Citat:
Ursprungligen postat av
Stabskapten
En mycket intressant intervju där den f.d. separatistledaren Igor Strelkov, välkänd för att ha lett det hårdnackade försvaret av Slavyansk, redogör för sin syn på den pågående kraftmätningen mellan Ryssland och västvärlden:
https://www.youtube.com/watch?v=UYouKFYc2jE
Väst försöker knäcka Ryssland eftersom landet vägrar infoga sig i den nya världsordningen, menar Strelkov.
Strelkov förevisar väldigt bekanta åsikter och belyser en massa historiska aspekter som tyder på en förhärskande medvetenhet inom en viss fråga. Han tar bland annat upp den materialistiska gudlösheten som numera råder i väst och hur det europeiska folken i sin andlöshet bokstavligen övergivit
Gud. Att Rysslands kristna ideal utgör ett mycket omfattande moraliskt hot mot den nya världsordningen och de fashionabla, främmande och i synnerhet andlösa idéer som genomsyrar européerna och asiaterna. I slutet säger han bland annat:
Citat:
"We keep keep walking, our, a bit different path, despite all covergence with the west we had as a part of Peter's I modernization and later - or the modernization of 1917 when they attempted to catch up and surpass the west by accepting the most popular, fashionable ideas of that time and to solve it in a radical russian way: With axe."
"Russia has a chance to save itself, to survive the death of the so called "global project", because, in my opinion, this project is clearly satanic. And i can honestly say that i would like to see Russia reunited again. At least to see that Russia, Belarus and Ukraine. Three countries, forcefully divided by bolshevik parts. Exactly by those, as the saying goes, the very same Bolsheviks of the 1917 - that these three parts will finally merge together again."