog/2014/nov/14/russia-goes-on-decades-biggest-gold-buying-spree

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in